• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

انعقاد توافق‌نامه مهارت‌ورزی بین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

  • کد خبر : 41017
  • 08 اسفند 1402 - 7:21
انعقاد توافق‌نامه مهارت‌ورزی بین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران
به منظور ایجاد الگویی برای ارتباط بیشتر صنعت، معدن و دانشگاه، توافق‌نامه‌ مهارت‌ورزی بین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران منعقد شد.

به منظور ایجاد الگویی برای ارتباط بیشتر صنعت، معدن و دانشگاه، توافق‌نامه‌ مهارت‌ورزی بین دانشگاه تهران و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، در این مراسم که با حضور سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، عباس مجدی، رئیس دانشکده معدن دانشکده فنی دانشگاه تهران، قربانی، مسئول پردیس شهید سلیمانی و جمعی از کارکنان دانشگاه و شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برگزار شد، پردیس دانشگاه تهران با نام شهید سلیمانی در بافق به بهره‌برداری رسید.

محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران در حاشیه این مراسم به مدیریت نوآورانه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران و دستاوردهای علمی و فناورانه این مجموعه اشاره کرد و گفت: با انعقاد این توافق‌نامه و افتتاح پردیس علم و فناوری شهید سلیمانی دانشگاه تهران در بافق، شاهد ایجاد الگویی برای ارتباط دانشگاه با صنعت خواهیم بود.

وی افزود: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران مجموعه‌ای را در اختیار دانشگاه تهران قرار داده است تا دانشجویان به صورت دوره‌ای در حوزه‌های مختلف مهارت‌آموزی کنند. به عبارت دیگر، این شرکت به کارگاه و آزمایشگاه دانشگاه تهران تبدیل شده است و ما امیدواریم دانشگاه و صنعت بتوانند از این تعامل بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه تهران، شرکت سنگ آهن مرکزی ایران را یک مگاصنعت خواند و یادآور شد: تمامی فعالیت‌های علمی دانشگاه به عنوان دانشگاهی جامع، قابلیت تحقیق و بررسی در این شرکت را دارند.

مقیمی خاطرنشان کرد: این الگو به صورت نظام‌مند باید برای تمامی دانشگاه‌ها و صنایع ارائه شود زیرا بهترین مسیر برای حل مشکلات همین مسیر است.

فعالیت‌های معمول نمی‌تواند شرکت را سودده کند

مجتبی حمیدیان، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در این مراسم بیان کرد: دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی تخصصی و جامع، یکی از نقاط هدف ما برای تربیت نیروهای متخصص در حوزه‌های علمی و فناوری است.

وی تصریح کرد: امروزه شرکت‌های بزرگ صنعتی برای ماندن در دور رقابت‌ها، چه در سطح ملی و چه در سطح بین‌المللی، باید بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند و تخصص خود را نشان دهند.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران عنوان کرد: فعالیت‌های روتین و معمولی نمی‌تواند یک شرکت را سودده کند و در فضای رقابتی نگه دارد.

حمیدیان ادامه داد: این اتفاق در صورتی رقم می‌خورد که نیروهای زبده و متخصص به همراه فعالیت‌های دانش‌بنیان مختلف گرد هم بیایند تا ارزش افزوده بالاتری را برای شرکت رقم بزنند.

وی اضافه کرد: در راستای این اهداف تعاملاتی را با مجموعه‌های مختلفی داشتیم که دانشگاه تهران، اساتید، دانشجویان و شرکت‌های اقماری و دانش‌بنیانی که در اطراف آن شکل می‌گیرد، یکی از مقاصد ما در این برنامه جامع است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اظهار داشت: امیدواریم با این رویدادها آینده شرکت سنگ آهن مرکزی ایران درخشان باشد و بتواند در رقابت‌های صنعتی حرف اول را بزند.

گفتنی است در راستای توافق‌نامه شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با دانشگاه تهران، این شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۳ تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران را در قالب بورسیه پذیرش خواهد کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41017

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.