• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

اهمیت توسعه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته

  • کد خبر : 18323
  • 19 اردیبهشت 1402 - 13:40
اهمیت توسعه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: حمایت این سازمان برای توسعه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته، در قالب ارائه تسهیلات یا افزایش سرمایه وجود دارد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: حمایت این سازمان برای توسعه شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی وابسته، در قالب ارائه تسهیلات یا افزایش سرمایه وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه‌الله جعفری در نشست با نمایندگان میانه در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد آذربایجان و مجتمع فولاد میانه، مطرح کرد: برای توسعه شرکت‌های فولاد در میانه، می‌توان در قالب ارائه تسهیلات یا افزایش سرمایه اقدام کرد.

وی افزود: با توجه به قیمت انرژی، اجرای واحدهایی با ظرفیت یک میلیون تن صرفه اقتصادی ندارد و مجموعه‌های فولاد در میانه نیز بر مبنای این قاعده، نیازمند توسعه زنجیره است. ایمیدرو نیز برای تحقق برنامه‌های توسعه‌ای این شرکت، حمایت‌های قانونی را انجام می‌دهد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو با بیان اینکه مجتمع‌های فولادی مستقر در میانه با اجرای طرح جدید خروج از تولید تک محصولی سودده شده است، عنوان کرد: برای تامین نیروی انسانی طرح توسعه و فولادسازی، باید جذب از میان افراد بومی در اولویت باشد. در همین حال ایمیدرو آمادگی تامین مالی برای آموزش فنی نیروی انسانی را دارد.

جعفری ادامه داد: مطالعه برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی در این منطقه در حال انجام است. در حوزه اکتشاف نیز ۵۹ درخواست از سوی ایمیدرو در استان ارائه شده اما تنها یک پروانه در چند سال گذشته صادر شده است و نیاز به رفع چالش‌های صدور پروانه‌های اکتشافی در این منطقه وجود دارد.

مهدی اسماعیلی، نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تشکر از اینکه شرکت فولاد آذربایجان در مدیریت فعلی ایمیدرو رونق گرفته است، مطرح کرد: برای توسعه صنعت فولاد در شهرستان میانه، ۳۶ هکتار زمین خریداری شد. این منطقه با توجه به وجود معادن، اکنون آماده برای توسعه زنجیره معدنی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، در شرکت فولاد آذربایجان با مشکل نیروی انسانی مواجه هستیم و از ایمیدرو درخواست آموزش و جذب نیروی انسانی را داریم. همچنین خواستار امکان‌پذیری انجام اقداماتی در زمینه مسئولیت اجتماعی از سوی این شرکت هستیم.

سیدمرتضی حسینی، نماینده مردم میانه در مجلس در این نشست اظهار داشت: با توجه به توسعه نیافتگی این منطقه، باید اختیارات مورد نیاز به اعضای شرکت‌های فولاد آذربایجان و فولاد میانه، برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای و رفع کمبودها و عقب ماندگی‌ها داده شود.

در این نشست، محمد آقاجانلو، مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، میکائیل عظیمی، مدیرعامل شرکت فولاد آذربایجان، هادی غلام‌زاده، مدیر مجتمع فولاد میانه و نیز اعضای هیئت مدیره این شرکت‌ها حضور داشتند و به ارائه چالش‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای پرداختند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18323

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.