• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

ایران، کماکان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان است

  • کد خبر : 29428
  • 03 مهر 1402 - 14:41
ایران، کماکان دهمین تولیدکننده فولاد در جهان است
انجمن جهانی فولاد گزارش داد که تولید فولاد خام جهان طی هشت ماهه نخست سال 2023، از یک میلیارد و 250 میلیون تن عبور کرد. این در حالی است که ایران، تولید 19.7 میلیون تن از این محصول را به ثبت رساند.

انجمن جهانی فولاد گزارش داد که تولید فولاد خام جهان طی هشت ماهه نخست سال ۲۰۲۳، از یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تن عبور کرد. این در حالی است که ایران، تولید ۱۹٫۷ میلیون تن از این محصول را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که فولادسازان جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۳، یک میلیارد و ۲۵۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد تولید کردند که حاکی از رشد اندک ( ۰٫۲ درصدی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی است؛ در حالی که میزان تولید فولاد ایران طی مدت مورد بررسی با رشد ۱٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲، به ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسید.

۶۳ فولادساز بزرگ جهان طی ماه آگوست ۲۰۲۳، ۱۵۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان تولید، رشد ۲٫۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ نشان را می‌دهد.

ایران طی ماه آگوست سال جاری میلادی توانست یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کند که حاکی از افت ۲۴٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است. ایران با این میزان تولید، همچنان بر سکوی دهم تولید جهانی فولاد قرار دارد.

همچنین طی هشت ماهه سال ۲۰۲۳، چین با تولید ۷۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن فولاد خام همچنان پیشتاز تولید این محصول در جهان است. پس از آن هند با تولید ۹۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تن، ایالات متحده آمریکا با تولید ۵۳ میلیون و ۸۰۰ هزا تن و روسیه با تولید ۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن فولاد خام توانستند به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا پنجم جای گیرند.

طی مدت یاد شده، کره جنوبی با تولید ۴۵ میلیون تن، آلمان با تولید ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۲۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن به ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم ایستادند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29428

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
رویداد چادرو نمونه‌ای از نوآوری باز در کشور است
09اردیبهشت
لزوم انعکاس اقدامات فولاد شادگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
09اردیبهشت
توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز
مدیرکل سازمان صمت البرز مطرح کرد:

توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.