• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
در پایان سال 2023،

ایران کماکان در رتبه دهم برترین فولادساز جهان ایستاد

  • کد خبر : 39033
  • 08 بهمن 1402 - 5:29
ایران کماکان در رتبه دهم برترین فولادساز جهان ایستاد
تولید فولاد خام ایران در پایان سال گذشته میلادی، به حدود 31 میلیون و 100 هزار تن رسید که این میزان با افزایش 12.1 درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن (30 میلیون و 600 هزار تن) همراه بود.

تولید فولاد خام ایران در پایان سال گذشته میلادی، به حدود ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید که این میزان با افزایش ۱۲٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن (۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن) همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، طبق جدیدترین گزارش انجمن جهانی فولاد (WSA)، ایران از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه دسامبر ۲۰۲۳، حدود ۳۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن (۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن)، ۱۲٫۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

ایران همچنین در ماه دسامبر ۲۰۲۳، حدود ۲٫۹ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۱٫۸ درصد افزایش یافت.

بر اساس گزارش انجمن مذکور، تولیدکنندگان نخست فولاد خام شامل چین (یک میلیارد و ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تن)، هند (۱۴۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن)، ژاپن (۸۷ میلیون تن)، ایالات متحده آمریکا (۸۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تن)، روسیه (۷۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تن)، کره‌جنوبی (۶۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن)، آلمان (۳۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن)، ترکیه (۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن) و برزیل (۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تن) بودند.

در سال گذشته میلادی، ۷۱ کشور جهان یک میلیارد و ۸۴۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۰٫۱ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39033

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل
رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه عنوان کرد:

تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل

09اردیبهشت
رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد هرمزگان در سال جهش تولید
در واحد احیا مستقیم «هرمز» تحقق یافت؛

رکوردشکنی‌های پیاپی فولاد هرمزگان در سال جهش تولید

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.