• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد:

بازرسی و ارزیابی ایمنی یک هزار و ۴۰۰ معدن در کشور

  • کد خبر : 24948
  • 14 مرداد 1402 - 7:57
بازرسی و ارزیابی ایمنی یک هزار و ۴۰۰ معدن در کشور
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: یک هزار و 400 معدن در ۳۱ استان کشور امسال با هماهنگی سازمان صنعت و معدن استان‌ها، بازرسی و ارزیابی ایمنی شدند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت: یک هزار و ۴۰۰ معدن در ۳۱ استان کشور امسال با هماهنگی سازمان صنعت و معدن استان‌ها، بازرسی و ارزیابی ایمنی شدند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از بازار، رضا بستامی بیان کرد: این بازرسی‌ها منتج به کارنامه برای معدن می‌شود که در این کارنامه، وضعیت معدن مورد نظر در زمینه بحث فنی و رعایت مسائل «HSE» (ایمنی، بهداشت حرفه‌ای، محیط زیست) بررسی شده است.

وی افزود: این کارنامه برای تحلیل عملکرد هر معدن در اختیار معدن‌کار، سازمان صمت و وزارتخانه قرار می‌گیرد و امسال نیز قرار است هم‌سو با نظارت بر عملکرد معدن که وظیفه ذاتی نظام مهندسی بوده، یک هزار معدن دیگر نیز مورد بازرسی و ارزیابی ایمنی قرار گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن عنوان کرد: نتیجه بازرسی یک هزار و ۴۰۰ معدن تا پایان شهریور ماه و نهایتا نیمه اول مهر ماه مشخص خواهد شد و در آن با درج نمره، نکات مثبت و ضعف معادن مشخص می‌شود.

بستامی خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج این بازرسی‌ها، می‌توان طبق تبصره ۵ ماده ۱۴ قانون معادن، معادنی که کارنامه خوب و مثبتی داشتند، درصد حقوق دولتی آن‌ها کاهش یافته و همچنین برای معادن کم‌کار و ضعیف نیز طبق ماده ۲۰ قانون معادن تا سلب صلاحیت هم می‌‌توان پیش رفت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=24948

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»
در راستای فرایند کربن‌زدایی انجام شد؛

تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»

12اردیبهشت
دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی
در سال مالی منتهی به آذر ماه 1402 تحقق یافت؛

دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.