• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
با تکیه بر توان داخلی شرکت فولاد خوزستان انجام شد؛

بازسازی کامل دستگاه باکتویل

  • کد خبر : 16563
  • 29 فروردین 1402 - 7:05
بازسازی کامل دستگاه باکتویل
یکی از استراتژیک‌ترین دستگاه‌های شرکت فولاد خوزستان که تصور می‌شد عمر آن به پایان رسیده است، به‌ طور کامل بازسازی و در اختیار کارکنان واحد بهره‌برداری قرار گرفت.

یکی از استراتژیک‌ترین دستگاه‌های شرکت فولاد خوزستان که تصور می‌شد عمر آن به پایان رسیده است، به‌ طور کامل بازسازی و در اختیار کارکنان واحد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، دستگاه باکتویل، یکی از دستگاه‌های مهم و استراتژیک در زنجیره تولید فولاد است که وظیفه ارسال مواد خام به گندله‌سازی‌ها، ارسال انواع مواد انباشت شده به خط مخلوط‌سازی و ارسال گندله به واحد‌های احیا در مواقعی که گندله‌سازی‌ها مشکل داشته یا تولید پایینی دارند را برعهده دارد.

محمود لندی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان در این خصوص بیان کرد: دستگاه باکتویل یک دستگاه با وزن ۴۵۰ تن است که ظرفیت ارسال انواع مواد خام و گندله تا ظرفیت ارسال یک هزار و ۲۰۰ تن بر ساعت را دارد.

وی افزود: این دستگاه همانند سایر دستگاه‌های فولاد خوزستان، در ابتدای شروع بکار کارخانه توسط شرکت ایتالیایی تنوا ساخته و نصب شده است. با توجه به بالا رفتن ظرفیت کلی شرکت فولاد خوزستان این دستگاه تقریبا به صورت ۲۴ ساعته در حال کار می‌باشد. با توجه به اینکه این دستگاه روی ریل‌های مربوطه تردد می‌کند و سازه بوم بلت آن ۴۰ متر می‌باشد و بیشترین ارتفاع آن حدود ۳۰ متر بوده، از نظر نگهداری بسیار حائز اهمیت می‌باشد. واحد‌های بازرسی سازه با استعلام از شرکت سازنده اظهار داشتند، برای ادامه کار نیاز است بازسازی اساسی شود.

لندی تصریح کرد: بنابراین با مهندسی معکوس و استفاده از دانش بومی نسبت به ساخت تجهیزات مهم این دستگاه اقدام و برای بازسازی اساسی برنامه ریزی گردید که بهترین زمان پیشنهادی همزمان با کاهش تولید شرکت به واسطه محدودیت گازی بود و از تاریخ سوم دی‌ ماه سال گذشته، نسبت به تعمیرات اساسی اقدام شد و تجهیزاتی از سازه ثابت و متحرک که دچار پوسیدگی شده بود و تجهیزات دوار و مهم دستگاه تعویض شد. همچنین نسبت به عملیات رنگ و سند بلاست کل دستگاه، اقدامات مربوطه انجام و در این دستگاه حدود ۶ تن رنگ اپوکسی مصرف شد.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد خوزستان در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه حفظ نیرو‌های استاتیکی در این دستگاه مهم است، عملیات تعمیرات باید با دقت بسیار بالا انجام می‌شد. این تعمیرات مهم به‌ وسیله گروه متخصص و با تجربه انباشت و برداشت و شرکت پیمانکار یاوران فولاد به مدت ۴۵ روز و با صرف حدود ۱۱ هزار نفر ساعت به انجام رسید.

لندی ادامه داد: بررسی دستگاه، شناسایی موارد آسیب دیده، تهیه نقشه، پشتیبانی و پیگیری ساخت قطعات و همچنین بررسی شرایط و روش تعمیرات به‌وسیله‌ کارشناسان متخصص مکانیک انجام شد.

وی در پایان با تشکر از حمایت بی‌دریغ مدیرعامل و قائم‌مقام مدیرعامل در حوزه بهره‌برداری و توسعه، تلاش شبانه‌روزی مدیران، روسا، سرپرستان، کارکنان و تمامی دست‌اندکاران را قابل تقدیر دانست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16563

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.