• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو مطرح کرد:

بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی

  • کد خبر : 43389
  • 04 اردیبهشت 1403 - 15:07
بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در ایستگاه پایانی
قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در صنعت فولاد و معدن کشور، گفت: با توجه به روندهای حاکم بر بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین برخی مسائل فناورانه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مسیری قدم گذاشت تا بتواند از طریق نوآوری، چالش‌های حیطه فعالیت خود را برطرف کند.

قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به نقش و اهمیت برگزاری رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو در صنعت فولاد و معدن کشور، گفت: با توجه به روندهای حاکم بر بخش معدن و صنایع معدنی و همچنین برخی مسائل فناورانه، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در مسیری قدم گذاشت تا بتواند از طریق نوآوری، چالش‌های حیطه فعالیت خود را برطرف کند که در همین راستا اقدام به ایجاد ساختار نوآوری در این مجموعه کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، بزرگ‌ترین رویداد فناورانه و نوآورانه چادرملو به ایستگاه آخر رسید. با گذشت هشت ماه از فراخوان جذب طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه از سوی مرکز نوآوری شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (نوچاد) و طی مراحل مختلف ارزیابی و داوری ۷۰ طرح دریافتی، اکنون این رویداد به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

بر این اساس روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری، مراسم اختتامیه این رویداد با حضور ارائه‌دهندگان طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه، نوآوران حوزه فناوری، پژوهشگران، استادان و جمعی از دانشجویان حوزه صنعت و معدن در یزد برگزار می‌شود.

حامد عسکری‌زاده، قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این خصوص بیان کرد: ایده ایجاد مرکز نوآوری نوچاد با توجه به دیدگاه جامعی که مدیریت ارشد مجموعه به حل مسائل با استفاده از راه‌حل‌های مبتنی بر نوآوری و فناوری دارد، توسط مدیرعامل شرکت مطرح و با تایید هیئت مدیره شرکت تاسیس شد. از این رو، نهادینه کردن فرایند نوآوری در ساختار سازمانی چادرملو، یک گام عملی بزرگ در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‎‌های مختلف مرکز نوآوری نوچاد در سه بخش اصلی «توسعه کسب‌وکارها در حوزه نوآورانه و فناورانه»، «سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری و نوآوری» و «توانمندسازی محیط داخلی و خارجی» شرکت، افزود: علاوه بر فعالیت‌هایی که مرکز نوآوری انجام می‌دهد، به پلتفرمی نیاز است که همه بازیگران اصلی نوآوری و کل ابزار مورد نیاز برای تحقق اهداف در حوزه نوآوری در آن مد نظر قرار گیرند. بنابراین یک بخش از فعالیت‌های این مرکز، ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و حمایت از پایان‌نامه‌ها و طرح‌های پژوهشی است.

قائم مقام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو ادامه داد: مهم‌ترین نکته، موضوع سرمایه‌گذاری است تا بتوانیم به طور عملی از ایده‌ها و طرح‌ها حمایت کنیم زیرا قاعدتا در ارتباط با دانشگاه‌ها و مرکز نوآوری، سرمایه‌گذاری‌ها تا یک سطح مشخص و محدود قابل انجام است. به همین منظور در راستای دنبال کردن اولویت‌ها و استراتژی‌های شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در سال گذشته اقدام به اخذ مصوبه هیئت مدیره شرکت جهت تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر (CVC) نوچاد کردیم که مراحل اخذ مجوز آن در حال انجام است. در واقع می‌توان گفت کل نیازی که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به نوآوری دارد، در قالب پلتفرم نوچاد دیده شده است.

عسکری‌زاده در خصوص ضرورت حمایت از ایده‌‎ها، یادآور شد: همان طور که هر کارخانه برای شروع فعالیت خود به ماده اولیه نیاز دارد و تولید بدون خوراک امکان‌پذیر نیست، ایده‌های فناورانه و نوآورانه و طرح‌های پژوهشی نیز عامل مهمی در پیشبرد فعالیت‌ها و افزایش بهره‌وری شرکت محسوب می‌‌شوند. به همین جهت شرکت‌کنندگان در رویداد این اطمینان را دارند که طرح‌ها دارای یک بازار تضمین‌ شده هستند. به عبارت دیگر، خروجی برگزاری رویدادهای فناورانه، معرفی تیم‌های برتر و شناساندن آن‌ها به سرمایه‌گذاران و به صاحبان نیاز از جمله هلدینگ معدنی و صنعتی چادرملو است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=43389

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.