• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
با محوریت فولاد مبارکه صورت گرفت؛

برگزاری بزرگ‌ترین همایش ملی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدن

  • کد خبر : 41708
  • 20 اسفند 1402 - 5:56
برگزاری بزرگ‌ترین همایش ملی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدن
بزرگ‌ترین همایش ملی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدن با همکاری دفتر فنی نگهداری و تعمیرات، آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی و روابط عمومی فولاد مبارکه و مشارکت انجمن نت ایران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، 15 و 16 اسفند ماه سال 1402 در محل برگزاری همایش‌های مجتمع نگین نقش‌ جهان برگزار شد.
بزرگ‌ترین همایش ملی نگهداری و تعمیرات در صنایع فولاد و معدن با همکاری دفتر فنی نگهداری و تعمیرات، آموزش و توسعه سرمایه‌های انسانی و روابط عمومی فولاد مبارکه و مشارکت انجمن نت ایران طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، ۱۵ و ۱۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۲ در محل برگزاری همایش‌های مجتمع نگین نقش‌ جهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عموومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در آیین برگزاری بزرگ‌ترین همایش «نت» صنایع فولادی و معدنی کشور که با حضور حدود ۲۸۰ نفر از مدیران و کارشناسان ۴۰ شرکت زیرمجموعه صنایع فولاد و معدن کشور برگزار شد، محسن کفیل، مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: ماموریت اصلی فولاد مبارکه پس از تولید، توسعه سطح فناوری صنعت فولاد کشور است؛ ضمن اینکه فولاد مبارکه در صنعت «نت» کشور پیشتاز بوده و همواره الگویی برای دیگر شرکت‌هاست.

وی ضمن تشریح سیر پیشرفت جهانی نگهداری و تعمیرات، هدف از برگزاری این همایش ملی را ارتقای دانش نت صنایع فولادی و معدنی کشور و اشتراک‌گذاری دانش و تجارب فولاد مبارکه با دیگر صنایع اعلام کرد.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: از سال ۲۰۱۰، صنعت ۴ و نت هوشمند در دنیا رشد چشمگیری داشته است و ما برای عقب نماندن در این حوزه نیاز است شتاب بیشتری داشته باشیم.

کفیل اضافه کرد: از منظر ارزش و تاثیرگذاری، تحولات نت در دنیا در طول زمان از نت عملیاتی به سمت نت راهبردی حرکت کرده است.

وی در ادامه به ماموریت فولاد مبارکه در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموریت اصلی فولاد مبارکه، توسعه سطح فناوری صنعت فولاد کشور و پس از آن، تولید بیش از ۵۰ درصد فولاد کشور است.

به گفته مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه، گروه فولاد مبارکه شامل حدود ۲۴ شرکت فرعی و وابسته است. ظرفیت فولاد مبارکه ۷.۲ میلیون تن بوده که در ابتدا کار خود را با ۲.۴ میلیون تن شروع کرده است. ظرفیت کلی هلدینگ نیز ۱۰٫۸ میلیون تن برآورد می‌شود.

کفیل در ادامه ضمن بیان افتخارات فولاد مبارکه، مطرح کرد: شرکت در سال ۱۳۹۷ تندیس زرین جایزه تعالی اروپا «EFQM» و در سال‌های ۱۳۹۸ ، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ تندیس زرین جایزه تعالی سازمانی را برای پنجمین بار دریافت کرد که در سال ۱۴۰۲، در این جایزه برای اولین بار در کشور امتیاز بیشتر از ۷۰۰ را کسب کردیم.

وی ادامه داد: فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱، تندیس زرین جایزه تعالی نگهداری و مدیریت دارایی را به‌ عنوان تنها شرکت ایرانی دریافت‌کننده این جایزه، کسب کرده است.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه مسیر رشد نت در فولاد مبارکه از بدو راه‌اندازی شرکت تا به‌ حال را تشریح کرد و گفت: در مسیر تعالی نت فولاد مبارکه، در سال ۷۰ نگهداری پیشگیرانه، در سال ۷۹ نگهداری پیش‌گویانه و در سال ۸۰ نت بهره‌ور فراگیر تعریف و اجرا شد. در سال ۹۳ طراحی مدل تعالی نت انجام شد و پس از آن از نظام‌های مختلف در حوزه نت شامل نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان، تحلیل ریشه‌ای خرابی‌ها و بهینه‌سازی استانداردهای تعمیراتی استفاده شد.

کفیل یادآور شد: اولین الزام پیاده‌سازی نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در شرکت داشتن سیستم مدیریت اطلاعات نت است که خوشبختانه در فولاد مبارکه وجود دارد. الزام دوم، شناسایی و ردیابی تجهیزات به‌منظور اعمال مدیریت هزینه و افزایش عمر آن‌هاست که در این راستا، پروژه تگ‌گذاری تجهیزات را از چند سال پیش شروع کردیم و اکنون در مراحل پایانی آن هستیم؛ ضمن اینکه ساختار نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه به‌صورت نیمه‌متمرکز است.

برنامه‌ریزی و برگزاری یک هزار و ۲۰۰ توقف تعمیراتی در سال

وی در خصوص فعالیت قسمت‌های نت شرکت، عنوان کرد: پایش وضعیت تجهیزات بحرانی از سوی بازرسی فنی انجام می‌شود و در این راستا، «نظام جامع پایش وضعیت» تدوین و جاری‌سازی شده است. از مهم‌ترین محورهای این نظام می‌توان به شناسایی تجهیزات بحرانی، تعیین و اختصاص عیوب بالقوه، تعیین پارامترها، مشخص کردن سطوح هشدار، برنامه‌ریزی‌های اولیه، انجام اقدامات اصلاحی در سیستم‌ها و پایش اقدامات اصلاحی اشاره کرد.

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: مدیریت کلان نظام نت شرکت در دفتر فنی تعمیرات انجام می‌شود و در این راستا، فعالیت‌هایی مانند برنامه‌ریزی یک هزار و ۲۰۰ توقف در سال، مدیریت حدود ۳۰۰ هزار کدقطعه یدکی و تهیه هشت هزار و ۵۰۰ مدرک فنی ساخت داخل در سال صورت می‌پذیرد.

کفیل عنوان کرد: در تعمیرگاه مرکزی حدود ۳۲ هزار درخواست کار تعمیراتی و ۹ هزار درخواست کار ساخت تجهیزات مختلف انجام می‌شود. در تعمیرات مرکزی نیز حدود ۴۵ هزار درخواست کار تعمیراتی با ۲٫۵ میلیون نفر ساعت در سال انجام می‌گیرد.

وی در خصوص آمار نیروهای بخش تعمیر و نگهداری فولاد مبارکه، تصریح کرد: کارکنان امانی فولاد مبارکه ۱۲ هزار نفرند که از این تعداد سه هزار نفر یعنی ۲۵ درصد در بخش نت فعالیت می‌کنند.

تعریف ۳۹ پروژه بهبود در حوزه «نت»

مدیر دفتر فنی نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه بیان کرد: مدل تعالی نت را در سال ۱۳۹۳ با همکاری مراکز دانشگاهی، طراحی و بر اساس آن فولاد مبارکه را ارزیابی کردیم؛ در ادامه، نقشه راه نت شرکت تدوین و ۳۹ پروژه بهبود تعریف کردیم.

کفیل خاطرنشان کرد: تا بهمن ماه امسال، چهار میلیون و ۴۵۶ نفر ساعت تعمیرات در شرکت داشتیم که در مقایسه با سال‌های قبل، حجم تعمیرات تقریبا در یک بازه بوده است. با توجه به افزایش تولیدی که در شرکت رقم خورده، این امر نشان‌دهنده بهره‌وری بیشتر تعمیرات است.

وی یادآور شد: فولاد مبارکه در صنعت نت کشور پیشتاز بوده و همواره الگویی برای دیگر شرکت‌هاست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41708

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
ایمنی ۱۰۰ درصدی پروژه فولاد اقلید از آغاز تا امروز
09اردیبهشت
تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل
رئیس واحد بومی‌سازی مواد، قطعات و تجهیزات فولاد مبارکه عنوان کرد:

تامین بیش از ۹۰ درصد از نیازهای فولاد مباركه از طریق ساخت داخل

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.