• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

برگزاری تانای آلومینا در مجتمع آلومینای جاجرم

  • کد خبر : 31973
  • 02 آبان 1402 - 10:27
برگزاری تانای آلومینا در مجتمع آلومینای جاجرم
امروز سه‌شنبه دوم آبان ماه 1402، رویداد تانای آلومینای جاجرم در مجتمع آلومینای ایران به منظور رفع نیازهای فناورانه این مجتمع برگزار شد.

امروز سه‌شنبه دوم آبان ماه ۱۴۰۲، رویداد تانای آلومینای جاجرم در مجتمع آلومینای ایران به منظور رفع نیازهای فناورانه این مجتمع برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایسنا، این پنجمین رویداد تانا و سومین رویداد تانای صنعت است که در خراسان شمالی برگزار شده و تاناها به منظور رفع نیازهای صنایع برگزار می‌شود.

محمدرضا حیدر، مدیر مجتمع آلومینای جاجرم در این مراسم از تولید ۲۴۰ هزار تن پودر آلومینا از بوکسیت‌های داخلی در این مجتمع خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر شرایط در این مجتمع تولیدی به گونه‌ای است که چرخه از معدن تا تولید آلومینیوم کامل شده و چند سالی است که تولید شمش آلومینیوم نیز انجام می‌شود. همچنین نیازهای فناورانه آلومینا با استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان احصا شده است.

مدیر مجتمع آلومینای جاجرم تاکید کرد: در حقیقت استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان چند سالی است که زیربنای این مجتمع تولیدی شده و برای رفع نیازهای فعلی ۱۲ نیاز فناورانه احصا شده است.

محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی نیز در این رویداد عنوان کرد: تاکنون پنج تانا در این استان برگزار شده که پنجمین تانا مربوط به مجمتع آلومینای جاجرم بوده است. دستگاه‌ها موظف هستند که نیازهای خود را در سامانه نان ثبت کنند که تمام کشور این نیازها را مشاهده کرده و می‌توانند راهکارهای فناورانه را برای رفع آن‌ها را ارائه دهند.

وی تصریح کرد: در دنیا دانش را نمی‌فروشند و اگر بفروشند نیز دانش مربوط به ۵۰ سال گذشته است. تاکنون به علت تحریم‌ها، پول می‌دادیم و دانش می‌خریدیم تا یک نیاز را رفع کنیم و یا اینکه دانشی به ما ارائه نمی‌دادند؛ بنابراین باید به دانشمندان و متخصصان کشور فرصت خطا و کار کردن داده شود.

قربانی ادامه داد: بعد از برگزاری پنجمین تانا در این استان به این نتیجه رسیده‌ایم که نیازی در کشور وجود ندارد که متخصصی نتواند آن را رفع نکند. سامانه نان فرصت خوبی است که نیازها در آن‌جا بارگزاری شود تا جوان‌های ما آن را احصا کنند.

حسین حاجی‌بگلو، مدیرکل سازمان صمت استان خراسان شمالی نیز در این آیین از صادرات محصولات این استان به ۳۸ کشور خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت سیزدهم فضای مطلوبی ایجاد شده است و به سمت صادرات محصولات غیرنفتی در حال حرکت هستیم. برگزاری رویدادهای تانا در استان خراسان شمالی نیز با قدرت در حال انجام است که در حال حاضر شاهد برگزاری سومین تانای صنعت هستیم.

مدیرکل سازمان صمت استان خراسان شمالی اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای گسترش دانش در تولید و توجه به مصوبات ستاد توسعه دانش‌بنیان استان، از جمله راهبردهای ما برای ادامه مسیر محسوب می‌شود.

حاجی‌بگلو یادآور شد: حلقه مفقوده در صنایع ما، عدم توجه به تحقیق و توسعه است و در تلاش هستیم تا با توجه به آن به سمت بی‌نیازی حرکت کنیم؛ در حال حاضر ۳۴ ایده بر اساس ۱۲ نیاز شرکت آلومینای ایران ارائه شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31973

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.