• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات نیمه ساخته مسی خاورمیانه در راه تکمیل زنجیره تولید

  • کد خبر : 21800
  • 03 تیر 1402 - 16:15
بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات نیمه ساخته مسی خاورمیانه در راه تکمیل زنجیره تولید
مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر ضمن بیان این خبر، گفت: مهم‌ترین چشم‌انداز مس باهنر این است که با ورود به بخش معدن، بتواند کاتد مورد نیاز مجموعه را تامین کند و حاشیه سود مطمئنی برای سهام‌داران رقم زند.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر ضمن بیان این خبر، گفت: مهم‌ترین چشم‌انداز مس باهنر این است که با ورود به بخش معدن، بتواند کاتد مورد نیاز مجموعه را تامین کند و حاشیه سود مطمئنی برای سهام‌داران رقم زند؛ اگرچه سرمایه‌گذاری در معدن به سرمایه کلان نیاز دارد و زمان‌بر است اما شرکت پیگیر است تا از طریق مزایده، معدنی را که بتواند حداقل ۳۰ تا۴۰ درصد خوراک کارخانه را تامین کند، در اختیار بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع مس شهید باهنر، مجید ضیائی که در مجمع عمومی سالانه این شرکت در کرمان سخن می‌گفت، ضمن ارائه گزارش کاملی از عملکرد مالی و عملیاتی این شرکت در سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱، عنوان کرد: مس باهنر با برخورداری از سبد متنوعی از محصولات، درسال ۱۴۰۱ عملکرد درخشانی در حوزه فروش و افزایش درآمد داشته است؛ به طوری که ارزش ریالی محصولات آن با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به ۷۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریال رسیده است.

وی فعالیت شرکت در سی و چهارمین سال آغاز به‌کار خود را با وجود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و نوسانات قیمت جهانی محصولات مسی پر افتخار و پرثمر دانست و افزود: از جمله مهم‌ترین دستاوردهای این شرکت در حوزه فروش در این سال، درآمد ۷۶ هزار و ۴۰۹ میلیارد ریالی است که با رشد ۳۷ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ همراه بوده است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر تصریح کرد: این امر موجب محقق شدن سود عملیاتی بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریالی در سال ۱۴۰۱ و رشد ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل از آن شد.

ضیائی، افزایش فروش محصولات شرکت را از پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان، به هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان یادآور شد و گفت: مس باهنر با برخورداری از متنوع‌ترین سبد محصولات، با فروش ۳۳ هزار و ۲۲ تن، رتبه نخست بازارهای داخلی را نیز به خود اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: سود خالص به دست آمده از فروش محصولات این شرکت با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده و سود عملیاتی در ۱۲ ماهه ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر در ادامه با ارائه توضیحاتی در مورد پتانسیل بازارهای همسایه، برنامه‌های دیگر شرکت را در این حوزه تشریح کرد و یادآور شد: مس باهنر در نظر دارد با مدیریت کاهش ضایعات، افزایش بهره‌وری تولید و مصرف بهینه انرژی، بهای تمام شده محصولات را به بهترین سطح برساند و به دنبال آن حاشیه سود محصولات را نیز افزایش دهد.

گفتنی است مجمع عمومی سالیانه مس باهنر برای چهارمین سال متوالی در محل این شرکت در کرمان برگزار شد و بیش از ۷۳ درصد از سهام‌داران به صورت حضوری و برخط در آن حضور یافتند.

براساس این گزارش، نمایندگانی از هلدینگ تاصیکو، سازمان بورس، سازمان حسابرسی ، شستا و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در این مجمع حضور داشتند و درخشنده، نماینده هلدینگ صدر تامین که ریاست این مجمع را برعهده داشت، طی سخنانی از تلاشهای مدیران و کارگران مس باهنر قدردانی کرد. ضمن اینکه این مجمع در پایان ۵۶۵ ریال سود میان سهام‌داران خود تقسیم کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=21800

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
رویداد چادرو نمونه‌ای از نوآوری باز در کشور است
09اردیبهشت
لزوم انعکاس اقدامات فولاد شادگان در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی
09اردیبهشت
توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز
مدیرکل سازمان صمت البرز مطرح کرد:

توسعه اشتغال‌زایی در بخش معدن استان البرز

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.