• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیر HSE فولاد مبارکه بیان کرد:

بهبود مستمر در فرایند طب كار برای جذب سرمایه‌های انسانی دانش‌‌محور

  • کد خبر : 13644
  • 09 اسفند 1401 - 7:18
بهبود مستمر در فرایند طب كار برای جذب سرمایه‌های انسانی دانش‌‌محور
در جریان بازدید معاون و مدیران بهره‌برداری از فرایند طب کار متقاضیان استخدام فولاد مبارکه، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت بر ضرورت بهبود مستمر فرایند طب کار برای جذب سرمایه‌های انسانی سالم و دانش‌‌محور تاکید کرد.

در جریان بازدید معاون و مدیران بهره‌برداری از فرایند طب کار متقاضیان استخدام فولاد مبارکه، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت بر ضرورت بهبود مستمر فرایند طب کار برای جذب سرمایه‌های انسانی سالم و دانش‌ محور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حسین مدرسی‌فر بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه به‌ عنوان شرکتی جهان‌‌تراز، در جهت جذب نیروهای انسانی کارآمد و دارای دانش، مهارت و توانایی، فرایند جذب را با بهره‌گیری از مدل‌های علمی اجرا می‌کند. در فرایند آزمون کتبی، دانش متقاضیان سنجش شد و شرکت در ادامه، با ارزیابی و سنجش توانایی‌های جسمی، روانی و مهارتی متقاضیان در پی جذب بهترین‌هاست.

وی ادامه داد: در این راستا با ایجاد فرایندی منسجم و با رویکردی علمی، در قالب طب کار و مددکاری اجتماعی، سنجش جسمی و روانی متقاضیان از اوایل بهمن‌ ماه سال جاری شروع شده است که امیدواریم تا اواخر اسفند ماه به سرانجام برسد و امور اداری شرکت بتواند ادامه فرایند جذب نیروی انسانی را انجام دهد.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه ابراز کرد: یکی از مقوله‌های مهم در جذب نیروهای انسانی، فرایند طب کار و سنجش جسمی و روانی داوطلبان است تا با تطبیق فرد با شغل از بروز بیماری‌های شغلی در آینده جلوگیری شود. این فرایند با استفاده از نیروهای دانشگاه اصفهان و بیمارستان چمران در حال اجراست. سنجش سلامت روان داوطلبان نیز توسط اساتید مجرب روان‌شناسی بالینی و با نظارت کادر مددکاری اجتماعی در حال اجراست.

مدرسی‌فر مطرح کرد: یکی از مزایای تغییر در فرایند ارزیابی سلامت روان، هوشمند کردن فرایند و انتخاب پلتفرم مناسب جهت بررسی فرایندهای مربوط به استخدام است. این مسئله به تغییرات چشمگیری در نحوه دسترسی به ابعاد سلامت و شایستگی‌های متفاوت داوطلبان و تحلیل و به‌کارگیری داده‌های مربوط به آن‌ها در مدت‌ زمان کوتاه منجر می‌شود. این اقدام دقت، کنترل و چابکی فرایند را نسبت به شیوه‌های سنتی به نحو معناداری افزایش می‌دهد و امکان نظارت کامل بر سیستم را فراهم می‌سازد.

وی اظهار کرد: هرچه بیشتر نیروی انسانی سالم، دانشی و دارای مهارت در شرکت جذب شود، بهره‌وری نیروی انسانی افزایش خواهد داشت و در آینده هزینه‌های درمانی و توانمندسازی کاهش می‌یابد.

در همین زمینه، حمزه علی‌آبادی، سرپرست مددکاری اجتماعی شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: مفهوم سلامت روانی، در واقع جنبه‌ای از مفهوم کلی سلامت است. با توجه به رویکرد علمی در ارزیابی سلامت روان، برای اولین بار با هم‌گرایی مددکاری اجتماعی و کانون ارزیابی شایستگی‌ها، آزمون‌های روان‌شناختی شامل آزمون‌های سلامت روان و شخصیت به‌ صورت هم‌زمان در جهت ایجاد محیطی یکسان برای تمام داوطلبان در دانشگاه صنعتی اصفهان انجام شد.

وی یادآور شد: در ادامه فرایند، با تفسیر آزمون سلامت روان نیم‌رخ روانی متقاضیان استخدام ترسیم و در جهت صحه‌گذاری این فرایند و شناسایی اختلالات احتمالی، مصاحبه‌های تاییدی توسط اساتید مجرب روان‌شناسی بالینی و باسابقه صنعتی انجام و وضعیت روانی «MSE» متقاضیان مشخص می‌شود. صحت، دقت و سرعت این فرایند و استفاده از نیروهای مجرب دانشگاه، رویکرد جدیدی را در صنعت ایجاد کرده و منحصربه‌فرد است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=13644

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.