• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل ایمپاسکو:

به دنبال افزایش واگذاری‌ها و جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار هستیم

  • کد خبر : 22203
  • 10 تیر 1402 - 7:38
به دنبال افزایش واگذاری‌ها و جذب هرچه بیشتر سرمایه‌گذار هستیم
مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: از جمله اهدافی که برای سال جاری در نظر داریم افزایش واگذاری معادن متعلق به شرکت با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هر چه بیشتر بخش خصوصی توانمند و اساسا جذب سرمایه‌گذار در معادن است.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: از جمله اهدافی که برای سال جاری در نظر داریم، افزایش واگذاری معادن متعلق به شرکت با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هرچه بیشتر بخش خصوصی توانمند و اساسا جذب سرمایه‌گذار در معادن است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، خدایار کریم‌نژاد در حاشیه برگزاری مجمع سالیانه شرکت، بیان کرد:‌ ایمپاسکو در سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۹ هزار متر حفاری اکتشافی در معادن سنگ‌آهن، پلی‌متال و زغال‌سنگ انجام داده که منجر به اکتشاف ۱۶۲ میلیون تن سنگ‌آهن، ۱۳.۵ میلیون تن پلی‌متال و ۱۷۷ میلیون تن زغال‌سنگ شده است.

وی افزود: از سال ۱۳۹۵ تاکنون، ۳۴ پهنه اکتشافی به مساحت ۱۰۷ هزار کیلومتر مربع در ۱۸ استان کشور شناسایی و پی‌جویی شده است که ۹۲ محدوده امیدبخش، ۵۷ پروانه اکتشاف و ۳۳ گواهی کشف به مساحت ۱۶ هزار کیلومتر مربع ماحصل آن بوده و مابقی مساحت آزاد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه در چشم‌انداز شرکت بر مرجعیت در اکتشاف ایمپاسکو تاکید داشته‌ایم، عنوان کرد: تلاش ما بر این است که تا سال ۱۴۰۴، واحد اکتشاف شرکت سه معدن در کلاس جهانی کشف کند که تاکنون دو معدن که یکی از آن‌ها معدن جانجا و دیگری معدن طلای هیرد در تراز جهانی کشف شده و جهت سرمایه‌گذاری به بخش خصوصی واگذار و امید است تا پایان برنامه چشم‌انداز، معادن بزرگ دیگری در کلاس جهانی کشف شود.

کریم‌نژاد با تاکید بر اینکه یکی دیگر از اهداف کلان شرکت، بهره‌برداری از معادن و نظارت بر طرح‌ها و مجتمع‌هاست، تصریح کرد: فعالیت این شرکت در ۲۶ استان، ۱۹ مجتمع و ۲۵ طرح ادامه یافته است که با در نظر گرفتن ۱۴ طرح مرتبط با ایمیدرو با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲.۴ میلیارد یورو و اشتغال ۱۷ هزار نفر و ۱۱ طرح متعلق به ایمپاسکو، حدود یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری و بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر در زمان بهره‌برداری مشغول به‌کار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ دو طرح به بهره‌برداری رسید،مطرح کرد: نخست طرح تولید سیلیکون‌ متال یک هزار و ۵۰۰ تنی و با اعتباری بالغ بر ۸.۶ میلیون یورو و اشتغال ۸۵ نفر و دوم طرح احداث کارخانه طلای هیرد با اعتباری بالغ بر ۷.۶ میلیون یورو و اشتغال ۱۵۰ نفر بوده است. همچنین یک طرح زیرساختی راه دسترسی به معدن نخلک به طول ۱۰ کیلومتر با همکاری حوزه زیرساخت ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید و راهبر، با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تاکید کرد: یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت و ایمیدرو، هدایت و حمایت موثر و جذب سرمایه‌گذاران در معادن کشور یا همان برون‌سپاری است. از ابتدای واگذاری‌ها در سال ۱۳۹۵ تاکنون ۶۵ مجتمع و طرح وابسته به ایمیدرو و ایمپاسکو واگذار شده که شامل ۱۷ طرح و ۱۱ مجتمع از ایمیدرو و ۲۷ طرح و ۱۰ مجتمع از ایمپاسکو است.

کریم‌نژاد ادامه داد: یکی دیگر از اهداف استراتژیک شرکت، پژوهش و فرآوری مواد معدنی با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان است. در سال گذشته کلیه مجتمع‌ها و طرح‌های وابسته به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به غیر از شرکت البرز مرکزی از لیست آلاینده خارج شدند که انجام امور لازم برای خارج کردن نام البرز مرکزی از لیست شرکت‌های آلاینده نیز در دست اقدام است.

وی همچنین درباره طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، اظهار داشت: از زمان واگذاری این طرح به ایمپاسکو، تاکنون یک هزار و ۲۸۶ معدن احیا و با فعال‌سازی این معادن ۱۶ هزار نفر مشغول به‌کار خواهند شد و بیش از ۵۰ میلیون تن افزایش تولید ناشی از احیا این معادن در کشور خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان اینکه طرح احیا سال گذشته اقدام به طراحی بسته‌های سرمایه‌گذاری کرد، مطرح کرد: ۴۶ بسته سرمایه‌گذاری با ۲۷۷ مجوز معدنی توسط طرح احیا تعریف و مزایده برگزار شد که ۱۱ بسته با ۵۰ مجوز معدنی برنده داشت و ۴۳۴ معدن هم فعال شد.

کریم‌نژاد در توضیح اهداف و برنامه‌های سال ۱۴۰۲، ابراز کرد: اکتشاف ۸۰ هزار متر حفاری، ۳۰ پروانه اکتشاف و ۶ گواهی کشف، افزایش تولید به سه میلیون و ۲۲۰ هزار تن، تسریع در راه‌اندازی طرح‌ها، ۹ طراح واگذاری و جذب سرمایه‌گذار، ارتقای ایمنی و اخذ گواهینامه معدن سبز برای حداقل دو معدن و مجتمع، رشد فروش مواد معدنی جهت تامین خوراک صنایع کشور و احیا و فعال‌سازی ۴۰۰ معدن، از جمله اهدافیست که در سال جاری با شعار «مهار تورم و افزایش تولید» نسبت به سال قبل تعیین شده است.

وی در پایان از افتتاح ۶ طرح از جمله کارخانه طلای کوه‌دم، بهره‌برداری از معدن زغال‌سنگ کوچک‌علی شمالی، فاز یک کارخانه سرب و روی مهدی آباد، آهک هیدراته پل‌دختر و کاغذ الیگودرز که مجموع سرمایه‌گذاری آن‌ها بالغ بر ۳۷۱ میلیون یورو است و اشتغال بیش از یک هزار و ۷۵۰ نفر را به دنبال دارد، در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=22203

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»
در راستای فرایند کربن‌زدایی انجام شد؛

تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»

12اردیبهشت
دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی
در سال مالی منتهی به آذر ماه 1402 تحقق یافت؛

دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.