• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
قائم مقام مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان عنوان کرد:

بومی‌گزینی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی «فخوز» در استان خوزستان

  • کد خبر : 34736
  • 06 آذر 1402 - 4:32
بومی‌گزینی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی «فخوز» در استان خوزستان
تیم مدیریتی فولاد خوزستان بر روی برگزاری آزمون‌های استخدام به طور 100 درصد بومی و هزینه‌کرد مسئولیت‌های اجتماعی به صورت کامل در استان خوزستان پافشاری خواهد کرد.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان گفت: تیم مدیریتی فولاد خوزستان بر روی برگزاری آزمون‌های استخدام به طور ۱۰۰ درصد بومی و هزینه‌کرد مسئولیت‌های اجتماعی به صورت کامل در استان خوزستان پافشاری خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، روز شنبه چهارم آذر ماه ۱۴۰۲، علیرضا مخبر دزفولی در نشست خبری خود در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین‌المللی ایران متافو در خصوص عملکرد مسئولیت‌های اجتماعی و زیست محیطی شرکت فولاد خوزستان، سخت گفت.

مخبر دزفولی در ابتدای این نشست، با اشاره به دریافت بالاترین نشان مسئولیت‌های اجتماعی در بین بنگاه‌های بزرگ اقتصادی کشور توسط شرکت فولاد خوزستان طی سه سال پیاپی، بیان کرد: شاید مهم‌ترین شاخصه‌های عملکرد شرکت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، حل ریشه‌ای و نه تسکینی مشکلات مردم بوده است.
ساخت ورزشگاهی که در کشور نظیری ندارد و در ابعاد فرهنگی، ورزش سلامتی، ورزش قهرمانی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، اشتغال‌زایی و… برکات بی‌نظیری در استان خوزستان به همراه داشته است؛ ساخت و نگهداری پل فولاد در شهر اهواز به منظور کاهش بار ترافیکی و رفاه مردم؛ اصلاح جاده‌های پرخطر در اهواز؛ ساخت کلینیک‌های مجهز با امکانات کامل در روستاها و مناطق کم‌برخوردار و…، شواهدی بودند که وی به آن‌ها اشاره کرد.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در بخش دیگری از این نشست خبری، به مهم‌ترین چالش‌های زیست‌محیطی صنایع فولادی از جمله شرکت فولاد خوزستان اشاره کرد و به‌روز نبودن تجهیزات، تحریم، وضعیت خاص محیطی و جوی استان خوزستان خصوصا مشکل ریزگردها، اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی در کنار بهره‌برداری، توسعه و عدم رعایت حریم شهری و محاصره شدن شرکت توسط ساختمان‌های مسکونی به دلیل پیشرفت شهر به سوی شرکت فولاد خوزستان را از جمله مهم‌ترین چالش‌های این شرکت مهم صنعتی برشمرد.

مخبر دزفولی با تشریح راهکارهای اتخاذ شده برای برون‌رفت از این چالش‌ها، به هزینه یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی «فخوز» برای اجرای پروژه‌های مهم زیست‌محیطی طی دو سال گذشته و تدوین پروژه‌های جدید به ارزش دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان طی دو سال آینده اشاره کرد.
وی در ادامه به جزئیات اجرای ابرپروژه زیست‌محیطی توری بادی «wind fencing» برای اولین بار در ایران اشاره کرد و گفت: با اجرای این ابرپروژه، ۸۵ درصد غبار منتشر شده ناشی از بادبردگی مواد کنترل خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل در امور ستادی و‌ مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان همچنین با اشاره به ایجاد فضای سبز به مساحت بیش از ۵۰۰ هکتار، تصریح کرد: این مساحت فضای سبز ایجاد شده، بیش از پنج برابر الزامات قانونی تعیین شده  است.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: علی‌رغم قطعی برق بی‌سابقه و تعطیلی کامل شرکت در مقاطعی از تابستان که باعث لطمات مالی وحشتناک به مجموعه شد، طی دو سال اخیر یک هزار و ۱۰۰ جوان بومی استان به منظور تکمیل و اجرای پروژه‌های توسعه‌ای برزمین مانده، جذب فولاد خوزستان شده‌اند.
وی در پایان این نشست با اشاره به اینکه حق مردم خوزستان بسیار فراتر از وضعیت موجود بوده اما بضاعت ما محدود است، در پاسخ به این سوال که چرا بودجه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان به طور ۱۰۰ درصدی در استان خوزستان هزینه می‌شود، گفت: شایسته نیست استانی که نفت، گاز، انرژی و کشاورزی ایران را تامین می‌کند، در بدیهی‌ترین مسائل رفاه حداقلی دچار مشکل باشد؛ بر همین اساس ما در این تیم مدیریتی، بر روی برگزاری آزمون‌های جذب نیرو به طور ۱۰۰ درصد بومی و هزینه‌کرد مسئولیت های اجتماعی به صورت کامل در استان خوزستان پافشاری خواهیم کرد.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34736

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.