• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی عنوان کرد:

بی‌ثباتی و جهش نابرابر قیمت‌ها، بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان

  • کد خبر : 5433
  • 30 مرداد 1399 - 13:26
بی‌ثباتی و جهش نابرابر قیمت‌ها، بزرگ‌ترین چالش تولیدکنندگان
مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی گفت: اگر قیمت‌ها ثبات نداشته باشد و روند کنونی ادامه یابد، قطعا بازار و صنعت پروفیل آلومینیومی ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر خواهد شد. شرایط بازار به سمتی پیش می‌رود که معاملات اعتباری تقریبا به صفر رسیده و در این شرایط شرکت‌هایی از این بحران به سلامت عبور خواهند کرد که حفظ کیفیت محصولات و کسب اعتماد مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهند.
مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی گفت: اگر قیمت‌ها ثبات نداشته باشد و روند کنونی ادامه یابد، قطعا بازار و صنعت پروفیل آلومینیومی ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر خواهد شد. شرایط بازار به سمتی پیش می‌رود که معاملات اعتباری تقریبا به صفر رسیده و در این شرایط شرکت‌هایی از این بحران به سلامت عبور خواهند کرد که حفظ کیفیت محصولات و کسب اعتماد مشتریان را سرلوحه کار خود قرار دهند.

یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه تحلیلی و خبری« فلزات آنلاین»، اظهار داشت: شرکت آلومینیوم حکمتی با ۳۵ سال سابقه فعالیت در زمینه تولید بیلت، پروفیل و در و پنجره آلومینیومی در استان آذربایجان‌شرقی، یکی از واحدهای منحصر به‌فرد در شمال‌غرب کشور است و از دو دستگاه پرس اکستروژن به ظرفیت یک هزار و ۸۰۰ تن، یک دستگاه اکستروژن دیگر با ظرفیت دو هزار تن، خط کامل آنادایز و رنگ پودری و خط کامل تولید در و پنجره بهره می‌برد. به‌ عبارت دیگر، شمش آلومینیومی از یک سمت وارد کارخانه شده و از سمت دیگر محصولات آلومینیومی نظیر در و پنجره خارج می‌شود. کارخانه دارای دو فاز است که یک فاز اداری و مدیریتی، و فاز دوم مربوط به خطوط تولید بوده که مشتمل بر ۶ سالن است. ظرفیت اسمی تولید شرکت یک هزار و ۵۶۰ تن در سال است، اما تصمیم به ثبت ظرفیت تولید بیشتری در پروانه فعالیت جدید خود گرفته‌ایم. ما مواد اولیه مورد نیاز خود را از شرکت‌های عرضه‌کننده شمش مثل ایرالکو و المهدی تامین کرده و هیچ‌گونه تغییری در کیفیت محصولات خود از ابتدای تاسیس شرکت تا کنون نداده‌ایم.

جهش قیمت‌ها، عامل زیان شرکت‌ها

مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی درباره رویارویی با چالش‌های به وجود آمده ناشی از شرایط فعلی در کشور، گفت: بی‌ثباتی و جهش نابرابر قیمت‌ها، مهم‌ترین عامل برای به‌چالش کشیده شدن واحدهای تولیدی است. متاسفانه قیمت صعودی مواد اولیه و بسته‌شدن مرزها، تهیه برخی مواد وارداتی مورد نیاز برای تولید را دشوار کرده است. بیشتر این مواد مصرفی در بخش آبکاری، وارداتی بوده و درحال حاضر تهیه آن از بازار به ‌شدت سخت شده است زیرا مدتی قبل، عرضه برای متقاضیان به‌ صورت اعتباری انجام می‌شد، اما اکنون فقط خرید و فروش‌ها به ‌صورت نقدی انجام می‌گیرد که به تبع آن ما نیز مجبور هستیم از فروش محصولات خود به ‌صورت اعتباری جلوگیری کرده و فقط فروش نقدی داشته باشیم. از طرفی، به ‌علت خرید نقدی شمش آلومینیومی از بورس کالا نیز ما نمی‌توانیم محصولات خود را به ‌طور مدت‌دار به مشتری‌ها بفروشیم؛ چراکه نمی‌توانیم با فروش اعتباری در شرایط بی‌ثباتی قیمتی نقدینگی لازم را تامین کنیم.

کرونا، بهانه‌ای برای عدم پرداخت بهای کالاها

یعقوبی با اشاره به تاثیرگذاری کرونا بر نوسان نرخ‌ ارز و قیمت مواد اولیه، اذعان کرد: شیوع ویروس کرونا برای مشتریانی که پیش از این به صورت اعتباری از شرکت خرید کرده بودند، بهانه‌ای شده است تا پرداخت مطالبات ما را به تعویق بیندازند. به این ترتیب، آن‌ها اظهار می‌کنند که در شرایط شیوع این ویروس با کاهش فروش مواجه بوده‌اند اما مدت مشخصی را برای پرداخت بدهی خود اعلام نمی‌کنند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فلزات آنلاین در ارتباط با تاثیرشیوع کرونا بر آینده بازار پروفیل آلومینیومی، تصریح کرد: اگر قیمت‌ها ثبات نداشته باشد و روند کنونی ادامه یابد، قطعا بازار و این صنعت ضعیف‌تر و آسیب‌پذیرتر خواهد شد اما اگر ثبات در بازار حاکم شود و شرکت‌های تولیدکننده محصولات آلومینیومی بدانند که حتی یک ماه دیگر نیز خرید مواد اولیه به همین قیمت خواهد بود، به صراحت باید گفت بازار قدرت خوبی به ‌دست می‌آورد و رشد بازار صنعت پروفیل آلومینیوم را در پی خواهد داشت.

مدیر بازرگانی شرکت آلومینیوم حکمتی در رابطه با برنامه‌های این شرکت در سال جاری بیان کرد: با وجود شرایط نامطلوب اقتصادی و شیوع ویروس کرونا، مجموعه آلومینیوم حکمتی از ابتدای سال ۱۳۹۹ موفق به استخدام حدود ۲۰ نفر نیروی تازه‌کار شده است و همچنین در نظر دارد تا کارخانه را گسترش دهد و فاز سوم آن را راه‌اندازی کند. سال گذشته نیز خریداری ماشین‌آلات جدید و به‌روز، افزایش سالن‌های تولید و بهبود بخشیدن به کیفیت تولید جزو اقداماتی بود که به انجام رساندیم.

حفظ کیفیت و کسب اعتماد مشتری

یعقوبی در پایان درباره عوامل مهم موفقیت شرکت‌ها و کارخانه‌هایی که در شرایط نامطلوب اقتصادی قادر به ادامه فعالیت شده‌اند، بیان کرد: حفظ کیفیت در مراحل تولید و کسب اعتماد مشتریان از مهم‌ترین عوامل موفقیت یک واحد تولیدی است. اگر مشتری به کیفیت محصولات تولیدی شرکت، نحوه فروش و انجام تعهدات ذکر شده در قراردادها، اعتماد کند و بداند که ضرر و آسیبی از سوی شما وارد نمی‌شود، قطعا با اطمینان خاطر از شما خرید کرده و شرایط شما در فروش را می‌پذیرد. هر شرکتی که بتواند این دو عامل بسیار مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد، قطعا در این شرایط نابسامان نیز به سودآوری خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5433
  • نویسنده : مریم ابراهیمی

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید