• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

تاصیکو به دنبال افزایش ظرفیت تولید زغال‌سنگ در ایران

  • کد خبر : 40310
  • 28 بهمن 1402 - 6:40
تاصیکو به دنبال افزایش ظرفیت تولید زغال‌سنگ در ایران
جلسه هم‌اندیشی و بررسی وضعیت معادن زغال‌سنگ ایران در راستای افزایش ظرفیت تولید داخلی با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد هلدینگ صدر تامین، مدیرعامل زغال‌سنگ پروده طبس، نخبگان و پیشگامان صنعت زغال‌سنگ در محل سالن جلسات هلدینگ برگزار شد.

جلسه هم‌اندیشی و بررسی وضعیت معادن زغال‌سنگ ایران در راستای افزایش ظرفیت تولید داخلی، با حضور مدیرعامل و مدیران ارشد هلدینگ صدر تامین، مدیرعامل شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، نخبگان و پیشگامان صنعت زغال‌سنگ در محل سالن جلسات تاصیکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، در این جلسه امیرحسین نادری، مدیرعامل هلدینگ صدر تامین افزایش ظرفیت تولید زغال‌سنگ در ایران را دغدغه تاصیکو دانست و گفت: حیطه زغال‌سنگ همواره در کشورهای پیشرفته مورد توجه قرار گرفته و این در حالی است که ایران با در اختیار داشتن ۱۴ میلیون تن ذخیره زمین‌شناسی و تولید سالیانه سه میلیون تن زغال‌سنگ، هیچ سهمی از تولید انرژی دراین حوزه ندارد؛ در صورتی که باید با حفظ دقیق الزامات زیست‌محیطی، به دنبال تغییر مسیر تولید انرژی از گاز و برق به سوی زغال‌سنگ برویم و از این ظرفیت عظیم خدادادی استفاده کنیم.

وی افزود: میزان متوسط مصرف زغال‌سنگ در کشورهای همسایه از جمله پاکستان ۸۰ میلیون تن و ترکیه ۱۳۰ میلیون بوده است که با مقایسه میزان مصرف در ایران و در نظر گرفتن حجم ذخایر زمین‌شناسی در کشور، درمی‌یابیم که بی‌توجهی به بهره‌برداری از این ذخایر ارزشمند تا چه میزان مشهود است.

نایب رئیس هیئت مدیره تاصیکو تصریح کرد: شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین با در اختیار داشتن غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران با ذخیره بیش از سه میلیارد تن زغال‌سنگ کک‌شو و حرارتی در طبس به عنوان تنها بهره‌بردار تمام مکانیزه زغال‌سنگ کشور، با تولید سالیانه ۷۰۰ هزار تن کنسانتره زغال‌سنگ، قابلیت تبدیل شدن به هاب تولید زغال‌سنگ در ایران را دارد و در همین راستا سیاست افزایش میزان تولید را در دستور کار داریم.

نادری با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای افزایش تولید تا پنج میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ با تملک معادن جدید در مناطق چهارگانه زغال‌سنگ خصوصا در ذخایر زغال‌سنگ‌های حرارتی کشور، اظهار داشت: با نگاهی به وضعیت مصرف زغال‌سنگ در جهان، مشاهده می‌کنیم که میزان مصرف این ماده در تولید برق و صنعت فولاد نسبت به سیمان، مواد شیمیایی و سایر مصارف قابل‌توجه است؛ به طوری که ۳۶ درصد تولید الکتریسیته و ۷۱ درصد تولید در صنعت فولاد با استفاده از این ماده صورت می‌پذیرد.

وی تاکید کرد: با در نظر گرفتن این موضوع که ما در لبه دانش و تکنولوژی در حوزه معدن‌کاری زغال‌سنگ حرکت نمی‌کنیم، بهره‌برداری از دانش روز دنیا باید مورد توجه قرار گیرد و با تلفیق دانش و تکنولوژی کشورهای پیشرو در صنعت معدن باید به یک الگو و مدل منحصربه‌فرد برسیم و با بومی‌سازی آن در مسیر توسعه و افزایش تولید قدم برداریم.

مدیرعامل هلدینگ صدر تامین با اشاره به نیاز شرکت ذوب آهن اصفهان به زغال‌سنگ و کک به عنوان بخشی از انگیزه افزایش تولید این ماده معدنی در هلدینگ، نیاز به احیای صنعت زغال‌سنگ در ایران را امری حیاتی دانست.

نادری خاطرنشان کرد: ما با در اختیار داشتن تیم متخصص و به‌روزرسانی دانش در اختیار و با بهره‌گیری از رویدادهای روز دنیا، بنا داریم از پتانسیل و ظرفیت‌های معادن زغال‌سنگ ایران نهایت ارزش و ثروت را برای کشور تولید کنیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40310

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
صادرات زغال‌سنگ استرالیا به چین افزایش یافت
پس از بازیابی روابط سیاسی و اقتصادی دو کشور،

صادرات زغال‌سنگ استرالیا به چین افزایش یافت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.