• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024

تحریم‌های غرب بی‌فایده است

  • کد خبر : 30782
  • 18 مهر 1402 - 8:15
تحریم‌های غرب بی‌فایده است
یکی از موسسان شرکت روسال مدعی شد که تحریم‌های غرب در خلال جنگ روسیه و اوکراین، هیچ تاثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

یکی از موسسان شرکت روسال مدعی شد که تحریم‌های غرب در خلال جنگ روسیه و اوکراین، هیچ تاثیری بر اقتصاد این کشور نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، به گفته اولاگ دریپاسکا، علی‌رغم تصور عمومی مبنی بر ایجاد مشکل و بحران برای کشور روسیه با توجه به تحریم‌های اعمال‌ شده توسط غرب،‌ روسیه ثبات خود در استمرار بر حرکت‌های اقتصادی را حفظ خواهد کرد.

وی معتقد است که حرکت سریع و به‌ جای روسیه در راستای جایگزین‌سازی ارتباطات اقتصادی، موجب شده است که این کشور مانع اقتصادی نداشته باشد. ایجاد ارتباط با نیم‌کره جنوبی جهان، ارتباطات اقتصادی این کشور را مستحکم کرده و باعث شده است که غول اقتصادی این کشور یعنی شرکت روسال به تداوم تولید و صادرات خود ادامه دهد.

این فعال صنعت آلومینیوم عنوان کرد: پس از اعمال تحریم علیه روسیه، توقع آن می‌رفت که بیش از ۳۰ درصد از اقتصاد روسیه سقوط کند اما این اتفاق نیفتاد. البته نمی‌توان گفت که تحریم‌ها بی‌تاثیر بودند؛ چراکه در مدت زمان کوتاه، بخشی از اقتصاد را فلج کردند اما با کمک‌های دولتی، بخش خصوصی توانست راه خود را پیدا کند.

پیش‌بینی می‌شود که علی‌رغم تداوم جنگ میان روسیه و اوکراین، شاهد ۱٫۵ درصد افزایش تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ در روسیه باشیم و این افزایش در سال ۲۰۲۴، به ۱٫۳ درصد خواهد رسید.

در راستای کمک به تداوم رشد اقتصادی روسیه حین جنگ، دریپاسکا به‌ عنوان موسس و مدیر شرکت روسال و شرکت مادر روسال، اظهار داشت که باید اولیگارهای روس مالیات بیشتری پرداخت کنند تا جنگ تاثیری بر اقتصاد نداشته باشد.

وی با سرمایه‌ای بالغ بر ۳٫۹ میلیارد دلار معتقد است که جنگ، تنها مبارزه تن به تن نیست و در این عصر جنگ اقتصادی رخ داده است.

با توجه به سطح بالای ارتباطات جهانی، تحریم وسیله‌ای است که در قرن ۱۹ به‌ عنوان بازدارنده جنگی کاربرد داشته و در قرن ۲۱ دیگر کاربردی ندارد.

حجم معاملات اقتصادی روسیه با چین در هشت‌ ماهه سال جاری میلادی، ۳۲ درصد (سالانه) رشد داشته و به ۱۵۵ میلیارد دلار رسیده است. هم‌زمان معاملات اقتصادی با هند بیش از سه برابر شده و به ٣٣ میلیارد دلار رسیده است.

دریپاسکا خاطرنشان کرد: از میان یک میلیارد انسان که تا چند سال دیگر پا به جهان می‌گذارند، ۷۰ درصد در محدوده روسیه قرار خواهند داشت و به همین دلیل به مذاکره با روسیه و منابع این کشور نیاز دارند.

تحریم به هیچ عنوان تاثیری بر عملکرد روسیه و تغییر حکومت آن نخواهد داشت و بر جهانیان لازم است که به‌ دنبال راه‌حل موثرتری باشند.

لازم به ذکر است که این فعال صنعت آلومینیوم از سال ۲۰۱۸ تاکنون زیر سایه تحریم‌های غرب قرار دارد.

وی یادآور شد: در تحقیقاتی که طی ۶ ماهه گذشته انجام داده‌ایم، متوجه شدیم که کشورهای نیم‌کره جنوبی به تحریم‌های غربی سر خم نخواهند کرد و همین مسئله تداوم عمر اقتصادی روسیه و شرکت‌هایی نظیر روسال را به‌ همراه خواهد داشت.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30782

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.