• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیر گندله‌سازی شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین مطرح کرد:

تحقق برنامه‌ها در چارچوب استراتژی در گهرزمین

  • کد خبر : 33237
  • 18 آبان 1402 - 7:35
تحقق برنامه‌ها در چارچوب استراتژی در گهرزمین
مدیر گندله‌سازی شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همچنین تلاش و همت کارکنان این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، میزان تولید گندله مطابق با برنامه پیش رفت و به دو میلیون و 962 هزار تن در 6 ماهه اول امسال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 130 درصد افزایش یافته است.

مدیر گندله‌سازی شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همچنین تلاش و همت کارکنان این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، میزان تولید گندله مطابق با برنامه پیش رفت و به دو میلیون و ۹۶۲ هزار تن در ۶ ماهه اول امسال رسید که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ۱۳۰ درصد افزایش یافته است.

محمدمهدی کریمی گوغری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» در ارتباط با اهمیت توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی، بیان کرد: فعالیت‌های صنعتی بشر در دهه‌های گذشته آسیب‌های جدی و بعضا جبران‌ناپذیری را برای محیط‌ زیست به همراه داشته و در همین راستا، توسعه‌ پایدار به عنوان رویکرد نوینی برای حفظ محیط ‌زیست در حوزه‌های مختلف تجارت، اقتصاد، سیاست و … تعریف شده است. توسعه پایدار، به عنوان یکی از مفاهیم اساسی در کسب‌وکارهای امروز، توسعه‌ای است که نیازها و خواسته‌های فعلی جامعه را برآورده می‌کند، بدون اینکه منابع موجود و قابلیت‌ نسل‌های آینده را برای تامین نیازهای خود به خطر بیاندازد.

وی تصریح کرد: در صنعت فولاد به عنوان یکی از صنایع آلوده‌کننده طبیعت و محیط‌ زیست، موضوع توسعه پایدار و توجه به مولفه‌های موثر بر آن از اهمیت بسیاری برخوردار است و دنبال کردن رویکردهای آن تاثیر بسزایی در رشد تولید فولاد و کاهش آلایندگی آن دارد. به همین دلیل اغلب فعالان زنجیره فولاد در صدد برنامه‌ریزی برای تولید با بالاترین ظرفیت و در عین حال ایجاد کمترین میزان آلایندگی هستند. مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی و محیط‌زیست و ضایعات، از جمله مهم‌ترین عوامل موثر بر عملکرد تولید پایدار و بهره‌ور در زنجیره فولاد و به طور خاص واحدهای گندله‌سازی است. شرکت سنگ‌آهن گهرزمین به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واحدهای گندله‌سازی کشور، هدف‌گذاری و برنامه‌های افزایش تولید را در راستای تحقق اهداف توسعه پایدار دنبال می‌کند که این مسئله نتایج و دستاوردهای ارزشمندی را برای این شرکت به ارمغان آورده است.

تاثیر مولفه‌های توسعه پایدار بر تولید

مدیر گندله‌سازی شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین مطرح کرد: تامین پایدار مواد اولیه و انرژی مورد نیاز برای تولید محصول، صیانت از تجهیزات و دارایی‎های فیزیکی، کاهش هزینه‎های تولید و مصرف آب و انرژی، حداکثرسازی سود و ارتقای سطح رقابت‌پذیری در بازار، افزایش کارایی و اثربخشی، اشتغال‌زایی و همچنین استفاده از تکنولوژی و نوآوری، از جمله مهم‌ترین مولفه‌های اقتصادی موثر بر تولید پایدار و ارتقای بهره‌وری در واحدهای صنعتی هستند. مولفه‌های اجتماعی و توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نیز طیف وسیعی از پارامترهای مختلف شامل بهبود شرایط زندگی و رفاه جامعه، حفظ حقوق و منافع کارگران و ساکنان منطقه، ترویج فرهنگ مشارکت و همکاری در صنعت، تقویت روابط عمومی و اجتماعی با سازمان‌ها و نهادهای محلی و ملی را در بر می‌گیرند.

کریمی گوغری با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها، سرمایه‌های انسانی را به عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های خود قلمداد می‌کنند و در صدد بهبود و توسعه آن‌ها گام بر می‌دارند، اظهار داشت: سرمایه‎های انسانی مجموعه‌ای از دانش، مهارت، استعداد و تحصیلاتی است که در طول سال‌ها فعالیت سازمان به دست می‌آید و رشد و آموزش مهارت‌های تخصصی این سرمایه‌های ارزشمند می‌تواند نقشی مهم و کلیدی در پیشرفت و توسعه سازمان ایفا کند. رضایت شغلی افراد، یکی از عوامل موثر در پیشرفت و بهبود عملکرد سازمان‌ها به شمار می‌آید و کارکنانی که از شغل و جایگاه اجتماعی خود رضایت کافی دارند، با عملکرد مناسب خود در جهت سودآوری و ارتقای جایگاه سازمان گام بر می‌دارند.

وی در همین راستا ادامه داد: مولفه‌های زیست‌محیطی و ضایعات که یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر رشد تولید در هر بنگاه اقتصادی است، شامل آلودگی‌های هوا، آب و خاک ناشی از فعالیت‌های صنعت فولاد، استفاده بهینه از منابع طبیعی و انرژی و حفاظت از تنوع زیست‌محیطی منطقه است. علاوه‌براین، ضایعات تاثیر مستقیمی بر ساخت و تولید محصولات پاک دارد که از آن به عنوان مدلی برای افزایش بهره‌وری سیستم تولید و کاهش اثرات منفی و جریمه‌های زیست‌محیطی استفاده می‌شود.

استراتژی‌های گهرزمین برای تولید پایدار

مدیر گندله‌سازی شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین در ادامه به استراتژی‌های این شرکت در راستای تحقق توسعه پایدار اشاره کرد و گفت: شرکت سنگ‌آهن گهرزمین در راستای تحقق شعار سال یعنی «مهار تورم و رشد تولید»، برنامه‌ریزی مدیریت مجموعه و با توجه به ظرفیت بالای تولید واحدهای صنعتی و معدنی شرکت، تولید ۶ میلیون تن گندله سنگ‌آهن را در سال جاری در دستور کار قرار داده است. با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته و همچنین تلاش و همت کارکنان این شرکت از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه، میزان تولید گندله مطابق با برنامه پیش رفت و به دو میلیون و ۹۶۲ هزار تن در ۶ ماهه اول امسال رسید که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۳۰ درصد رشد داشته است.

کریمی گوغری تصریح کرد: از مهم‌ترین عوامل تحقق برنامه و تولید این میزان گندله می‌توان به تامین برق مورد نیاز از طریق خرید برق سبز از بورس کالا علی‌رغم محدودیت‌های اعمال‌ شده برای مصرف برق صنایع در فصل تابستان و کاهش توقفات تولید اشاره کرد؛ ضمن اینکه در ماه‌های گذشته گندله تولید شده، فروش قابل‌توجه و چشمگیری داشته است. به این موارد می‌توان تامین به‌ موقع قطعات یدکی و مواد مصرفی مورد نیاز کارخانه، صیانت از تجهیزات و ماشین‌آلات با پیاده‌سازی سیستم برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات کارخانه و در نتیجه کاهش قابل‌توجه توقفات اضطراری را اضافه کرد. انتظار می‌رود که با سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام‌گرفته، اهداف تولید در شرکت سنگ‌آهن گهرزمین تا پایان سال جاری به صورت کامل محقق شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت سنگ‌ آهن گهرزمین با تملک یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهن کشور و دارا بودن خط خردایش و سه خط تولید کنسانتره، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گندله و کنسانتره در کشور محسوب می‌شود. این شرکت در جهت تامین پایدار خوراک ورودی به کارخانه گندله‌سازی، افزایش کمیت و کیفیت کنسانتره ورودی را در سال جاری هدف‌گذاری و اجرا کرده است.

مدیر گندله‌سازی شرکت سنگ ‌آهن گهرزمین در پایان با تاکید بر اینکه واحد گندله‌سازی این شرکت با بهره‌گیری از دانش فنی، تجربه و تخصص بالای نیروی انسانی، در سال جاری ضمن افزایش میزان تولید گندله، بهبود کیفیت محصول تحویلی به مشتریان داخل و خارج از کشور را مدنظر قرار داده است، یادآور شد: در واقع شرکت سنگ‌آهن گهرزمین رضایت مشتریان را مهم‌ترین و اصلی‌ترین رویکرد خود در رشد درآمدهای عملیاتی و توسعه بازار می‌داند. این شرکت به منظور حفاظت و بهسازی محیط ‌زیست، اقدامات اصلاحی در خصوص کاهش میزان آلودگی، کنترل گردوغبار، کاهش ضایعات و پسماندها را به عنوان یکی از ماموریت‌های اصلی خود در نظر گرفته است. همچنین شرکت سنگ‌آهن گهرزمین با استفاده از پیشنهادهای ارائه‌ شده از سوی کارکنان در راستای بهبود مستمر حرکت می‌کند. بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و تکنولوژی نوین هوش مصنوعی در جهت انجام اصلاحات مورد نیاز، بهینه‌سازی خطوط تولید در راستای افزایش کمیت و کیفیت گندله تولیدشده و کاهش هزینه‌های تولید نیز در زمره اهداف راهبردی این شرکت قرار دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=33237

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.