• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌ فارس مطرح کرد:

تداوم روند توسعه و پیشرفت در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

  • کد خبر : 42021
  • 26 اسفند 1402 - 11:36
تداوم روند توسعه و پیشرفت در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس با بررسی شاخص‌های عملکردی ۱۱ ماهه امسال، تداوم روند توسعه و پیشرفت در این منطقه عظیم صنعتی را تشریح کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس با بررسی شاخص‌های عملکردی ۱۱ ماهه امسال، تداوم روند توسعه و پیشرفت در این منطقه عظیم صنعتی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس، محمدرضا پیرحسینلو با تشکر از تلاش‌های پرسنل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در یک سال گذشته، بیان کرد: مجاهدت در سنگر اقتصادی دست‌کمی از مجاهدت در سنگر دفاع مقدس ندارد و امروز کشور ما بیش از هر زمان دیگری به تولید و اشتغال‌زایی نیاز دارد.
وی با بیان اینکه اهمیت منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس در بازتعریف تسهیلات کلان سرمایه‌گذاری به‌ خصوص در بخش زمین، انرژی و تعرفه‌های گمرکی است، عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال، ۹ قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش بیش از ۷۵۰ میلیون دلار به امضا رسیده که پنج برابر میزان هدف‌گذاری ما بوده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس تصریح کرد: قراردادهای جدید امضا شده در حوزه تولید ورق ضدزنگ، ورق گرم نورد فولادی، رول ورق نورد گرم، گچ میکرونیزه، بتن آماده و… خواهد بود.
پیرحسینلو ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است، مطرح کرد: همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌ دلاری در منطقه فعالیت دارند که باید به این آمار، آمار ۵۲ شرکتی که در حال ساخت و نصب تجهیزات هستند را نیز اضافه کنیم؛ در مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها به دو میلیارد و ۳۱۳ میلیون دلار و دو میلیارد و ۴۷۰ میلیون یورو و چهارهزار میلیارد تومان با اشتغال‌زایی حداقل ۶ هزار نفر می‌رسد.
وی، افق ایجاد اشتغال در منطقه ویژه در پایان بهره‌برداری پروژه‌های موجود را حدود ۳۰ هزار نفر عنوان کرد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌ فارس در ادامه به آمار تولید و صادرات در دوره ۱۱ماهه سال جاری اشاره کرد و گفت: بیش از هشت میلیون و ۹۱۰ هزار تن تولید انواع مواد معدنی را داشتیم و بیش از یک و نیم میلیارد دلار صادرات صورت گرفت که ارزآوری قابل‌توجهی برای کشور به‌ شمار می‌آید.
پیرحسینلو عمده این صادرات را صادرات اسلب، بیلت، شمش آلومینیوم و بریکت عنوان کرد و گفت: این موضوع نشان‌دهنده کاهش خام‌فروشی و ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر در صنایع معدنی است.
عملکرد درخشان در تخلیه و بارگیری
وی اظهار داشت: در این مدت، بیش از دو میلیون و ۶۰۴ هزار تن بارگیری توسط کشتی داشتیم که در مقایسه با عملکرد یک میلیون و ۷۶۵ هزار تنی مدت مشابه سال گذشته، رشد ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد؛ همچنین در تخلیه واگن‌ها نیز با عملکردی بالغ بر سه میلیون و ۸۹۵ هزار تن در مقایسه با عملکرد سه میلیون و ۴۸۱ هزار تنی در سال گذشته، ۱۱ درصد رشد را تجربه کردیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس ابراز کرد: در مجموع تناژ خروج بار از منطقه، ۳۸۲ درصد و تناژ ورود بار کامیونی به منطقه نیز ۴۰۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.
پیرحسینلو در ادامه مبادله قرارداد واگذاری ۴۵۰ هکتار از اراضی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به شرکت پترو پالایشگاه شهید سلیمانی را گامی بلند در راستای افزایش رونق تولید و همچنین استفاده از مزیت‌های صادراتی این منطقه عنوان کرد و گفت: با ایجاد زیرساخت‌های مناسب و تسهیل در امر تولید و صادرات می‌توانیم به‌رغم تمام فشارهای خارجی، شاهد جهش در شاخص‌های تولید و صادرات باشیم.
وی همچنین از تسریع در روند پیشرفت پروژه‌های مختلف در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و اضافه کرد: با بازدیدهای میدانی ماهانه، به‌ صورت دقیق و کارشناسی پیشرفت این پروژه‌ها را زیر نظر قرار دادیم؛ چراکه معتقدیم چنین رویکردی سبب تسریع در روند پیشرفت پروژه‌ها و همچنین رفع گلوگاه‌های موجود خواهد شد و ما با حضور هم‌زمان مدیران مرتبط با پروژه توانستیم هم‌فکری و بررسی دقیق‌تری برای بهبود روند کار داشته باشیم.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: برای رساندن برق به سایت توسعه و سایر پروژه‌ها، نیازمند ایجاد برخی زیرساخت‌ها، اعمال برخی تغییرات و اجرای برخی الزامات مورد نیاز بودیم؛ به همین دلیل یکی از اولویت‌های ما، توسعه پست مدولار ۶۳.۲۳۰ کیلوولت سایت میانی بود که ۴۲۵ میلیارد ریال برای اجرای آن سرمایه‌گذاری صورت گرفته است و به زودی و هم‌زمان با برخی پروژه‌های بزرگ منطقه به افتتاح خواهد رسید.
اشتغال‌زایی فراتر از انتظار
پیرحسینلو اشتغال‌زایی را میوه تولید و جذب سرمایه‌گذار خواند و افزود: همانند سال گذشته که اشتغال یک هزار و ۵۱۶ نفری را ثبت کردیم، طی ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ نیز توانستیم یک هزار و ۵۳۳ نفر اشتغال‌زایی داشته باشیم که ۳۳ نفر بیشتر از شاخص تعهدی سالانه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس است و این مسئله پویایی و رونق این منطقه عظیم صنعتی را نشان می‌دهد.
وی، تعداد افراد شاغل در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را ۱۴ هزار و ۴۸ نفر عنوان کرد و یادآور شد: از استخدام‌های امسال یک هزار و ۲۰۱ نفر بومی بودند که موید جذب ۸۳ درصدی بومیان و توجه به ظرفیت‌های موجود در هرمزگان است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس در پایان شایسته‌سالاری در کنار بومی‌گزینی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: نگاه ما به سرمایه موجود نیز تنها به حوزه‌ سرمایه‌های فیزیکی محدود نخواهد بود و سعی کردیم تا جایگاه منابع انسانی را نیز در این شرکت ارتقا دهیم زیرا منابع انسانی، پیشانی هر سازمان است و منابع انسانی هر شرکت تصویر آن سازمان را شکل می‌دهد.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42021

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.