• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
مدیرعامل شرکت ارمغان لعل:

تسخیر بازار داخلی توسط رادیاتورهای بی‌کیفیت چینی

  • کد خبر : 4074
  • 20 مرداد 1398 - 11:39
تسخیر بازار داخلی توسط رادیاتورهای بی‌کیفیت چینی
مدیرعامل شرکت ارمغان لعل تولیدکننده انواع رادیاتورهای صنعتی با اشاره به عدم توان رقابت رادیاتورهای ایرانی و چینی، گفت: قیمت رادیاتورهای وارداتی چینی یک دوم محصولات تولیدی داخلی است و مصرف‌کننده چون توان مالی ندارد مجبور است همان محصول چینی را خریداری ‌کند.

مدیرعامل شرکت ارمغان لعل تولیدکننده انواع رادیاتورهای صنعتی با اشاره به عدم توان رقابت رادیاتورهای ایرانی و چینی، گفت: قیمت رادیاتورهای وارداتی چینی یک دوم محصولات تولیدی داخلی است و مصرف‌کننده چون توان مالی ندارد مجبور است همان محصول چینی را خریداری ‌کند.

حمیدرضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، با اشاره به فعالیت شرکت ارمغان لعل، اظهار داشت: این شرکت تولید انواع رادیاتور آب، اینترکولر، افترکولر، اویل کولر آلومینیومی با تکنولوژی بریزینگ مصرفی در صنایع مختلف از جمله صنعت نفت گاز و پتروشیمی، کمپرسورسازی، ماشین آلات راهسازی، خودروهای سنگین، انواع موتورهای زمینی و ژنراتورهای برق است.

وی در ادامه به موضوع تسخیر بازار داخلی توسط محصولات بی‌کیفیت وارداتی، اشاره و بیان کرد: در حال حاضر، چون توان مالی مصرف‌کنندگان کاهش یافته و آن‌ها قدرت خرید محصولات با کیفیت و با قیمت بیشتر را ندارند؛ واردات رونق یافته و خرید و فروش محصولات ارزان‌ قیمت و بی‌کیفیت در سال‌های اخیر، افزایش داشته است، باید در نظر داشت که اغلب محصولات آلومینیومی وارداتی کیفیت پایینی دارند اما به دلیل تمایل مصرف‌کنندگان، این واردات همچنان انجام می‌شود و اینگونه اقدامات موجب شده است که محصولات با کیفیت ایرانی در کشور فروش نرود و بازار در تسخیر واردکنندگان قرار گیرد.

وی درخصوص وضعیت خرید و فروش رادیاتورهای آلومینیومی، توضیح داد: بازار تولید و توزیع رادیاتورهای آلومینیومی همانند سایر صنایع، تحت تاثیر تورم، تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز قرار دارد و به همین دلیل میزان تولیدات ما به کمتر از نصف کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت ارمغان لعل با اشاره به رکود بازار رادیاتورهای آلومینیومی، عنوان کرد: بازار رادیاتورهای آلومینومی راکد است و این رکود موجود در بازار به اندازه‌ای است که فرآیند تولید ما را دچار بحران کرده و ما مجبور شده‌ایم که تعداد پرسنل را کاهش دهیم.

صادقی درخصوص عوامل تاثیرگذار بر رونق یا رکود بازار تولید رادیاتورهای آلومینیومی، مطرح کرد: عوامل زیادی می‌توانند بر رکود و رونق بازار رادیاتورهای آلومینیومی تاثیر بگذارند اما مهم‌ترین عامل که بر حال بد این روزهای صنعت ما، تاثیر منفی مضاعف گذاشته، واردات بی‌رویه این رادیاتورها است.

وی در ادامه افزود: واردات محصولات آلومینیومی اگرچه در سال‌های اخیر توانسته بر میزان تولیدات و درآمد ما تاثیر منفی بگذارد و موجب کاهش سود کارخانه ما شود اما سایر عوامل همچون هزینه‌های بیمه، مالیات غیر متعارف، عدم دسترسی به تسهیلات بانکی و … نیز اثرگذار بوده و تصمیمات کلان گرفته شده توسط مدیران، به جای بهتر کردن شرایط؛ موجب وخیم‌تر شدن وضعیت کاری ما شده است.

مدیرعامل شرکت ارمغان لعل با اشاره به مشکلاتی که تولیدکنندگان با آن مواجه‌ هستند، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در زمینه تولید با آن مواجه‌ هستیم این است که نیروی کار متخصص در کشور کم پیدا می‌شود و اکثر افرادی که در حال حاضر در کارخانه به فعالیت مشغول هستند، دقت کافی را ندارند و در فرآیند تولید، خسارت‌های زیادی به مجموعه وارد می‌کنند و چون کارخانه ما در زمینه تولید محصولات با تکنولوژی بالا، فعالیت می‌کند این سهل‌انگاری‌ها و بی‌دقتی‌ها عموما خسارت‌های زیادی به ما وارد می‌کند.

صادقی در خصوص ممنوعیت واردات رادیاتورهای آلومینیومی، بیان کرد: قانون منع واردات محصولات آلومینیومی، موضوعی بود که مطرح شد اما نتوانستند به مرحله اجرایی برسانند و همچنان واردات محصولات آلومینیومی به کشور انجام می‌شود. واردکنندگان رادیاتورهای آلومینیومی همانند گذشته، فعالیت می‌کنند و از میزان واردات آن‌ها کاسته نشده است، متاسفانه محصولات وارداتی رادیاتورهای آلومینیومی از لحاظ قیمت کمتر از محصولات تولیدی داخلی است و به همین جهت ما توان رقابت با آن‌ها را نداریم.

وی در خصوص قطعات ریختگی که این شرکت خریداری می‌کند، خاطرنشان کرد: شرکت ارمغان لعل از قطعات ریختگی آلومینیومی برای ساخت مخازن رادیاتورهای هوا (اینترکولر)، استفاده می‌کند و معمولا شرکت ارمغان، این قطعات را بدون واسطه از تولیدکننده خریداری می‌کند.

مدیرعامل شرکت ارمغان لعل افزود: چون دستگاه‌های ماشینکاری، پرداخت و فرزکاری را در شرکت داریم، قطعات ریختگی را خریداری و زیر نظر مهندسین این فرآیندها را انجام می‌دهیم اما سایر شرکت‌های مصرف‌کننده قطعات ریختگی این دستگاه‌ها را ندارند و تولیدکنندگان این مراحل را برای آن‌ها انجام می‌دهند.

صادقی در مورد سفاله یا براده‌ای که در طی فرآیند پرداخت به‌دست می‌آید، اظهار کرد: شرکت ما توان استفاده مجدد از این ضایعات را ندارد و سفاله یا براده‌ای که در طی فرآیند پرداخت بدست می‌آید را به دوره‌گردهای ضایعاتی می‌فروشیم و چون این ضایعات جزو قراضه‌های نو محسوب می‌شود و ناخالصی ندارد، معمولا به راحتی به چرخه بازیافت و تولید مجدد برمی‌گردند.

وی در پایان درخصوص سطح کیفی قطعات ریختگی، گفت: برخی از شرکت‌های تولیدکننده؛ قطعات ریختگی آلومینیومی با کیفیت پایین تولید می‌کردند و قطعات تولید شده آن شرکت‌ها دارای مک یا نشتی بوده که سفارش به این کارخانه‌ها به منظور تولید قطعات رادیاتور کار اشتباهی است چون در پایان از رادیاتورها تست نشتی می‌گیرند و اگر نقص کوچکی در پروسه تولید وجود داشته باشد، تمام هزینه ما از بین می‌رود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=4074

نوشته‌های مشابه

08اردیبهشت
قیمت آلومینیوم به دو هزار و ۵۵۹ دلار رسید
08اردیبهشت
فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟
مس در تکاپوی رکوردشکنی؛

فلز سرخ ۱۰ هزار دلاری خواهد شد؟

08اردیبهشت
قیمت روی به دو هزار و ۸۴۶ دلار رسید