• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما:

تقاضا برای محصولات آلومینیومی مرغوب پایین است

  • کد خبر : 7222
  • 02 فروردین 1399 - 10:56
تقاضا برای محصولات آلومینیومی مرغوب پایین است
مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما گفت: سفارش‌های کارفرمایان موجب شده کیفیت محصولات آلومینیومی کاهش یابد زیرا تولیدکنندگان داخلی توانایی ساخت محصولات با کیفیت را دارند اما تقاضایی برای خرید محصولات مرغوب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما گفت: سفارش‌های کارفرمایان موجب شده کیفیت محصولات آلومینیومی کاهش یابد زیرا تولیدکنندگان داخلی توانایی ساخت محصولات با کیفیت را دارند اما تقاضایی برای خرید محصولات مرغوب وجود ندارد.

مهدی افتخار در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: در زمینه طراحی و تولید پروفیل و مقاطع آلومینیومی با استفاده از پیشرفته‌ترین و کامل‌ترین دستگاه‌ها در کشور فعالیت می‌کنیم و به‌ عنوان نماینده رسمی فروش محصولات بندینی (BENDINI) در ایران، آمادگی تامین در و پنجره‌های آلومینیومی ترمال‌بریک، نماهای کرتین‌وال، نماهای خشک و مقاطع آلومینیومی صنعتی را برای تمامی پروژه‌های سراسر کشور داریم. ما دارای کارخانه‌ای بزرگ و دستگاه‌هایی به‌روز شده هستیم و با اطلاعات جامعی که در این زمینه جمع‌آوری کرده‌ایم، فعالیت می‌کنیم.

وی در خصوص انتخاب برند برتر در حوزه پروفیل و مقاطع آلومینیومی، بیان کرد: برند برتر در تبلیغات و فروش بیشتر به شرکت‌های تولیدکننده پروفیل کمک می‌کند و زمانی که شرکتی به عنوان برند برتر انتخاب می‌شود، در مذاکرات فروش بهتر می‌تواند فعالیت کند و سفارش‌های بیشتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما در ادامه این‌گونه گلایه کرد: معیارهای انتخاب شرکت‌ها به عنوان برند برتر درست نیست و در این سال‌ها، شرکت‌هایی به عنوان برترین شرکت‌های فعال در زمینه پروفیل انتخاب شدند که تناژ بیشتری را تولید کرده بودند و به مسئله کیفیت محصولات توجهی نشده است.

افتخار مطرح کرد: انتخاب شرکت‌ها به صورتی که در این چند دوره صورت گرفته، درست نیست؛ زیرا برخی از شرکت‌ها، میزان تولید بیشتری دارند در حالی که سایرین ممکن است قراردادها یا تنوع محصولات بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال، برند بندینی، کوثر پروفیل اراک، نیک گستر زنجان، الکس و… در زمینه تولید پروفیل فعالیت و محصولاتی با بهترین کیفیت جهانی تولید می‌کنند. به همین جهت، باید تغییراتی در انتخاب شرکت‌ها ایجاد کنند و روال گذشته در زمینه برند برتر نباید ادامه داشته باشد.

به خودکفایی نرسیده‌ایم!

افتخار عنوان کرد: نوآوری و طراحی سیستم در زمینه تولید پروفیل در و پنجره در کشور معنایی ندارد و دانش ابداع سیستم جدید هنوز وارد کشور نشده است. تمام شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند بهترین کپی از محصولات برتر جهانی را در کشور ارائه می‌دهند و هنوز در زمینه خودکفایی و به‌روزرسانی دانش فنی تولید، مشکلات بسیاری داریم.

وی توضیح داد: دستگاه‌ها و ماشین‌آلات تولید پروفیل و مقاطع آلومینیومی وارداتی هستند. طراحی سیستم توسط نرم‌افزارها و مهندسان خبره انجام می‌شود و نیازمند خلاقیت و تکنولوژی خاص است و ما عمده ضعفی که در کشور داریم در زمینه طراحی سیستم است.

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما مطرح کرد: بندینی خلاقیت‌هایی در زمینه تولید پلی‌آمیدها داشته است و توانسته متمایز از سایر شرکت‌ها عمل کند؛ به گونه‌ای که برای مقاطعی که باید ایزولاسیون بیشتر و انتقال حرارت کمتری داشته باشند، از این نوع پلی‌آمیدها استفاده می‌کند و به همین دلیل محصولات این برند برای بیمارستان‌ها مناسب‌تر است.

افتخار افزود: بسیاری از پیمان‌کارانی که سفارش‌هایی در زمینه پروفیل در و پنجره بیمارستانی می‌دهند، به کیفیت محصولات توجهی نمی‌کنند و تنها قیمت آن‌ها را در نظر می‌گیرند. در حالی که در بیمارستان‌ها باید ترمال‌بریک استفاده شود و به کار بردن پروفیل نرمال (معمولی) مناسب نیست و نباید از این نوع پروفیل استفاده شود.

وی در ادامه گفت: تولید محصولات با کیفیت قسمتی از تولید است اما بخش دیگر مربوط به کارفرمایان می‌شود که چه محصولاتی سفارش می‌دهند. در کشور به طور معمول پیمان‌کاران محصولات نرمال سفارش می‌دهند و درخواست آن‌ها بر مبنای استانداردهای بین‌المللی و رایج دنیا نیست. در حقیقت، سفارش‌های کارفرمایان موجب شده کیفیت محصولات آلومینیومی کاهش یابد زیرا تولیدکنندگان داخلی توانایی ساخت محصولات با کیفیت را دارند اما تقاضایی برای خرید محصولات مرغوب وجود ندارد.

بی‌نیازی از واردات پلی‌آمید

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما بیان کرد: تولیدکنندگان پروفیل که با استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌کنند، تولید محصولات نرمال را مناسب تلقی نمی‌کنند و آن را موجب دور شدن از اهداف تعیین شده خود می‌دانند.

افتخار اظهار کرد: ما در زمینه صادرات، بازاریابی‌های مناسبی انجام داده‌ایم و توانسته‌ایم محصولاتی را به کشورهای عراق، عمان، باکو و تایلند صادر کنیم در صورتی که هیچ‌کدام از شرکت‌های فعال ایرانی، در زمینه صادرات فعالیت مطلوب و نتیجه‌بخشی نداشته‌اند و برای انتخاب برند برتر باید به این مسائل که موجب ارزآوری می‌شود نیز توجه کنند.

وی در خصوص تاثیر شیوع ویروس کرونا بر امر صادرات، گفت: موضوع بیماری کروناویروس و بسته شدن مرزها، صادرات محصولات آلومینیومی را سخت‌تر از گذشته کرده اما این امر، موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما در خصوص تولید و مصرف پلی‌آمید بیان کرد: ما شمش خالص آلومینیومی خریداری و بیلت و پروفیل مورد نیاز را در شرکت تولید می‌کنیم و تنها شرکتی هستیم که بیلت، پروفیل و پلی‌آمید مورد نیاز برای تولید را می‌توانیم در شرکت تولید ‌کنیم. این در حالی است که شرکت‌های قدیمی و با سابقه ۱۰ ساله توانایی تولید بیلت را ندارند و همچنین اکثر شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره، پلی‌آمید ضروری و مورد نیاز خود را وارد می‌کنند.

افتخار ادامه داد: تولید پلی‌آمید مقرون به صرفه است و در گذشته، این محصول را تولید و در اختیار شرکت‌های تولیدکننده در و پنجره قرار می‌دادیم، اما در حال حاضر، فقط برای محصولات تولیدی در شرکت، پلی‌آمید تولید می‌کنیم.

ناسازگاری پروفیل‌های UPVC

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما مطرح کرد: تولید پروفیل‌های UPVC با روکش آلومینیوم کاربردی نیست. در دنیا پروفیل‌های UPVC را به عنوان عایق‌های حرارتی تولید می‌کنند اما موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که پروفیل‌های UPVC با شرایط آب و هوایی ایران سازگار نیست.

افتخار توضیح داد: در کشور تمام ساختمان‌هایی که در سال ۱۳۹۷ پنجره UPVC استفاده کردند، دچار رنگ‌پریدگی و تغییر شکل شدند. آلومینیوم جاذب حرارت و انرژی است و پوشش آلومینیوم بر UPVC از لحاظ مهندسی توجیهی ندارد.

وی افزود: پروفیل آلومینیومی به این خاطر عایق حرارتی به شمار می‌آید که بین دو لایه پروفیل، پلی‌آمید قرار داده‌اند که ضریب انتقال حرارت را کنترل می‌کند.

مشکلات زیست‌محیطی آندایزینگ

مدیرعامل شرکت مهندسی افتخار صنعت نما بیان کرد: در حال حاضر، تمام شرکت‌های آلومینیومی اروپا، بخش آندایزینگ کارخانه‌های خود را تعطیل کرده‌اند اما در ایران این روش را به عنوان بهترین نوع رنگ‌آمیزی می‌شناسند و بزرگ‌ترین دلیلی که موجب شده شرکت‌های اروپایی فعال در این زمینه را متوقف کنند، موضوع مشکلات محیط‌ زیستی است. آلایندگی و آسیبی که به واسطه استفاده از این روش، به محیط‌ زیست زده می‌شود بسیار سنگین است.

افتخار مطرح کرد: در خصوص آندایزینگ و پادرکوتینگ استاندارهای بین‌المللی وجود دارد. در آندایزینگ ضخامت پروفیل باید بین ۱۴ تا ۱۶ میکرون باشد و در پادرکوتینگ ضخامت رنگ پودری باید ۶۰ میکرون باش؛ در صورتی که این ضخامت‌ها به درستی رعایت شود، محصول تولید شده در شرکت، دارای استاندارد بین‌المللی هست.

وی خاطرنشان کرد: در کشورهای حوزه خلیج فارس، بیش از ۸۰ درصد پروفیل‌های تولید شده به روش پادرکوتینگ، رنگ‌آمیزی می‌شوند و مشکلی نیز از لحاظ زیست‌محیطی وجود ندارد. این موضوع که در خصوص پوسته شدن رنگ‌های پادرکوتینگ گفته می‌شود، صحت ندارد. زمانی که حداقل ۶۰ میکرون رنگ روی پروفیل آلومینیومی قرار می‌گیرد، کیفیت پروفیل به مراتب از زمانی که رنگ ۱۴ میکرونی بر آلومینیوم قرار می‌گیرد، بیشتر است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=7222

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت