• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش می‌کند:

تقسیم سود ۹۴۳ تومانی در مجمع «فسبزوار»

  • کد خبر : 39821
  • 18 بهمن 1402 - 12:03
تقسیم سود ۹۴۳ تومانی در مجمع «فسبزوار»
روز چهارشنبه 18 بهمن ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس فولاد سبزوار منتهی به سال مالی 30 آذر ماه 1402 با حضور بیش از 78 درصد سهام‌داران در سالن نیایش، برگزار و سود 9 هزار و 433 ریالی به ازای هر سهم تقسیم شد.

روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس فولاد سبزوار منتهی به سال مالی ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ با حضور بیش از ۷۸ درصد سهام‌داران در سالن نیایش، برگزار و سود ۹ هزار و ۴۳۳ ریالی به ازای هر سهم تقسیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شهرام سلطانی، مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار در مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به سال مالی ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ «فسبزوار»، بیان کرد: شرکت پارس فولاد سبزوار واقع در منطقه جوین در شمال شهرستان سبزوار، به عنوان یکی از هشت طرح فولادی در سال ۱۳۹۵ تاسیس شد. در ادامه و پس از واگذاری به شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان، کارخانه احیا مستقیم این شرکت با ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی با حضور رئیس جمهور وقت در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید. میزان اشتغال‌زایی مستقیم این شرکت شامل ۷۰۰ نفر و اشتغال‌زایی غیرمستقیم، حدود دو هزار نفر می‌شود که در مجموع برای بالغ بر دو هزار و ۷۰۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی تصریح کرد: طرح پارس فولاد سبزوار شامل واحد انباشت و برداشت مواد اولیه با ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در سال، واحد احیا مستقیم با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن در سال و واحد بریکت‌سازی سرد با ظرفیت ۴۸ هزار تن در سال است. لازم به ذکر است که این بریکت سرد از پسماندهای آهن اسفنجی واحد احیا مستقیم تولید شده و در کارخانجات فولادسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار در ادامه به سهام‌داران این مجتمع فولادی اشاره کرد و گفت: شرکت فرآوری معدنی اپال کانی پارس با سهم ۶۸٫۹۵ درصد، سهام‌دار عمده پارس فولاد سبزوار محسوب می‌شود. سایر سهام‌داران شرکت شامل ایمیدرو (۷٫۱۳ درصد)، صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی امید لوتوس پارسیان (۵٫۱۳ درصد)، موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد (۲٫۹۱ درصد)، صندوق سرمایه‌گذاری لوتوس پارسیان (۱٫۴۶ درصد)، شرکت سرمایه‌گذاری آینده‌نگر الگوریتم (۱٫۲۱ درصد)، شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان (۱٫۱۶ درصد) و سایر سهام‌داران (۱۲٫۰۵ درصد) است.

رشد چشمگیر سود خالص «فسبزوار» در سال مالی جدید

سلطانی در خصوص عملکرد شرکت پارس فولاد سبزوار در حوزه تولید و فروش در سال مال منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل، مطرح کرد: مقایسه عملکرد مجموعه در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ با مدت مشابه سال ۱۴۰۱، حاکی از آن است که درآمدهای عملیاتی از ۵۷ هزار و ۶۱۱ میلیارد و ۶۴۴ میلیون ریال به ۹۳ هزار و ۳۳۲ میلیارد و ۵۴۹ میلیون ریال، بهای تمام شده درآمدهای عملیاتی از ۴۲ هزار و ۶۶۲ میلیارد و ۷۹۳ میلیون ریال به  ۵۰ هزار و ۶۸۱ میلیارد و ۲۷۲ میلیون ریال، سود ناخالص از ۱۴ هزار و ۹۴۸ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال به ۴۲ هزار و ۶۵۱ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال و سود خالص از ۱۴ هزار و ۳۲۳ میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال به ۴۱ هزار و ۹۲۴ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است.

وی در ارتباط با عوامل موثر در رشد سود خالص «فسبزوار»، اظهار داشت: از جمله دلایل افزایش قابل‌توجه سود شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲، می‌توان به کاهش قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز و تامین و خریداری به موقع آن اشاره کرد. یعنی زمانی که قیمت گندله پایین بوده است، ما بخشی از مواد اولیه مورد نیاز سال مالی را خریداری کردیم و این مسئله منجر به کاهش قیمت تمام شده آهن اسفنجی شد. یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش سود «فسبزوار»، عدم قطعی برق مجتمع در تابستان به دنبال خرید به موقع برق سبز از بورس بوده است. از طرفی، کارکنان سختکوش و زحمتکش پارس فولاد سبزوار نیز در این افزایش سود نقش بسزایی داشتند و رکوردهای پیاپی روزانه و ماهیانه در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ را به ثبت رساندند.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار تصریح کرد: به منظور تامین گندله مورد نیاز خود از منطقه سنگان به محل کارخانه و همچنین کاهش مخاطرات حمل‌ونقل مواد اولیه، ایستگاه راه‌آهن اختصاصی در جوار مجموعه احداث کردیم که با یک خط آنتنی از راه‌آهن سراسری به محل کارخانه متصل شده و به دنبال آن، بسیاری از مشکلات حمل‌ونقل جاده‌ای ما مرتفع شده است.

سلطانی با اشاره به اهمیت تامین پایدار آب در کارخانجات فولادی، اظهار داشت: تصفیه‌خانه صنعتی پارس فولاد سبزوار، قادر به تصفیه ۱۹۵ مترمکعب در ساعت پساب حاصل از تولید است و تقریبا ۹۰ درصد این پساب بازچرخانی شده و به چرخه تولید برمی‌گردد. علاوه‌براین، در حال استفاده از یک تصفیه‌خانه بهداشتی در کارخانه هستیم و یکی از اهداف مهم ما این است که در آینده نزدیک با خرید پساب یکی از شهرستان‌های هم‌جوار، میزان مصرف آب از منابع زیرزمینی را به حداقل برسانیم.

تحقق صنعت سبز در شرکت پارس فولاد سبزوار

وی در ادامه با تاکید بر رعایت الزامات زیست‌محیطی و همچنین حفظ محیط زیست پیرامون صنایع فولادی، مطرح کرد: اختصاص ۲۵ درصد مساحت بهره‌برداری به فضای سبز، یکی از استانداردهایی به شمار می‌آید که سازمان حفاظت از محیط زیست برای صنایع در نظر گرفته است. در حال حاضر ۱۰۰ هکتار از اراضی در شرکت پارس فولاد سبزوار به بهره‌برداری اختصاص داده شده است و این بدان معناست که ما باید حدود ۲۵ هکتار فضای سبز داشته باشیم؛ در حالی که این میزان ۴۱ هکتار در محل کارخانه است و به دنبال آن هستیم این عدد را به ۵۰ هکتار در سال ۱۴۰۳ افزایش داده و بیش از پیش در مسیر صنعت سبز گام برداریم.

به گفته مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار، پروژه واحد سولفورزدایی کارخانه احیا مستقیم، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی به حساب می‌آید که اجرای آن در سال جاری آغاز شده و در سال مالی آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. با اجرای این پروژه، عمر کاتالیست‌های مورد استفاده در کارخانه تولید آهن اسفنجی افزایش خواهد یافت و در کیفیت و قیمت تمام شده محصول نیز تاثیر خواهد گذاشت.

سلطانی خاطرنشان کرد: با توجه به میزان تولید و فروش بیشتر و قیمت تمام شده کمتر محصول تولید شده در شرکت پارس فولاد سبزوار، هم‌اکنون ما در رتبه نخست میان هشت طرح فولادی کشور قرار داریم. از طرفی با اعمال سیاست‌گذاری درست برای فروش آهن اسفنجی خود، در رتبه سوم میان ۱۸ شرکت عرضه‌کننده آهن اسفنجی در بورس کالای ایران در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۱ قرار گرفتیم و تقریبا ۱۱ درصد عرضه کل آهن اسفنجی در این تالار صنعتی را به خود اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اهمیت بومی‌سازی در صنعت فولاد، تصریح کرد: واحد بومی‌سازی شرکت پارس فولاد سبزوار در سال ۱۴۰۲، بخشی از قطعات و تجهیزات مورد نیاز که پیش از این از بازارهای خارجی خریداری می‌شد را از طریق تولیدکنندگان داخلی تامین کرده است. در واقع ما از خروج یک میلیون و ۵۰۰ هزار یورو ارز با تحقق بومی‌سازی جلوگیری کرده‌‌ایم و استفاده از ساخت داخل را در اولویت قرار داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت پارس فولاد سبزوار در ادامه به ضرورت اجرای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی در شرکت پارس فولاد سبزوار انجام شده، طرح‌های مدیریت مصرف و فرهنگ‌سازی مصرف گاز در سطح منطقه با همکاری و هماهنگی شرکت گاز، اداره صمت سبزوار و استانداری خراسان رضوی بوده است و در تلاش هستیم اقدامات گسترده‌تری در صورت حمایت سهام‌داران خود در این زمینه انجام دهیم.

تولید پایدار «فسبزوار» علی‌رغم قطعی گاز

سلطانی ابراز کرد: در حالی که دی و بهمن ماه سال ۱۴۰۱ با قطعی گاز و آذر ماه سال پیش نیز با محدودیت مصرف گاز مواجه بودیم اما خوشبختانه امسال با هیچ محدودیتی در مصرف و یا قطعی گاز مواجه نشدیم و با قدرت به تولید خود تا پایان سال جاری ادامه خواهیم داد.

وی در پایان عنوان کرد: با توجه به سیاست‌های مدیریت ارشد «فسبزوار» برای سال مالی جدید به ویژه در حوزه تامین گاز مورد نیاز واحد احیا مستقیم و همچنین برق کارخانه، بسیار خشنودیم که توانستیم عملکرد بسیار موفقی را در حوزه‌های مختلف اعم از تولید و فروش در سال مالی گذشته به ثبت برسانیم و بدون شک با حمایت و همراهی سهام‌داران محترم، این روند در سال مالی آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=39821

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.