• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران:

تمامی مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی اخذ شده است

  • کد خبر : 42896
  • 27 فروردین 1403 - 7:36
تمامی مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی اخذ شده است
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: در حال حاضر کلیه مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی اخذ شده است و اگر در ابتدا اقدامات را منوط به کسب مجوزها می‌کردیم، پروژه زمان‌بر می‌شد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: در حال حاضر کلیه مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی اخذ شده است و اگر در ابتدا اقدامات را منوط به کسب مجوزها می‌کردیم، پروژه زمان‌بر می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، مجتبی حمیدیان در نشستی با اصحاب رسانه که با حضور معاونان و مدیران ارشد شرکت در محل کارخانه آهن اسفنجی برگزار شد، در پاسخ به پرسشی پیرامون مجوزهای کارخانه آهن اسفنجی بیان کرد: اگر قرار بر این بود که فرایند عادی کسب مجوزها را پیگیری کرده و به دنبال تامین مالی باشیم، یک فرایند ۱۰ تا ۱۵ ساله پیش رو داشتیم. بنابراین با توجه به اینکه مطمئن بودیم مجوزها صادر می‌شود، با مسئولیت خود کار را دنبال کردیم.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با شروع پروژه، چندین پروژه تامین مالی نیز کلید خورد، تصریح کرد: یکی از حوزه‌های تامین مالی انتشار سه هزار میلیارد تومان اوراق سلف بود و مابقی شیوه‌های تامین مالی نیز کلید خورده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در خصوص تامین گاز پروژه آهن اسفنجی، تصریح کرد: این پروژه جزو طرح‌های اولویت‌دار وزارت نفت برای تامین گاز نبود اما رایزنی‌ها را شروع کردیم و قرار شد ۵۰ درصد گاز مورد نیاز را وزارتخانه تامین کند و ۵۰ درصد باقیمانده در قالب سرمایه‌گذاری شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در طرح‌های بهینه‌سازی گاز تخصیص پیدا کند؛ البته دوباره با رایزنی‌های انجام شده و حمایت محمدرضا صباغیان، نماینده مجلس شورای اسلامی در فهرست طرح‌های اولویت‌دار قرار گرفت و وزارت صمت و وزارت نفت را مکلف به تخصیص ۱۰۰ درصدی گاز کرده است که در این زمینه در حال مکاتبه با وزارت نفت هستیم.

حمیدیان در خصوص پرداخت ۲ درصد عوارض، عنوان کرد: سال ۱۴۰۱ بیشترین پرداخت یعنی حدود ۲۲۰ میلیارد تومان را داشتیم اما سال قبل به دلیل مشکلاتی که داشتیم ۵۰ درصد آن را توانستیم پرداخت کنیم که مابقی تقسیم شده و پرداخت می‌شود.

وی در رابطه با نحوه اجرای مفاد صورت‌جلسه دوم دی ماه ۱۴۰۰، ابراز کرد: تمام مفاد صورت‌جلسه دوم دی ماه یا اجرا شده و یا در حال اجراست و معتقدیم که با کمک همکاران مفاد آن را بهتر و دقیق‌تر پیگیری کردیم. به عنوان مثال، در این صورت‌جلسه آمده است که دو نفر از اعضای هیئت مدیره بومی باشد که این مسئله را پیگیری کرده و این اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران ادامه داد: ما بیشتر از اینکه نیاز به صورت‌جلسه داشته باشیم، نیاز به تفاهم و همدلی داریم؛ بسیاری از همکاران بیش از ۶ تا هفت سال پیگیر اخذ دفترچه درمانی شرکت سنگ آهن بودند که این دغدغه را معاون منابع انسانی شرکت پیگیری کرد و امسال صدور این دفترچه‌ها اجرایی شد.

حمیدیان با اشاره به اینکه امروز نیازمند تشکیل یک ائتلاف برای آینده شرکت و منطقه هستیم، گفت: برای پیشرفت پروژه‌ها، تمامی افراد چه بومی و چه غیربومی، چه کارگر و چه مسئول و سهام‌دار در تلاش هستند و تا این تلاش و همدلی نباشد، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص شرکت سام که شرکت زیرمجموعه سنگ آهن مرکزی ایران است، مطرح کرد: این شرکت بازوی عملیاتی ما برای اجرای فعالیت‌های تامین مالی است. شرکت سنگ آهن مرکزی ایران برای عرضه در بورس، کارگزار جداگانه‌ای دارد که از سال ۱۳۹۹ اقدامات اولیه ورود به بورس را انجام داده است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران تاکید کرد: این شرکت برای ورود به بورس از طریق مجموعه صباتامین که سهام‌دار شرکت است، کارگزار مشخص کرده است و تمام اقدامات اولیه آن از سال ۱۳۹۹ انجام و امسال هم مدارک مورد نیاز تحویل شده است. به احتمال زیاد هفته آینده این شرکت کارگزار برای تعامل بیشتر با مسئولان شهرستان به بافق آمده و جلسه‌ای برای پاسخ به سوالات و شبهات خواهد داشت.
حمیدیان در ارتباط با موضوع مسکن کارکنان شرکت، اظهار داشت: شرکت سنگ آهن مرکزی ایران اولین شرکت صنعتی در استان بوده که موضوع صنعت شهر را انجام داده است. متراژ زمینی بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ هکتار در نظر گرفته شده که در هفته آینده در استانداری دقیق‌تر بررسی می‌شود. این زمین به نام شرکت بوده و بین یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ نفر از پرسنل که سهام تعاونی مسکن را داشتند و صاحب زمین نشدند را صاحب خانه می‌کند.

وی در خصوص بدهی‌های شرکت و بدهی پست برق، اظهار داشت: پست برق باید قبل از راه‌اندازی کارخانه گندله‌سازی ایجاد می‌شد، چراکه پست برق در واقع ایمنی کارخانه را فراهم می‌کند اما به دلیل یک‌سری مسائل و اختلافات حقوقی این کار انجام نشد و دو ضربه به شرکت وارد کرد؛ نخست اینکه اجرای پروژه گران‌تر از قبل شد و دوم راه‌اندازی کارخانه بدون تامین ایمنی در آن بود. هم‌اکنون پیمانکار این طرح از ما مطالبه دارد اما طرحی را تحویل داده که در حال حاضر حدود دو هزار میلیارد تومان ارزش دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان اینکه نیروگاه‌های برق خودتامین با اقدامی جهادی راه‌اندازی شد، عنوان کرد: نیروگاه اول ظرف مدت سه ماه به بهره‌برداری رسید و مشکل قطعی برق کارخانه گندله‌سازی را به طور کامل مرتفع کرد.

حمیدیان از آماده بودن نیروگاه دوم خبر داد و افزود: هر دو نیروگاه با سرمایه بخش خصوصی راه‌اندازی شده است و علاوه بر تامین برق مورد نیاز شرکت، امنیت برق شهرستان و شهرهای اطراف را نیز فراهم می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا سرمایه لازم به معدن «D۱۹» تزریق نشده است، گفت: قبل از مدیریت اخیر، حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان به این معدن پرداخت شده بود؛ این در حالی است که در این دوره حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه تزریق شده و مابقی نیز به تدریج در حال پرداخت است و ما امیدواریم در سال جاری این معدن به بهره‌برداری برسد. باید توجه داشت که این پروژه، پروژه بزرگی است و هزینه بالایی برای رسیدن به مرحله استخراج سنگ دارد.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران در ارتباط با حوزه سلامت و درمان، تصریح کرد: تجهیز آزمایشگاه بهداری آهنشهر، راه‌اندازی مرکز توان‌بخشی، راه‌اندازی مرکز ثابت انتقال خون، ایجاد کلینیک دندان‌پزشکی، ایجاد مرکز پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، ایجاد کلینیک اطفال و… از جمله اقداماتی بوده که در این حوزه انجام شده است.

حمیدیان با اشاره به راه‌اندازی مرکز تصویربرداری، یادآور شد: فاز اول این مرکز که شامل سی تی اسکن، ام آر آی، گراف دندان، سونوگرافی و… است، تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در خصوص پروژه فاضلاب شهری بافق، خاطرنشان کرد: این پروژه به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده و فقط ۹ هزار انشعاب باقیمانده است که اسناد آن آماده و مناقصه انجام می‌شود و ظرف چند ماه آینده پروژه تکمیل خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=42896

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.