• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
در جلسه هم‌اندیشی بازنگری استراتژی گروه فولاد خوزستان؛

بر تمرکز روی طرح‌های توسعه و افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ تاکید شد

  • کد خبر : 41752
  • 21 اسفند 1402 - 4:58
بر تمرکز روی طرح‌های توسعه و افزایش تولید در سال ۱۴۰۳ تاکید شد
روز یکشنبه 20 اسفند ماه، جلسه هم‌اندیشی بازنگری استراتژی گروه فولاد خوزستان با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیئت مدیره، قائم مقامان، مشاوران، معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان در تالار شهید امتی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
روز یکشنبه ۲۰ اسفند ماه، جلسه هم‌اندیشی بازنگری استراتژی گروه فولاد خوزستان با حضور رئیس هیئت مدیره، مدیرعامل و جمعی از اعضای هیئت مدیره، قائم مقامان، مشاوران، معاونان و مدیران گروه فولاد خوزستان در تالار شهید امتی شرکت فولاد خوزستان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، الهویردی تقوی، مشاور شرکت فولاد خوزستان در حوزه تعالی و استراتژی در تشریح چاره اصلی در اجرای اثربخشی استراتژی، اظهار داشت: اصل نخست تمرکز بر اهداف بسیار مهم، اصل دوم به‌ کارگیری سنجه‌های پیشایند، اصل سوم داشتن تابلوی امتیازات انگیزه‌بخش و اصل چهارم ایجاد ضرب آهنگ پاسخگویی است.
رضا طاهری، رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان در این نشست گفت: روز افتتاح پروژه کارخانه زمزم ۳ فولاد خوزستان، در سخنان رئیس جمهور خوشحالی از توان داخلی و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان برای انجام این پروژه‌ صنعتی قابل مشاهده بود.
وی افزود: با تصویب هیئت مدیره شرکت، احداث پروژه ورق عریض به مدیران شرکت فولاد خوزستان تکلیف شده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان تصریح کرد: با وجود تمامی تحریم‌ها و کمبودها، کارکنان فولاد خوزستان شعار «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تبدیل کردند. وزیر صمت پس از مشاهده‌ توانمندی کارکنان فولاد خوزستان، رضایت بالایی از افتتاح کارخانه داشت.
طاهری در پایان از تمامی دست‌اندرکاران اجرای پروژه و مراسم افتتاحیه کارخانه زمزم ۳ تقدیر و تشکر کرد.
امین ابراهیمی، مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در این جلسه مطرح کرد: افتتاح زمزم ۳، شروع راهی تازه برای حرکت به سوی توسعه است. صنعت فولاد به برکت انقلاب اسلامی ، رشد ۴۰  برابری را رقم زده است و در کمتر از ۱۵ سال نه تنها نسبت به واردات خودکفا شده بلکه جزو صادرکنندگان شده است.
وی اضافه کرد: امروزه جایگاه بلند صنعت فولاد، برخی افراد را اذیت می‌کند. آسیبی که محدودیت‌ها به صنعت فولاد وارد کرد، در راستای روند ایجاد کاهش سودآوری برای شرکت فولاد خوزستان بوده است. از سال ۱۴۰۱ به بعد، قیمت حامل‌های انرژی و افزایش تقریبا دو برابری تعرفه برق، یک شبه ۱۸ درصد از سود شرکت را به خود اختصاص می‌دهد.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان ادامه داد: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده در اجلاس داوس، پایداری این صنعت مورد بررسی قرار گرفت. این اجلاسیه این پیام را داشت که استفاده از تکنولوژی‌های نوین، همسویی با بازار و هوش مصنوعی از لازمه‌های بقای شرکت‌های صنعتی است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: در حوزه درآمدی، مهم‌ترین پارامتر تمرکز بر احداث پروژه ورق عریض فولاد خوزستان در زمین ۲۱ هکتاری مجاور پساب، عامل بقا و توسعه‌ این شرکت خواهد بود. برای سال آینده اگر می‌خواهیم تولید اقتصادی داشته باشیم و از آن سود ببریم، باید از پسماندهای فولادی و ضایعات برای بازگشت به خط تولید استفاده کنیم.
به گفته وی، کلیدواژه‌ توسعه در فولاد خوزستان طی سال جاری نهادینه شده است. ما برای حرکت به سوی توسعه باید بدانیم که با افتتاح زمزم ۳ در شروع راه هستیم.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان تاکید کرد: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و سیکل ترکیبی باید تا پیش از شروع سال جدید، تعیین تکلیف و وضعیت پروژه‌های اسلب عریض، «CBSI» و کوره هفتم نیز باید مشخص شود.
ابراهیمی تصریح کرد: سال ۱۴۰۲، سالی درخشان را در شرکت‌های تابعه شاهد بوده‌ایم. افتتاح فولادسازی شادگان و استخراج محصول در معدن خواف، نشان از دستاوردهای مهم گروه فولاد خوزستان دارد. در واقع ما نیاز به بال داریم، نه بار و بر همین اساس انتظار می‌رود که شرکت‌های تابعه باری را از دوش فولاد خوزستان بردارند.
وی یادآور شد: ارتقای افقی، چالش سازمان و اولویت درخواست کارکنان است. این امر باید تعیین تکلیف شده و وضعیت مسکن کارکنان باید تا پیش از افتتاح فولادسازی شادگان مشخص شود‌.
مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان در ادامه به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی باید سعی شود به صورت سالانه، طرح‌هایی همچون جاده دسترسی کانتکس به قلعه چنعان صورت پذیرد زیرا این اقدامات تاثیرگذاری مثبت در اذهان عمومی خواهد داشت. در حوزه تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران و بازنشستگان به عنوان صاحبان اصلی این سرمایه باید طرحی نو در سال آینده در اندازیم.
ابراهیمی در پایان با آرزوی سلامتی و سالی سرشار از تندرستی با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان، از تلاش کارکنان تمامی حوزه‌ها شامل خرید، حقوقی و اراضی، بهره‌برداری، منابع انسانی و امور اجتماعی، فروش، پروژه‌ها، فناوری، بازرسی و نظارت، تحقیق و توسعه (R&D)، کمیسیون معاملات، روابط عمومی، حوزه مقاومت بسیج، حسابرسی داخلی و شرکت‌های زیرمجموعه فولادخوزستان، تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه محمدمهدی مومن‌زاده، عضو هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان با تقدیر از همت بلند کارکنان شرکت، اظهار داشت: نتیجه‌های اثربخش، برگرفته از تلاش و کوشش مدیران و کارکنان است.

وی با اشاره به جلسه بازنگری استراتژی شرکت، عنوان کرد: در علم مدیریت با گذر از مسائل روزمره، کیفیت عملکرد هر شخص توسط خود فرد بررسی می‌شود و می‌داند چه کرده و از کار خود راضی است یا خیر؛ یقینا عملکرد مثبت در سازمان یک رضایت درونی ایجاد می‌کند.

عضو هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان افزود: راز زمزم ۳ در بلندی برج آن نیست بلکه در بلندای تفکر کارکنانی است که آن را به سرانجام رسانده‌اند.

مومن‌زاده با اشاره به مقوله سرمایه در گردش، ابراز کرد: سازمان خود را باید به سمتی ببریم که داده تولید کند تا استراتژی خود را بر اساس داده‌های خود جمع بندی نماییم. کار یک فرد در سازمان باید بررسی شده و یک سازمانی مانند فولاد خوزستان را افرادی با دست‌های روغنی و جوهری به پیش می‌برند. اصیل‌ترین راه شناخت یک مجموعه، از طریق شناخت دست‌هاست و بدین شکل، هدفمندی شرکت، نتیجه بخش است.

وی یادآور شد: اهداف گروه فولاد خوزستان بر توسعه و پیشرفت پایه‌گذاری شده و حسابرسی و کنترل‌های داخلی، کمک شایانی به شفاف‌سازی مالیاتی این گروه داشته است. نگاه تعالی در گروه فولاد خوزستان همچنان پابرجاست و برای دریافت تقدیرنامه‌ در سطح بالاتر برای سال آینده خود را آماده می‌کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم نیز محمدرضا پدرام، عضو هیئت مدیره شرکت فولاد خوزستان از همت و تلاش شبانه‌روزی مدیران، کارکنان و کارگران این مجموعه تشکر نمود‌.

گفتنی است پس از ارائه گزارش و سخنرانی جمعی از مسئولان گروه فولاد خوزستان در این جلسه، با حضور اعضای هیئت مدیره از زحمات دست‌اندرکاران پروژه کارخانه زمزم ۳ و معاونین و مدیران برتر شرکت در سال ۱۴۰۲ با اهدای تندیس و لوح تقدیر شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41752

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.