• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

تمرکز شرکت «BHP» بر کاهش هزینه‌ها در فرایند ادغام و اکتساب

  • کد خبر : 31012
  • 19 مهر 1402 - 15:43
تمرکز شرکت «BHP» بر کاهش هزینه‌ها در فرایند ادغام و اکتساب
مدیر ارشد شرکت «BHP» گفت: این شرکت تمرکز خود را به منظور رشد تولید، بر روی کاهش هزینه‌ها معطوف کرده است و در عین حال تصمیم گرفته است برای خرید دارایی‌‎های جدید صبر بیشتری به خرج دهد.

مدیر ارشد شرکت «BHP» گفت: این شرکت تمرکز خود را به منظور رشد تولید، بر روی کاهش هزینه‌ها معطوف کرده و در عین حال تصمیم گرفته است برای خرید دارایی‌‎های جدید صبر بیشتری به خرج دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از خبرگزاری رویترز، یوهان ون جارسولد، مدیر ارشد شرکت «BHP» با اشاره به سرمایه‌گذاری هنگفت شرکت‌های معدنی در بخش استخراج و تولید لیتیوم در چند سال آینده، به عدم سرمایه‌گذاری این شرکت در بخش لیتیوم به دلیل پایین بودن حاشیه سود شرکت «BHP» اشاره کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های این شرکت در بخش نیکل، انتظار می‌رود شرکت «BHP» به دومین تولیدکننده برتر نیکل در جهان تبدیل شود.

به گفته مدیر ارشد شرکت «BHP»، بخش معدن یک صنعت چرخه‌ای است و گاهی اوقات باید ۱۰ سال یا حتی بیشتر برای به وجود آمدن فرصت و قیمت مناسب برای خرید دارایی‌ها صبر کرد.

جارسولد مطرح کرد: این شرکت اگر بتواند ۱۰ درصد در هزینه‌های پایه خود صرفه‌جویی کند، حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد برای خرید دارایی‌های جدید نصیب این شرکت خواهد شد.

وی با بیان این مطلب تاکبد کرد که به خاطر نمی‌آورد کسی با این مبلغ در این صنعت پا به عرصه فرایند ادغام و اکتساب گذاشته باشد.

بر اساس این گزارش، این شرکت قصد دارد تا سالانه ۲۰۰ هزار تن نیکل تولید کند که بدین ترتیب پس از شرکت «Norilsk Nickel» روسیه با معادن تحت مدیریت خود در استرالیا با میزان تولید سالانه ۱۲۰ هزار تا ۱۳۰ هزار تن و پروژه کابانگا در تانزانیا با میزان تولید سالانه ۶۰ هزار تا  ۷۰ هزار تن، در رتبه دوم قرار خواهد گرفت.

مدیر ارشد شرکت «BHP» با تاکید بر هدف‌گذاری این شرکت مبنی بر تولید سولفیدهای نیکل به عنوان منبع درآمد اصلی در بخش معدن و با وجود کاهش مداوم هزینه‌های تولید نیکل در اندونزی به عنوان بزرگ‌ترین تامین‌کننده نیکل با استفاده از لاتریت، هزینه‌های تبدیل افزایش خلوص سولفیدهای نیکل نسبت به لاتریت‌ها را کمتر دانست.

جارسولد، کاهش ۳۶ درصدی قیمت نیکل بورس فلزات لندن در سال ۲۰۲۳ را تایید کرد و گفت: شرکت «BHP» به طور مرتب چشم‌انداز خود را بررسی، تجزیه و تحلیل می‌کند.

وی بر این باور است که نیکل، نوسانات قیمتی زیادی را تجربه کرده است و به نظر می‌رسد حجم زیادی از این ماده از اندونزی، حتی بیش از آنچه پیش‌بینی شده است، صادر خواهد شد.

مدیر ارشد شرکت «BHP» خاطرنشان کرد: شرکت «BHP» از سرمایه‌گذاری بر روی بخش نیکل پشیمان نیست و ذره‌ای از هدف‌گذاری‌های خود در این بخش عقب‌نشینی نخواهد کرد.

جنبه‌های منفی سرمایه‌گذاری برای خرید دارایی‌های جدید

جارسولد تصریح کرد: یکی از عوامل بازدارنده برای این شرکت جهت ورود به فرایند ادغام و اکتساب، امکان فروش مجدد این دارایی‌ها در آینده است.

به عنوان مثال، وی ضمن اشاره به شرکت «Teck Resources» کانادا که کسب‌وکار فلزات آن، مورد توجه تعدادی از شرکت‌های بزرگ از جمله شرکت «Glencore» قرار گرفته است، اشاره و تاکد کرد: شرکت «BHP»، تمایل به سرمایه‌گذاری بر روی برخی از کسب‌وکارهای این شرکت کانادایی پیدا کرده است.

مدیر ارشد شرکت «BHP» اظهار داشت: اگر شرکت «BHP» قصد خرید بخش یا تمامی سهام یک شرکت دیگر را داشته باشد، عواملی چون میزان قیمت، سهولت در واگذاری و طی مراحل قانونی مرتبط و میزان ارزش‌گذاری و درآمدزایی را در نظر خواهد گرفت و سپس تصمیم به انتخاب نوع دارایی می‌گیرد.

خرید برخی دارایی‌ها، دقیقا مشابه پرداخت ۳۰ درصد پریمیوم برای خرید حجم زیادی از کالاهاست و اگر شرکتی قصد فروش مجدد این دارایی‌ها را داشته باشد، باید قید این ۳۰ درصد هزینه هنگفت پرداختی را بزند.

این کار باعث خواهد شد شرکت‌ سرمایه‌‌گذار، ارزش هم‌افزایی خود را از دست بدهد و به همین خاطر چنین موانعی، حضور در برخی از فرایندهای ادغام و اکتساب را دشوار می‌کند.

گفتنی است شرکت «BHP» از ماه آگوست ۲۰۲۰، در تلاش برای فروش دو دارایی زغال‌سنگ متالورژی خود واقع در کوئینزلند استرالیا است. به علاوه این شرکت، در حال ارزیابی چشم‌انداز دارایی جدید ۶٫۴ میلیارد دلاری خود یعنی شرکت «Oz Minerals» است که پروژه «Pantera» در برزیل که مس و طلا از آن استخراج و تولید می‌شود، تحت مدیریت آن قرار دارد.

جارسولد با اشاره به اتمام مراحل خرید سهام شرکت «Oz Minerals» در ماه می ۲۰۲۳، خاطرنشان کرد: این شرکت قصد فروش دارایی‌های خود را ندارد و برخی با فرافکنی قصد دارند این ادغام را کم‌اهمیت جلوه دهند؛ در حالی که از ارزش بالای این خرید آگاهی دارند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=31012

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.