• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
رئیس تولید فولادسازی شماره 2 «فولاژ»:

تمرکز «یزد یک» بر تولید گریدهای فولادی آلیاژی است

  • کد خبر : 41872
  • 22 اسفند 1402 - 11:32
تمرکز «یزد یک» بر تولید گریدهای فولادی آلیاژی است
رئیس تولید فولادسازی شماره 2 شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: به دنبال آن هستیم میزان تولید یزد یک در سال آینده را به 350 هزار تن برسانیم و در سال دوم، ظرفیت اسمی این واحد را محقق کنیم.

رئیس تولید فولادسازی شماره ۲ شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: به دنبال آن هستیم میزان تولید یزد یک در سال آینده را به ۳۵۰ هزار تن برسانیم و در سال دوم، ظرفیت اسمی این واحد را محقق کنیم؛ البته با توجه به فرهنگ کاری، همت نیروی انسانی و دانش فنی مجموعه، تحقق ظرفیت اسمی این واحد (۷۲۰ هزار تن) حتی کمتر از زمان یادشده دور از انتظار نیست و می‌توانیم شاهد تولید ۸۰۰ هزار تن محصول در سال سوم باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، احمد جعفریان بیان کرد: فرایند ریخته‌گری در این مجموعه در پنج شاخه و سه سایز مختلف مقطع (۱۳۰ در ۱۳۰ میلی‌متر، ۱۵۰ در ۱۵۰ میلی‌متر و ۲۰۰ در ۲۰۰ میلی‌متر) در طول‌‍‌های ۶ تا ۱۲ متر انجام می‌شود. به جرات می‌توان گفت تمامی الزامات برای تولید یک ذوب آلیاژی مناسب در این واحد ریخته‌گری وجود دارد.

وی در خصوص فرایند تولید واحد یزد یک، مطرح کرد: فرایند ذوب‌ پس از شارژ فلزی کوره قوس الکتریکی، آغاز و پس از انجام تنظیمات اولیه دما و تناژ برنامه‌ریزی‌ شده، ذوب داخل پاتیل‌ها تخلیه می‌شود. پس از این مرحله، پاتیل توسط جرثقیل به کوره پاتیلی منتقل شده و در این کوره، اقدامات لازم برای سرباره‌سازی و تنظیم و آنالیز صورت می‌پذیرد و طبق برنامه‌ریزی تولید وارد فاز ریخته‌گری می‌شود.

رئیس تولید فولادسازی شماره ۲ «فولاژ» تصریح کرد: در فرایند ریخته‌گری، پاتیل توسط جرثقیل ۲۵۰ تنی در موقعیت ریخته‌گری قرار می‌گیرد. ظرف واسطی میان پاتیل و شاخه‌ها به نام تاندیش قرار دارد که نقش بافر ذوب را ایفا می‌کند و فرایند تقسیم میان شاخه‌ها انجام می‌شود. شمش‌ها بعد از بریده شدن و انجام ویژوال چک، به انبار محصول منتقل می‌شود و بعد از بازرسی‌های نهایی یا به صورت مستقیم به فروش می‌رسد و یا در واحدهای دیگر شرکت جهت تولید محصولات فولادی منتقل می‌شود.

جعفریان در خصوص تحقق ظرفیت اسمی این مجموعه، خاطرنشان کرد: موضوعات حائز اهمیت در فولادسازی شماره ۲ شرکت فولاد آلیاژی ایران، نخست تجهیزات به روز و مناسبی است که در این مجموعه تدارک دیده شده و دوم دانش فنی که در مجاورت شرکت فولاد آلیاژی و فولادسازی شماره یک قرار دارد. این دانش به کمک ما آمد و توانستیم در مدت زمان بسیار کم به تولید کمی و کیفی خوبی برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تولید مجموعه یزد یک در سال آینده به ۳۵۰ هزار تن برسد و در سال دوم ظرفیت اسمی این واحد محقق شود؛ البته با توجه به فرهنگ کاری، همت نیروی انسانی و دانش فنی مجموعه، به نظر می‌رسد که تحقق ظرفیت اسمی یزد یک (۷۲۰ هزار تن)، حتی کمتر از زمان یادشده نیز صورت گیرد و در سال سوم شاهد تولید ۸۰۰ هزار تن محصول نیز باشیم.

گفتنی است واحد یزد یک، از امکان تولید تمام فولادهای آلیاژی فولادسازی شماره یک (به جز ذوب‌های VDدار) بهره می‌برد زیرا در این مجموعه، تجهیزات «VD» و «VOD» سوار نشده است؛ البته استفاده از این تجهیز در برنامه‌های توسعه‌ای این مجموعه قرار دارد اما فعلا ذوب‌هایی که نیاز به «VD» و گاززدایی یا اکسیژن‌زدایی در خلا دارد، در اینجا ممکن نیست.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41872

نوشته‌های مشابه

09اردیبهشت
محصولات ویژه مباركه در خدمت ارتقای كیفی خودروهای داخلی
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

محصولات ویژه مباركه در خدمت ارتقای كیفی خودروهای داخلی

09اردیبهشت
ریل ذوب آهن، پشتیبان توسعه تجارت كشور
معاون بازرگانی شرکت ذوب آهن اصفهان مطرح کرد:

ریل ذوب آهن، پشتیبان توسعه تجارت كشور

09اردیبهشت
بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مباركه
مدیر حمل‌ونقل و پشتیبانی شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

بهینه‌سازی و بهره‌برداری از جرثقیل ۹۰ تنی فولاد مباركه

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.