• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

توسعه‌ سرمایه‌گذاری استرالیا در حوزه مواد معدنی حیاتی

  • کد خبر : 36518
  • 29 آذر 1402 - 10:35
توسعه‌ سرمایه‌گذاری استرالیا در حوزه مواد معدنی حیاتی
دولت استرالیا اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری بر مواد معدنی اصلی را دو برابر کرده و به دو میلیارد دلار استرالیا معادل یک میلیارد و 300 میلیون دلار آمریکا خواهد رساند.

دولت استرالیا اعلام کرده است که سرمایه‌گذاری بر مواد معدنی اصلی را دو برابر کرده و به دو میلیارد دلار استرالیا معادل یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار آمریکا خواهد رساند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از باشگاه آلومینیوم، هدف از این اقدام، جذب شرکت‌های معدنی و فرآوری معدنی جهت سرمایه‌گذاری است. تمرکز بیشتر روی شرکت‌هایی خواهد بود که از ایالات‌ متحده آمریکا با هدف سرمایه‌گذاری در استرالیا حضور خواهند یافت.

این تصمیم در حالی اتخاذ می‌شود که انتظار می‌رود درآمد استرالیا از فروش سوخت‌های فسیلی به‌ علت برنامه زیست‌محیطی در این کشور، ‌کاهش یابد. آمار حاکی از آن است که در سال مالی منتهی به ماه ژوئن ۲۰۲۳، استرالیا ۱۲ میلیارد دلار لیتیوم صادر کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌ گرفته از سوی دولت استرالیا، تا سال ۲۰۲۸ درآمد ناشی از صادرات زغال‌سنگ در استرالیا دیگر به‌ عنوان بخش درآمدزای اقتصاد این کشور محسوب نخواهد شد.

از سوی دیگر قرار است استرالیا و ایالات‌ متحده با هم اتحاد معدنی راه‌اندازی کنند که هدف از احداث این اتحادیه، محدود کردن چین در بازار مواد معدنی و سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی استرالیا است که صنعتی پردرآمد محسوب می‌شود.

استرالیا، کشوری است که از نظر منابع معدنی، کشوری غنی محسوب می‌شود. مواد معدنی همچون بوکسیت، کبالت، مس،‌ لیتیوم، منیزیم، نیکل، تنگستن، وانادیم و روی، از جمله مواد معدنی اصلی و ضروری محسوب شده و استرالیا در میان سه کشوری قرار دارد که منابع غنی مواد معدنی مذکور را داراست.

بر اساس گزارش صنایع معدنی استرالیا، ۸۰ درصد از ذخایر معدنی استرالیا هنوز دست‌ نخورده باقی مانده‌اند و به‌ نظر می‌رسد که هنوز فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پیشرفت زیاد و وسیعی وجود دارد. در حالی‌ که تکنولوژی سبز در جامعه بشری در حال گسترش است و تمامی صنایع به‌ سمت تولید سبزتر می‌روند، ‌مواد معدنی نظیر مس،‌ نیکل و آلومینیوم از اهمیت بیشتری برخوردار خواهند بود.

همکاری این دو قدرت معدنی یعنی ایالات‌ متحده آمریکا و استرالیا،‌ قدرت اقتصادی را از چین به‌ سمت و سوی دیگری خواهد کشاند. استرالیا، بزرگ‌ترین تولیدکننده بوکسیت (پس از چین) و چهارمین کشور بزرگ تولیدکننده عناصر نادر خاکی بوده که تقریبا ۱۹ درصد از منابع کبالت جهان در استرالیا واقع شده است.

آلومینیوم به‌ عنوان پایه فلزات سبز، نقش بسزایی در اقتصاد فلزی جهان دارد و استرالیا نیز به‌ عنوان تولیدکننده پایه اصلی تولید این فلز یعنی بوکسیت، از جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد معدنی جهان برخوردار است.

از دیگر اقدامات دولت استرالیا می‌توان به سرمایه‌گذاری گسترده در بخش انرژی این کشور اشاره کرد. در حال‌ حاضر سه میلیارد دلار استرالیا به تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و تکنولوژی تولید انرژی کم‌کربن اختصاص داده شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=36518

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»
در راستای فرایند کربن‌زدایی انجام شد؛

تخصیص بودجه دولت برزیل به شرکت «Nexa Resource»

12اردیبهشت
دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی
در سال مالی منتهی به آذر ماه 1402 تحقق یافت؛

دستاوردهای درخشان گهرزمین در شاخص‌های عملکردی

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.