• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد:

توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی با سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها در فولاد سنگان

  • کد خبر : 27756
  • 12 شهریور 1402 - 6:38
توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی با سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌ها در فولاد سنگان
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت:فولاد سنگان در راستای توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی از منطقه سنگان، پروژه‌های متنوعی همچون احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی، نیروگاه بادی، جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تایباد و خطوط انتقال آب، پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی و سیستم مکانیزه انباشت باطله (اسپریدر) را با مجموع سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام دارد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت:فولاد سنگان در راستای توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی از منطقه سنگان، پروژه‌های متنوعی همچون احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی، نیروگاه بادی، جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تایباد و خطوط انتقال آب، پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی و سیستم مکانیزه انباشت باطله (اسپریدر) را با مجموع سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال در دست اقدام دارد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان، علی امرایی ۱۱ پروژه‌ای که این شرکت با هدف توسعه پایدار و محرومیت‌زدایی از منطقه سنگان را در دست دارد، تشریح کرد. جمع این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار و حدود ۹۰ هزار میلیارد ریال، موجب اشتغالزایی قابل توجه و افزایش ظرفیت تولید در سنگان خواهد شد.

از احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی تا نیروگاه بادی

وی در ابتدا به پروژه احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی اشاره کرد و گفت: این پروژه ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن کنسانتره در سال را دارد و برای آن ۱۰۰ میلیون دلار و ۴۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان عنوان کرد: با توجه به اینکه باطله کنسانتره مگنتیتی حاوی مقداری آهن است و نیازی که در خصوص ورود به فناوری تولید کنسانتره آهن از هماتیت وجود داشت و همچنین پتانسیل معدنی این ماده در سطح کشور، پس از ماه‌ها کار کارشناسی دقیق و هماهنگی‌های انجام شده و در راستای افزایش ظرفیت تولید، مجوز ساخت کنسانتره هماتیتی را اخذ کردیم که این پروژه در مرحله کلنگ‌زنی قرار دارد و با احداث آن ضمن افزایش ظرفیت تولید کارخانه، اشتغال‌زایی خوبی نیز در منطقه ایجاد خواهد شد.

امرایی در ادامه در ارتباط با احداث نیروگاه تولید برق بادی، تصریح کرد: از آنجایی که در سال‌های گذشته کمبود برق موجب عدم‌النفع برای شرکت‌های منطقه می‌شد و حجم قابل توجهی از توان تولید شرکت به دلیل قطعی برق از دست می‌رفت، با هماهنگی‌های صورت گرفته و پس از بررسی‌های دقیق، تصمیم به احداث نیروگاه برق بادی گرفته شد و این پروژه بزرگ با حمایت فولاد مبارکه مجوزهای نهایی را اخذ کرد و مقرر شد در کرویدور باد در منطقه سنگان احداث شود. این پروژه نیز در مرحله کلنگ‌زنی قرار دارد و میزان سرمایه‌گذاری آن ۲۳۰ میلیون دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰۰ مگاواتی این نیروگاه، اضافه کرد: نیروگاه برق بادی فولاد سنگان، یکی از بزرگ‌ترین نیروگاه‌های بادی کشور است که در راستای تولید انرژی پاک و صیانت از محیط زیست احداث می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان ادامه داد: فاز یک و ۲ شبکه جمع‌آوری فاضلاب و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شهر تایباد و خطوط انتقال آب، از دیگر پروژهای بزرگ فولاد سنگان به شمار می‌آید که کلنگ ساخت و اجرای این پروژه نیز بر زمین زده شده است.

به گفته امرایی، برای پیشبرد این پروژه‌ها ۱۶ هزار میلیارد ریال سرمایه صرف شده است و پروژه احداث تصفیه‌خانه و خطوط انتقال آب، کمک بزرگی به حفظ منابع آبی و محیط زیست منطقه خواهد کرد. پیش از این فولاد سنگان در طرح بزرگ انتقال آب دریای عمان به شرق کشور نیز مشارکت فعالی داشته که سهم ۲۰ درصدی این پروژه به این شرکت تعلق دارد.

احداث پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی

وی در ادامه مطرح کرد: این شرکت احداث پردیس شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی را نیز در دست دارد. پروژه‌ای که سرمایه‌‌ای به ارزش یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال را به خود جذب کرده و اکنون در مرحله کلنگ‌زنی قرار گرفته است. احداث پردیس صنایع معدنی فولاد سنگان در راستای تقویت ارتباط مراکز صنعتی با شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از دستاوردهای علمی و فنی این مراکز و همچنین دانشگاه‌های کشور در حوزه صنعت و معدن صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان تاکید کرد: در حال حاضر به همت فولاد سنگان و سرمایه‌گذاری بزرگ در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین، این شرکت به قطب دانش‌بنیان شرق کشور تبدیل شده است. با توجه به حرکت صنعتی و علمی جهان و در راستای شعار سال ۱۴۰۱ که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده بود، در این مسیر گام برداشته‌ایم تا با استفاده از فناوری‌های روز دنیا و همگام با استقرار دستاوردهای علمی و فنی حاصل از انقلاب چهارم صنعتی بتوانیم ضمن افزایش بهره‌وری و تولید محصول با کیفیت‌تر و رقابت‌پذیری بالا در بازارهای بین‌المللی، از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی نیز حمایت کنیم و همچنین در مسیر جذب نخبگان و جلوگیری از خروج سرمایه‌های علمی کشور، اقدامی درخور توجه انجام داده باشیم.

امرایی در ادامه به بررسی پروژه‌ توسعه زیرساخت‌های شرکت فولاد سنگان پرداخت و خاطرنشان کرد: این پروژه شامل احداث بارگیرخانه کامیونی، سیستم جامع اعلام و اطفای حریق، توسعه سیستم توزیع برق و آب صنعتی و ساختمان‌های ‌صنعتی و غیرصنعتی می‌شود.

وی، سرمایه‌گذاری در این پروژه را بیش از پنج میلیون یورو و قریب به هشت هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پروژه بزرگ شهرک مسکونی فولاد سنگان نیز در دست کلنگ‌زنی است و با اجرای این پروژه عظیم، تمامی کارکنان اعم از ستادی و پیمانکار صاحب مسکن خواهند شد؛ ضمن اینکه کلیه امکانات رفاهی، تفریحی و آموزشی در این شهرک پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با اشاره به اهمیت این پروژه، یادآور شد: این اقدام بزرگ ضمن تحقق اهداف پیش‌بینی شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، به بافت و ساختار شهری خواف نیز کمک بزرگی خواهد کرد و در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر ساخت مسکن خواهد بود که همه شهروندان از آن بهره‌مند خواهند شد.

امرایی تصریح کرد: شهرک مسکونی فولاد سنگان در یک هزار و ۷۰۰ قطعه تقسیم شده و برای کلنگ‌زنی این پروژه، ۱۰ هزار میلیارد ریال بودجه پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به خرید و استقرار ماشین‌آلات و تجهیز ناوگان حمل‌و‌نقل فولاد سنگان اشاره کرد و گفت: استقرار و بهره‌برداری از این تجهیزات با سرمایه‌گذاری ۱۰۵ میلیون دلاری در دستور کار فولاد سنگان قرار گرفته و این ناوگان خریداری و بخشی از آن در سایت مستقر شده است. با خرید این ماشین‌آلات و تجهیز حمل‌ونقل معدنی، بخشی از چالش‌های ناشی از کمبود تجهیزات حل خواهد شد که تاثیر بسزایی بر رشد تولید شرکت خواهد داشت.

کارخانه گلوله فلزی آتیه فولاد شرکت فولاد سنگان آماده بهره‌برداری است

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ادامه از بهره‌برداری کارخانه گلوله فلزی آتیه فولاد این شرکت خبر داد و اظهار داشت: کارخانه گلوله فلزی توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و  با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریالی در کمتر از یک سال ساخته شد و تمامی تست‌های فنی را با موفقیت پشت سر گذاشت و اکنون آماده بهره‌برداری است.

امرایی تاکید کرد: با احداث این کارخانه به ظرفیت تولید سالانه ۱۵ هزار تن در دو شیفت کاری، ضمن تامین گلوله‌های فلزی مورد نیاز فولاد سنگان و شرکت‌های منطقه، امکان صادرات آن نیز وجود دارد که می‌تواند گام بزرگی برای حضور این شرکت در بازارهای بین‌المللی باشد.

وی همچنین از عزم این مجموعه عظیم صنعتی برای افزایش ظرفیت گندله‌سازی خبر داد و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۵۵ میلیون یورو در مراحل ساخت و طراحی پایه قرار دارد که با احداث آن، ظرفیت تولید گندله این شرکت به ۷.۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در ارتباط با سیستم مکانیزه انباشت باطله (اسپریدر) در راستای توسعه پایدار و صیانت از محیط زیست منطقه سنگان، یادآور شد: در این پروژه بیش از ۲۳ میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ریالی صورت گرفته است؛ همچنین این پروژه اولین در خاورمیانه و سومین در جهان بوده و پیش از این در دو کشور برزیل و استرالیا اجرا شده است.

امرایی اضافه کرد: با احداث این پروژه، باطله‌ کارخانه کنسانتره به صورت مکانیزه جمع‌آوری و فشرده خواهد شد و کمک بزرگی به حفظ محیط زیست منطقه خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان همواره در امر توسعه صنعتی و اقتصادی و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در شرق کشور پیشرو بوده است و کلنگ‌زنی این پروژه‌ها و احداث آن‌ها، اشتغال‌زایی بیش از دو هزار و ۶۰۰ نفری را در مرحله ساخت به همراه خواهد داشت که گام بزرگی در حوزه عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=27756

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.