• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل ریخته‌گری مس احمدی‌فر:

توقف فعالیت واحدهای تولید شمش مسی

  • کد خبر : 5154
  • 12 تیر 1398 - 18:52
توقف فعالیت واحدهای تولید شمش مسی
مدیرعامل ریخته‌گری مس احمدی‌فر گفت: از سال 96 با آغاز نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر خرید و فروش فلزات به‌خصوص شمش مسی، مجموعه تعطیل شد و تعدادی از پرسنل ما از کار بی‌کار شدند. هنجارهای منتج از این بیکاری‌ها به جامعه باز می‌گردد. نبود بازار فروش از یک سو و مشکلات مرتبط با تهیه مواد اولیه از سوی دیگر ما را از پا درآوردند.
مدیرعامل ریخته‌گری مس احمدی‌فر گفت: از سال ۹۶ با آغاز نوسانات قیمت دلار و تاثیر آن بر خرید و فروش فلزات به‌خصوص شمش مسی، مجموعه تعطیل شد و تعدادی از پرسنل ما از کار بی‌کار شدند. هنجارهای منتج از این بیکاری‌ها به جامعه باز می‌گردد. نبود بازار فروش از یک سو و مشکلات مرتبط با تهیه مواد اولیه از سوی دیگر ما را از پا درآوردند.

علی احمدی فلاح، تولیدکننده شمش مسی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، اظهار داشت: موانعی زیادی بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد، موانعی که سازمان‌های دولتی بر سر راه شرکت‌ها خصوصی می‌گذارند، سازمان‌هایی  همچون اداره مالیات، بیمه تامین‌اجتماعی و … به جای اینکه از صنایع حمایت کنند، بیشتر سرعت‌گیر در مسیر ما می‌‌گذارند.

وی عنوان کرد: محصولات ما با واسطه به کشورهای دیگر نیز صادر می‌شد بدین صورت که تاجران شمش تولیدی را از ما خریداری می‌کردند و با قیمت بالاتر در بازارهای خارجی عرضه می‌کردند و به کشورهایی همچون چین و ترکیه می‌فرستاند.

احمدی بیان کرد: ظرفیت تولید ما سالانه به ۶۰۰ تن می‌رسید. اما تا انتهای سال ۹۶ حدود ۷۰۰ تن شمش مسی تولید کردیم و فروش خوبی هم داشتیم، متاسفانه افزایش قیمت به تولید ما آسیب بسیاری وارد کرد و باعث شد دیگر نقدینگی لازم برای خرید مواد اولیه را نداشته باشیم.

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=5154
  • نویسنده : فرزانه عزتی

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت