• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیر پژوهش ایمپاسکو مطرح کرد:

تولید آلومینا از باطله‌های معدنی

  • کد خبر : 34745
  • 06 آذر 1402 - 5:18
تولید آلومینا از باطله‌های معدنی
مدیر پژوهش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از همکاری این واحد با دانشگاه صنعتی شریف و دستیابی به دانش فنی تولید آلومینا از بوکسیت‌های پرسیلیس و کم‌عیار خبر داد.

مدیر پژوهش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از همکاری این واحد با دانشگاه صنعتی شریف و دستیابی به دانش فنی تولید آلومینا از بوکسیت‌های پرسیلیس و کم‌عیار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو، عباس جعفری بیان کرد: دستیابی به دانش فنی تولید آلومینا از باطله‌های معدنی، ایمپاسکو را در آینده نزدیک به عنوان یکی از بازیگران اصلی تولید آلومینا در کشور تبدیل کرده و این دانش در توسعه تولید فلز آلومینیوم سهم اساسی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به توسعه فناوری‌های فلز بسیار استراتژیک و سبک آلومینیوم، نقش اساسی به عنوان جایگزین فولاد در صنایع خواهد داشت، تصریح کرد: در تولید محصولاتی مانند خودرو به دلیل سبکی و استحکام آلیاژهای آلومینیوم، استفاده از این فلز منجر به کاهش مصرف انرژی و همچنین کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

مدیر پژوهش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ادامه داد: با توجه به کمبود ذخایر بوکسیت مناسب در کشور و نیاز بالای فعلی و آتی به فلز آلومینیوم، در بخش پژوهش ایمپاسکو از پنج سال قبل مطالعات توسعه تولید آلومینا بر مبنای سه راهکار استفاده از منابع غیربوکسیتی مانند آلونیت، استفاده از باطله‌های معدنی مانند باطله‌های زغال‌شویی و بوکسیت‌های کم‌عیار و پرسیلیس را آغاز کردیم.

جعفری عنوان کرد: در گام اول، مطالعات تولید آلومینا و سیمان از باطله‌های زغال‌سنگ البرز مرکزی با موفقیت انجام شد و با توجه به نتایج اقتصادی بسیار بالا، آماده سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه مطالعات بوکسیت‌های کم‌عیار و پرسیلیس به روش خشک نیز با موفقیت انجام شد که در این فرایند علاوه بر امکان تولید آلومینا از بوکسیت‌های مقاوم پرسیلیس با بازیابی بالا، محصول جانبی سیمان نیز تولید می‌شود که عملا این روش را به یک روش بدون بر جای گذاشتن باطله تبدیل می‌کند.

مدیر پژوهش شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطرح کرد:‌ نکته دارای اهمیت در این روش، مصرف انرژی پایین، بازگشت کامل مواد مصرفی مانند هیدروکسید سدیم در چرخه فرایند و انطباق بالا با محیط زیست به دلیل عدم تولید هیچ گونه پسماند جامد و یا پساب و آلودگی هوا است.

جعفری اظهار داشت: در حال حاضر شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با در اختیار داشتن معدن و محدوده‌‌های معدنی غنی در کردستان و استان‌های غربی کشور، علاوه بر توسعه اکتشاف و برنامه‌ریزی برای توسعه معادن بوکسیت، در حال برنامه‌ریزی برای مطالعات احداث کارخانه تولید آلومینا به این روش است که با این اقدام تولید آلومینا به سبد محصولات ایمپاسکو اضافه خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: به موازات این اقدامات، مطالعه بر روی شناسایی و استحصال عناصر ارزشمند و کمیاب به عنوان محصول جانبی فرایند نیز در مرحله پژوهش در حال انجام است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34745

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.