• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیرعامل شرکت فولاد صنعت بوران:

تولید بدون چالش هم امکان‌پذیر است!

  • کد خبر : 20946
  • 22 خرداد 1402 - 5:34
تولید بدون چالش هم امکان‌پذیر است!
مدیرعامل شرکت فولاد صنعت بوران، تولیدکننده پروفیل فولادی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی نسبت به چالش‌های موجود در زمینه تولید اعم از تامین مواد اولیه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی گلایه‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت بوران، تولیدکننده پروفیل فولادی گفت: بسیاری از تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی نسبت به چالش‌های موجود در زمینه تولید اعم از تامین مواد اولیه و افزایش قیمت حامل‌های انرژی گلایه‌مند هستند؛ اعتقاد ما این است که تولیدکننده باید بدون هیچ انتظاری از دولت و سازمان‌های ذی‌ربط برای مانع‌زدایی و حمایت از تولید، به مسیر خود ادامه دهد و در راستای افزایش تولید و ایجاد ارزش افزوده گام بردارد.

محمدرضا خرمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: زمینه فعالیت شرکت فولاد صنعت بوران، تولید پروفیل‌‎های درزدار است و این محصول طی ۱۰ سال اخیر در مجموعه ما تولید می‌شود. این شرکت در شهرک صنعتی بابکان شهر آمل واقع شده است و پروفیل‌ تولیدی تنها در اختیار مشتریان داخل استان مازنداران قرار می‌گیرد. این بدین معناست که ما ذهنیت خود را بر تامین نیاز استان متمرکز کرده‌ایم و توانسته‌ایم نیاز مشتریان در سراسر استان به پروفیل درزدار را مرتفع کنیم.

وی در خصوص مشتریان این مجموعه، عنوان کرد: سوله‌سازان، مشتریان عمده پروفیل تولیدی ما هستند و با توجه به اینکه با ظرفیت کامل مشغول تولید هستیم، مشکلی در زمینه تامین نیاز فعالان این بخش در استان مازندران نداریم. ما محصولات خود را با ثبت سفارش‌ در بلندمدت به فروش می‌رسانیم و برای مثال نمی‌توانیم ثبت سفارش فروش طی یک ماه داشته باشیم. ضمن اینکه با توجه به بازاریابی مناسبی که در سطح استان داشته‌ایم، محصولات ما طی ۱۲ ماه سال به فروش می‌رسد و به خوبی توانسته‌ایم اعتماد مشتریان را از زمان آغاز فعالیت خود جلب کنیم.

دولت هیچگاه مقصر نبوده و نیست!

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت بوران مطرح کرد: شاید باور این مسئله برای شما دشوار باشد اما خوشبختانه هیچ مشکلی در زمینه تولید اعم از تامین مواد اولیه، پرداخت بیمه، مالیات و… نداریم. ما معتقدیم که اگر یک تولیدکننده به وظایف قانونی خود عمل کند و نسبت به رسالت واقعی تولید که همان کارآفرینی و رونق اقتصاد است، پایبند باشد، می‌تواند بدون هیچ توقع و چشم‌داشتی از دولت و یا سازمان‌های ذی‌ربط به مسیر خود ادامه دهد. واقعیت امر این است که ما مسیر تولید را جدا از هرگونه دخالت دولت می‌دانیم و به همین دلیل علی‌رغم وجود مشکلات فراوان اقتصادی، همچنان توانسته‌ایم تولید خود را حفظ کنیم.

خرمانی با بیان اینکه مواد اولیه را با توجه به نیاز مجموعه تامین می‌کنیم، تصریح کرد: دلیل عمده‌ای که ما مشکلی در تامین ورق مورد نیاز خود نداریم، این است که برنامه تولید و فروش مجموعه طی یک سال کاری کاملا مشخص است. بر همین اساس ورق گرم را از بورس کالای ایران و همچنین بازار آزاد تامین می‌کنیم تا بتوانیم در زمان مقرر، نسبت به تعهدات خود به مشتریان عمل کنیم. البته بخش عمده تامین مواد اولیه از تالار صنعتی بورس صورت می‌پذیرد اما از آنجایی که اختلاف قیمت ورق در بورس و بازار آزاد ناچیز است، بنابراین نسبت به خرید ورق از بازار نیز اقدام می‌کنیم و همواره مواد اولیه کافی را در اختیار داریم.

وی ضمن اشاره به اینکه همواره تلاش کرده‌ایم از تجهیزات و ماشین‌آلات داخلی در تولید پروفیل درزدار استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: این محصول با استفاده از دستگاه‌های نورد که همگی ساخت داخل هستند، در مجموعه ما تولید می‌شود. ورق خریداری شده پس از برش‌کاری به ابعاد مورد نیاز مشتری در دستگاه برش، توسط یک سری غلتک که در دستگاه نورد تعبیه شده‌اند، به پروفیل تبدیل و به مشتری تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است که فرایند تولید پروفیل هیچ گونه مشکل زیست‌محیطی ندارد و آلاینده هم نیست.

مدیرعامل شرکت فولاد صنعت بوران در ارتباط با نیروی انسانی شاغل در این مجموعه تولیدی، اظهار داشت: آموزش‌های لازم جهت استفاده از دستگاه‌های برش و نورد به افراد شاغل در مجموعه داده شده است و بر همین اساس نیازمند نیروی انسانی متخصص جهت تولید پروفیل درزدار نیستیم. در حال حاضر ۷۰ نفر در مجموعه مشغول به‌کار هستند و سعی کرده‌ایم با تحقق تولید ۱۰۰ درصدی ظرفیت خود، تمامی آن‌ها را حفظ کنیم.

بازار داخل بی‌نیاز از واردات پروفیل درزدار است

خرمانی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید واحدهای فعال در زمینه تولید پروفیل درزدار در استان مازندران  در سال است، تاکید کرد: این محصول با کیفیت خوب و قابل قبولی نه تنها در سطح استان مازندران بلکه در سراسر کشور تولید می‌شود و در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. بر همین اساس هیچ نیازی به واردات آن وجود ندارد و به میزان کافی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌گذاری لازم جهت راه‌اندازی خط تولید پروفیل درزدار حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، یادآور شد: آینده تولید تمام محصولات فلزی به شرایط بازار و رقابت موجود در آن بستگی دارد. یعنی اگر بازار خرید و فروش پروفیل همراه با رونق باشد و رقابت سالم و سازنده میان تولیدکنندگان این محصول حفظ شود، می‌توان نسبت به آینده امیدوار بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=20946

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.