• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی شد

  • کد خبر : 25514
  • 19 مرداد 1402 - 10:38
ثبت اطلاعات خرید و فروش طلا در سامانه جامع تجارت الزامی شد
سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با عنوان ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ، موضوع تبصره 4 ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط خریدوفروش، حمل و نگهداری این کالا در کشور اجرایی شد.

سرپرست معاونت نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران گفت: بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با عنوان ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ، موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضوابط خریدوفروش، حمل و نگهداری این کالا در کشور اجرایی شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از برنا، امیر خوشبخت بیان کرد: نظر به اهمیت بازار طلا هم از جهت صنعت طلا و ظرفیت اشتغال‌زایی و افزایش صادرات آن در کشور و هم به دلیل وجود برخی تخلفات مانند قاچاق، ضوابط اختصاصی گروه کالایی فلزات گران‌بها و گوهرسنگ تدوین که بر اساس ضوابط هرگونه خرید و فروش این کالا باید در سامانه جامع تجارت ثبت شود.

وی تصریح کرد: این موضوع برای مشتریان غیرتجاری مسئولیتی نداشته و تنها وظیفه مردم مطالبه و دریافت فاکتور قابل استعلام از سامانه جامع تجارت است.

سرپرست نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان تهران مطرح کرد: کلاس‌های آموزشی در این خصوص جهت اعضا اتحادیه و صنف برگزار شده و بازرسی‌های دوره‌ای با حضور نهادهای نظارتی و بازرسان اتحادیه طلا و جواهر تهران در حال انجام است.

خوشبخت تاکید کرد: همراهی و همکاری خریداران و مردم در اجرای این موضوع مطالبه و دریافت فاکتور معتبر از فروشندگان حائز اهمیت بوده که تحقق این امر مستلزم همکاری مردم است. در اجرایی قانون هیچ مصلحتی پذیرفته نیست و بر همین اساس گشت‌های مشترک بازرسی و نظارت در سطح شهر و مراکز خریدوفروش طلا، شمش و سکه در حال انجام است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=25514

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.