• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

ثبت برترین‌های مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس در ۱۴۰۱

  • کد خبر : 14887
  • 24 اسفند 1401 - 15:11
ثبت برترین‌های مجتمع فولاد صنعت بناب از بدو تاسیس در ۱۴۰۱
مدیرعامل مجتمع صنعت فولاد بناب در جلسه شورای مدیران این شرکت، از ثبت رکورد تولید در این مجتمع علی‌رغم مشکلاتی مانند کمبود برق و گاز در سال 1401 خبر داد.

مدیرعامل مجتمع صنعت فولاد بناب در جلسه شورای مدیران این شرکت، از ثبت رکورد تولید در این مجتمع علی‌رغم مشکلاتی مانند کمبود برق و گاز در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب، محمد کشانی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره این مجتمع در جلسه شورای مدیران این شرکت با اشاره به عملکرد و اقدامات درخشان انجام شده در سال جاری، بیان کرد: مجتمع فولاد صنعت بناب در سال ۱۴۰۱ توانسته است فراتر از سال‌های گذشته عمل کند و در واقع رکورد تولید از بدو تاسیس را به ثبت برساند؛ به طوری که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال‌های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش تولید را شاهد بودیم و تا پایان امسال، تولید بیش از ۸۶۵ هزار تن محصول را خواهیم داشت.

وی افزود: پیش از این، بالاترین میزان تولید مربوط به سال ۱۳۹۹ معادل ۸۵۵ هزار تن بوده است. این موفقیت در حالی حاصل شد که در سال جاری مشکلاتی اعم از کمبود برق و گاز، حادتر از سال‌های قبل بود و حداقل دو ماه خطوط تولید را متوقف کرد. خوشبختانه ما توانستیم به اهداف برنامه‌ریزی شده برای سال جاری که افزایش تولید و بهره‌وری محصولات جدید بوده است، دست پیدا کنیم.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در خصوص بازارهای خارجی و صادرات، مطرح کرد: بازارهای صادراتی در ابتدای سال جاری برای شرکت‌های فولادی با شروع خوبی مواجه نبود؛ در اردیبهشت ماه با صدور دستورالعمل و اعمال عوارض صادراتی و هم‌زمانی آن با جنگ روسیه و اکراین و تحولات منطقه‌ای، عملا بازارهای هدف شرکت‌های فولادی دچار مشکل شد. مجتمع فولاد صنعت بناب هم از این امر مستثنی نبود و تحت تاثیر دیگر عوامل، شاهد کاهش صادرات در مقایسه با سال گذشته بودیم؛ اگرچه با برنامه‌‎ریزی و نگاه به آینده و برنامه‌ریزی برای توسعه بازار و ایجاد بازارهای جدید، اقدامات موثری انجام و نتیجه لازم واصل شد.

کشانی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر نام‌گذاری امسال به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال»، عنوان کرد: شعار سال به صورت عملیاتی و کاربردی مورد توجه ویژه تیم مدیریتی، کارشناسان و مهندسان مجتمع فولاد صنعت بناب قرار گرفت. در همین راستا، شکل‌دهی به ساختار واحد تحقیق و توسعه، تعریف چشم‌انداز و برنامه‌های هدفمند و ارائه راهکارهای تخصصی در خصوص نیازمندی‌ها در دستور کار مجتمع قرار گرفت. نکته مهم‌تر اینکه اخذ پروانه فعالیت‌های تحقیق و توسعه برای شرکت‌های فولادی در رسته صنایع فلزی از سازمان صنعت، معدن و تجارت در شمال غرب کشور، برای اولین بار توسط مجتمع فولاد صنعت بناب صورت پذیرفت. همچنین همکاری با سازمان فنی و حرفه‌ای برای ایجاد کارگاه‌های هم‌جوار و زیرساخت‌های آموزشی، تحقیقاتی و کارگاهی در دستور کار بوده و انجام شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری هم‌زمان در حوزه‌های مختلف، فعالیت‌های گسترده‌ای پا به پای افزایش تولید مجتمع انجام شد. مجتمع فولاد بناب برای اولین بار به بحث اخذ گواهی تعالی سازمانی ورود کرد که موفق شد گواهی تعهد به تعالی سازمانی را اخذ کند. کسب عنوان واحد نمونه و گروه کار نمونه در جشنواره امتنان که هر سال توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و و واحد نمونه پس از ارزیابی‌های متعدد انتخاب می‌شود، از دیگر موفقیت‌های مجتمع فولاد بناب در سال جاری بوده است.

مدیرعامل مجتمع فولاد صنعت بناب در خصوص اقدامات محیط زیستی مجتمع، مطرح کرد: یکی از مشکلات و مسائلی که در سال‌های متمادی گریبان‌گیر صنعت فولاد بوده و هست، بحث جلوگیری از انتشار دود و غبار و ممانعت از آلودگی و ضرر رساندن به محیط زیست به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: مجتمع فولاد صنعت بناب با همکاری سازمان محیط زیست و توان و دانش مهندسی، اقدام به طراحی، نصب و راه‌اندازی سیستم دداستینگ کوره‌های ذوب القایی کرده که برای اولین بار در کشور برای کوره‌های ذوب القایی ۲۰ تنی مورد استفاده قرار گرفته است. اجرای طرح‌های توسعه‌ای زیرسقفی به منظور افزایش توان تولید در ذوب قوس که دو برابر خواهد شد، در دستور کار مجتمع قرار گرفته است. همچنین در زمینه نورد، وارد فاز اجرایی شده‌ایم که به صورت مستقیم و غیرمستقیم، شاهد آثار این امر بر اشتغال جدید متناسب با نیاز آن خواهیم بود.

کشانی در خصوص طرح‌های توسعه‌ای مجتمع، خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای مجتمع در قالب پروژه‌های گسترش شهریار پیشرفت‌های خوبی داشته است؛ از جمله می‌توان به بار انداز ریلی اشاره کرد که در حال اتمام و رسیدن به مرحله بهره‌‎برداری است. پروژه اکسیژن پلنت و فرو سیلیس نیز پیشرفت‌های چشمگیری را داشته‌اند. پروژه‌های زیرسقفی که توان تولید مجتمع را افزایش خواهد داد، مقدمات لازم برای اجرایی شدن را طی می‌کند.

وی در پایان یادآور شد: شایان ذکر است مجتمع فولاد صنعت بناب که در سال گذشته وارد مرحله تجمیع شده بود، با مشکلات و موانع مختلفی دست و پنجه نرم می‌کرد از جمله اقدامات انجام شده جهت رفع این موانع می‌توان به تجمیع پروانه‌های بهره‌برداری شرکت‌های تابعه قبلی، تجمیع زمین‌ها از نظر شرکت شهرک‌های صنعتی، اتمام پروژه‌های محیط زیستی، بهبود وضعیت ساختار مالی، اداری و تبت رکوردهای متعدد در تولید، توجه ویژه به سیستماتیک و فرایندمحوری اقدامات، راه‌اندازی سیستم‌های مانیتورینگ مجتمع، اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، فعالیت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اشاره کرد. با اجرای این اقدامات در نهایت برای اولین بار مجمع عمومی شرکت در زمان مقرر برگزار شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=14887

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.