• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

ثبت دو رکود جدید در شرکت فولاد خوزستان

  • کد خبر : 35437
  • 15 آذر 1402 - 5:14
ثبت دو رکود جدید در شرکت فولاد خوزستان
رکورد تعداد ذوب کوره چهار با ۸۳۱ ذوب متوالی پس از دو سال و رکورد تعداد ذوب اسلب یک با 16 ذوب مداوم در مدت زمان 778 دقیقه پس از چهار سال در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد.

رکورد تعداد ذوب کوره چهار با ۸۳۱ ذوب متوالی پس از دو سال و رکورد تعداد ذوب اسلب یک با ۱۶ ذوب مداوم در مدت زمان ۷۷۸ دقیقه پس از چهار سال در شرکت فولاد خوزستان شکسته شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، محمد‌مهدی شریف‌ شاذیله با اعلام این خبر، گفت: روز چهارشنبه ۱۴ آذر ماه ۱۴۰۲، رکورد تعداد ذوب کوره چهار فولاد خوزستان با ۸۳۱ ذوب متوالی و مجموع مصرف تعمیر گرم ۲.۸۲ کیلوگرم بر تن فولاد پس از دو سال شکسته شد.

وی افزود: رکورد قبلی در دی ماه ۱۴۰۰ با ۸۲۸ ذوب و مجموع مصرف تعمیر گرم ۳.۶۴ کیلوگرم بر تن فولاد بود.

مدیر بخش فولادسازی شرکت فولاد خوزستان خاطرنشان کرد: بهبود کیفی شارژ فلزی، تعمیرات موثر، افزایش سرعت تولید، افزایش تعداد ذوب در کوره‌های قوس الکتریکی، تعداد ذوب بر سکوئنس ریخته‌گری و هماهنگی در فرایندهای تولیدی در خطوط پیوسته، دلایل کاهش مصرف مواد نسوز است،

شریف‌ شاذیله یادآور شد: از مهم‌ترین نتایج این موفقیت، کاهش مدت زمان تعمیرات، افزایش ذوب‌گیری، افزایش تولید و کاهش هزینه‌های نسوز است.

وی بیان کرد: روز شنبه ۱۱ آذر ماه ۱۴۰۲، کارکنان ریخته‌گری اسلب یک توانستند با ۱۶ ذوب مداوم در مدت زمان ۷۸۸ دقیقه، رکورد تعداد ذوب تاندیش را پس از چهار سال ارتقا دهند. از عوامل موثر در افزایش ظرفیت ریخته‌گری مداوم، تعداد ذوب ریخته‌ شده با یک تاندیش است که باعث افزایش سکوئنس (ذوب‌گیری مداوم) ماشین ریخته‌گری می‌شود.

مدیر بخش فولادسازی شرکت فولاد خوزستان آماده‌‌به‌کاری تجهیزات و بهره‌برداری صحیح را مهم‌ترین عوامل دستیابی به این میزان ذوب دانست و تاکید کرد: پایش فرایند ریخته‌گری و میزان جرم نسوز، از دیگر عوامل موثر هستند. افزایش زمان زیر ذوب هر تاندیش در ریخته‌گری، علاوه بر افزایش تولید و کاهش زمان توقفات بین سکوئنس‌ها، منجر به صرفه‌جویی در مصرف قطعات و مواد نسوز می‌شود؛ همچنین کاهش هزینه‌ها در کنار سودآوری و افزایش تولید از نتایج دستیابی این رکورد است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35437

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.