• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

جوابیه شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص نشر اکاذیب در فضای مجازی

  • کد خبر : 16270
  • 26 فروردین 1402 - 13:14
جوابیه شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص نشر اکاذیب در فضای مجازی
پس از انتشار مطالب کذب در فضای مجازی از سوی افراد فاقد صلاحیت‌های فنی و صنعتی مبنی بر تعطیلی شرکت صنعت فولاد شادگان، روابط عمومی این شرکت ضمن مردود دانستن شایعات، بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرد.

پس از انتشار مطالب کذب در فضای مجازی از سوی افراد فاقد صلاحیت‌های فنی و صنعتی مبنی بر تعطیلی شرکت صنعت فولاد شادگان، روابط عمومی این شرکت ضمن مردود دانستن شایعات، بیانیه‌ای در این زمینه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان، متن جوابیه روابط عمومی شرکت صنعت فولاد شادگان در خصوص نشر اکاذیب در فضای مجازی در ذیل آمده است:

بسمه تعالی

پس از انتشار مطالبی کذب در فضای مجازی از سوی افراد فاقد صلاحیت‌های فنی و صنعتی مبنی بر تعطیلی شرکت صنعت فولاد شادگان ؛ روابط عمومی این شرکت ضمن مردود دانستن شایعات مذکور، موارد ذیل را به استحضار عموم مردم شریف ایران اسلامی می‌رساند:

۱_ توقفات برنامه‌ای و اضطراری، بخش جداناشدنی و معمول در تمام کارخانجات صنعتی بوده که با هدف بهبود عملکرد خط تولید و جلوگیری از سرایت اشکال به قسمت‌های دیگر صورت می‌گیرد. توقف فعلی نیز بر همین اساس است و ادعای مغرضانه تعطیلی را مضحک می‌کند.

۲_ رکوردشکنی و تلاش برای به دست آوردن رکورد در انتهای یک سال و نه در ابتدای سال جدید صورت می‌گیرد. توقفی که در شرکت صنعت فولاد شادگان صورت گرفته، در تاریخ ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ بوده است؛ بنابراین این موضوع نمی‌تواند در راستای رکوردشکنی انجام شده باشد.

۳_ علت اصلی توقف ناشی از اشکالات طراحی در تکنولوژی جدید احیا مستقیم به روش «PRED» بوده که بهبود یافته طرح «MIDREX» است.

۴_ طرح میدرکس بیش از ۵۰ سال عمر دارد و طرح پرد ۶ سال بیشتر از عمر آن نمی‌گذرد که هنوز به دوران بلوغ خود نرسیده است. به همین دلیل بروز برخی اشکالات در این تکنولوژی طبیعی است.

۵_ در طرح «PRED»، یکی از قطعات داخلی کوره که باید مشابه قطعات مجاور آن مقاوم به حرارت در نظر گرفته می‌شد، «s.s ۳۱۰ s» با فولاد «A۵۱۶» طراحی و ساخته شده‌اند که مقاوم به حرارت نبوده و در اثر حرارت داخل کوره تغییر شکل داده و به همین دلیل قطعاتی که بر روی آن مونتاژ شده بودند، به داخل کوره سقوط کردند. این مشکل برای نخستین بار، سال گذشته در شرکت فولاد میانه و بعد از آن در مجتمع فولاد نی‌ریز رخ داده است و پس از بروز این مشکل در شرکت‌های فولادی یاد شده، شرکت «MME» که طراح اصلی این تکنولوژی است، در طراحی خود تجدید نظر کرده و اصلاحات لازم در قطعات اشاره شده را به عمل آورده است. شرکت صنعت فولاد شادگان نیز در نظر داشت این اصلاحات را در تعمیرات سالیانه‌ای که برای خرداد ماه ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی شده بود، به انجام برساند.

۶_ پس از بروز این مشکل در شرکت صنعت فولاد شادگان و توقف ناخواسته کارخانه در ابتدای سال، از فرصتی که ایجاد شده استفاده کردیم و در حال انجام تعمیرات سالیانه‌ای که برای خرداد ماه برنامه‌ریزی شده بود، هستیم.

۷_ در پایان لازم است اشاره شود که اخبار کذب (توقف طولانی مدت کارخانه شرکت صنعت فولاد شادگان) که در فضای مجازی در حال انتشار است، صحت ندارد و به زودی واحد راه‌اندازی می‌شود و در مدار تولید قرار می‌گیرد.

بدیهی است پیگیری ویژه برای اقدام قاطع قضایی با شایعه پراکنان صورت گرفته است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=16270

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.