• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیر تولیدی سیم و کابل پارسان:

حال صنعت سیم و کابل خوب است

  • کد خبر : 23011
  • 20 تیر 1402 - 9:02
حال صنعت سیم و کابل خوب است
مدیر تولیدی سیم و کابل پارسان گفت: خوشبختانه تولیدکنندگان فعال در صنعت سیم و کابل با چالشی در خصوص تهیه مواد اولیه مواجه نیستند اما اگر تولیدکنندگان ایرانی از حمایت‌های لازم برخوردار شوند، می‌توانند با صادرات محصولات به سایر کشور‌ها باعث رونق بیشتر بازار‌های داخلی و خارجی شوند.

مدیر تولیدی سیم و کابل پارسان گفت: خوشبختانه تولیدکنندگان فعال در صنعت سیم و کابل با چالشی در خصوص تهیه مواد اولیه مواجه نیستند اما اگر تولیدکنندگان ایرانی از حمایت‌های لازم برخوردار شوند، می‌توانند با صادرات محصولات به سایر کشور‌ها باعث رونق بیشتر بازار‌های داخلی و خارجی شوند.

امید خسروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، به معرفی واحد تولیدی سیم و کابل پارسان پرداخت و گفت: این مجموعه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۴ با تولید انواع سیم و کابل‌های برق و مخابراتی آغاز کرد. سیم و کابل‌های افشان، کابل‌های هوایی، کابل‌های مفتول، کابل‌های شیلد، انواع کابل‌های کواکسیال، کابل‌های کولری و… سبد محصولات این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

وی در خصوص شرایط تولیدکنندگان سیم و کابل در کشور، بیان کرد: خوشبختانه با چالش و مشکلی در مسیر تولید روبه‌رو نیستیم و مواد اولیه مورد نیاز خود را همچون «PVC»، به سبب وجود تولیدکنندگان فراوان مواد پلیمری به راحتی تهیه می‌کنیم اما تنها موردی که باید به آن اشاره کنم، قیمت بالای مفتول مسی و نوسان آن در بازار است. در گذشته به دلیل وجود رقابت تنگاتنگ بین خریداران در بورس کالا، مفتول مسی با قیمت بیشتری به دست تولیدکنندگان می‌رسید اما اکنون با انجام اقداماتی از سوی مسئولین، این مشکل تا حدودی رفع شده است. تولیدکنندگان سیم و کابل به دلیل اینکه اکثر مواد اولیه و ماشین‌آلات را از منابع داخلی تهیه کرده و وابستگی زیادی به واردات ندارند، با چالش‌های فراوانی روبه‌رو نبوده و تنها قیمت، موضوع اصلی برای آن‌ها به شمار می‌آید. البته در مقابل تولیدکنندگان مواد پلیمری به دلیل اینکه برخی از مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد می‌کنند، با مشکلاتی مواجه هستند.

صادرات، برگ برنده تولیدکنندگان ایرانی

مدیر تولیدی سیم و کابل پارسان در پاسخ به این سوال که آیا با وجود تعداد بالای تولیدکنندگان سیم و کابل در کشور، برای فروش محصولات با چالشی روبه‌رو بوده‌اید، توضیح داد: علی‌رغم اینکه اکنون بازار مصرف از رونق بالایی برخوردار نیست، میزان فروش محصولات مناسب بوده و ادامه تولید برای ما توجیه اقتصادی دارد. البته با صادرات محصولات به سایر کشور‌ها به طور حتم وضعیت صنعت سیم و کابل در کشور، بهتر خواهد شد. تولیدکنندگان ایرانی به دلیل اینکه مواد اولیه مورد نیاز خود را از منابع داخلی تهیه می‌کنند، از نظر قیمت تمام شده محصولات، نسبت به سایر رقبا در بازار‌های خارجی مزیت رقابتی دارند اما متاسفانه در زمینه صادرات آنچنان باقدرت عمل نکرده‌‌اند و تنها کشور‌های همسایه نظیر عراق، سوریه، تاجیکستان و ارمنستان مقاصد صادراتی محصولات داخلی هستند. لازم به ذکر است که واحد تولیدی سیم و کابل پارسان بیشتر متمرکز روی تامین نیاز بازار‌های داخلی است و در زمینه صادرات فعالیتی ندارد.

خسروی در خصوص دلایلی که باعث عدم حضور پررنگ تولیدکنندگان ایرانی در بازار‌های خارجی شده است، مطرح کرد: عدم حمایت از تولیدکنندگان داخلی و عدم تمایل مشتریان به خرید محصولات باعث شده تا آن‌ها در زمینه صادرات عملکرد خوبی نداشته باشند. به عنوان مثال تولیدکنندگان ترک به سبب حمایت‌های فراوان از سوی نهاد‌های دولتی، در بازار‌های کشور عراق نسبت به تولیدکنندگان ایرانی در زمینه فروش محصولات موفق‌تر عمل‌کرده‌اند.

وی در رابطه با اقداماتی که واحد تولیدی سیم و کابل پارسان در زمینه برند‌سازی و توسعه بازار‌های داخلی انجام داده است، اظهار کرد: اولین موردی که می‌تواند باعث مطرح شدن برند تجاری و جذب بیشتر مشتریان شود، ثبات قیمت محصول است؛ به همین دلیل تولیدکنندگان برای اینکه بتوانند قیمت محصول را ثابت نگه‌ دارند، باید در برخی موارد حاشیه سود خود را کاهش دهند. در کنار آن تبلیغات در فضای مجازی و جذب نمایندگی‌هایی در اقصی نقاط کشور برای توزیع و فروش محصولات در استان‌های مختلف نیز باعث مطرح شدن برند تجاری می‌شود. گفتنی است که این مجموعه محصولات خود را به استان‌های قزوین، البرز، بوشهر، هرمزگان و فارس ارسال می‌کند. همچنین این مجموعه در زمینه خدمات پس از فروش نیز آماده خدمت‌رسانی به مشتریان بوده و همواره تولید محصولات باکیفیت و استاندارد را دستور کار خود دارد.

مدیر تولیدی سیم و کابل پارسان با اشاره به نتیجه معکوس افزایش قیمت‌ها در بازار مصرف، تصریح کرد: متاسفانه با افزایش قیمت‌ها، تمایل به خرید محصولات در بازار افزایش می‌یابد و این تقاضا مربوط به مصرف‌کنندگان حقیقی نیست زیرا برخی از فروشندگان و توزیع‌کنندگان به دلیل نگرانی از افزایش بیشتر قیمت‌ها، به خرید محصولات هجوم می‌آورند.

آینده‌ای روشن

خسروی با اشاره به درونمای صنعت سیم و کابل در کشور، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تولیدکنندگان ایرانی طبق استاندار‌دهای تعریف شده در داخل به تولید محصولات می‌پردازند، آینده خوبی را برای این صنعت متصور هستم. همچنین باید اضافه کنم که صنعت سیم و کابل یکی از صنایع بزرگ و قدرتمند داخلی است که برای کشور یک مزیت محسوب می‌شود. البته لازم به ذکر است که تولیدکنندگان ایرانی باید برای تولید و صادرات محصولات، استاندارد‌های تعریف شده در کشور مقصد را در نظر بگیرند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=23011

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.