• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

حقوق دولتی معادن در گیلان احصا شد

  • کد خبر : 29854
  • 08 مهر 1402 - 8:48
حقوق دولتی معادن در گیلان احصا شد
رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: با توجه به آنکه عمده فعالیت معادن گیلان در نیمه دوم سال است، از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان احصا شده است.

رئیس اداره امور معادن سازمان صمت گیلان گفت: با توجه به آغاز فعالیت عمده معادن گیلان در نیمه دوم سال، از ابتدای امسال تاکنون ۷۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان احصا شده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، عبدالله خرم‌دل بیان کرد: گیلان در حوزه امور معادن از استان‌های کم‌برخوردار کشور است و حدود ۱۱۰ معدن ثبت شده دارد که ۵۰ درصد آن‌ها فعال است. تکلیف این اداره به عنوان نماینده دولت، احصای حقوق دولتی در راستای افزایش و جایگزینی درآمد معادن به جای نفت است.

وی ادامه داد: دریافت حقوق دولتی از معادن به عنوان یکی از وظایف اصلی در برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارد؛ به همین دلیل باید حقوق دولتی معادن از بهره‌برداران به عنوان مستاجران دولت احصا شود. سال گذشته، حدود ۳۲ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن گیلان اخذ شد که این رقم مستقیم به خزانه دولت واریز شد.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه در نیمه نخست امسال حدود ۳۲ درصد از حقوق دولتی معادن در گیلان احصا شده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت معادن گیلان در نیمه دوم سال است، هدف‌گذاری استان کسب ۴۰۰ میلیارد ریال درآمد از این محل است.

خرم‌دل با بیان اینکه ۷۰ درصد معادن استان در شهرستان رودبار قرار دارد، اظهار داشت: بودجه‌ای که از این بخش به استان برمی‌گردد، باید صرف زیرساخت‌هایی مانند جاده و آب شرب استان و مناطقی شود که بهره‌برداری از معادن در آن‌ها انجام می‌شود تا بخشی از آسیب‌های احتمالی به این مناطق جبران شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29854

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.