• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
هم‌زمان با بهینه‌سازی مصرف انرژی،

درآمد فولاد هرمزگان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 28609
  • 21 شهریور 1402 - 16:39
درآمد فولاد هرمزگان بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت
درآمد شرکت فولاد هرمزگان در پایان پنج ماهه ابتدایی 1402 با افزایش بیش از 50 درصد، به 121 هزار و 995 میلیارد و 148 میلیون ریال رسید؛ این در حالی است که معضل قطعی برق طی هفته‌های اخیر، بیش از پیش عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی را تحت تاثیر قرار داده بود.

درآمد شرکت فولاد هرمزگان در پایان پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۲ با افزایش بیش از ۵۰ درصد، به ۱۲۱ هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال رسید؛ این در حالی است که معضل قطعی برق طی هفته‌های اخیر، بیش از پیش عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی را تحت تاثیر قرار داده بود. علاوه‌براین، تولید اسلب و آهن اسفنجی در این شرکت طی پنج ماهه ابتدایی امسال، به ترتیب با افزایش ۷٫۵ و ۲۹٫۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، محدودیت برق صنایع کشور از نیمه خرداد ماه سال جاری آغاز شد و به دنبال آن، فعالان صنعت فولاد کشور که همواره در تیررس قطعی برق در روزهای گرم سال بوده‌اند، ناچار به کاهش تولید خود طی سه ماهه اخیر شدند. در این میان، شرکت فولاد هرمزگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فولادی کشور، با بهره‌‌گیری از تجربه سالیان قبل و برنامه‌ریزی هدفمند در زمان محدودیت برق، توانست روندروبه‌رشدی که از ابتدای سال جاری در پیش گرفته بود را دنبال کند و عملکرد قابل قبولی را در حوزه تولید و فروش طی پنج ماهه ابتدایی امسال به ثبت رساند.

افزایش ۱۷ درصدی تولید در شرکت فولاد هرمزگان

شرکت فولاد هرمزگان در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، موفق به تولید ۵۵۰ هزار و ۴۳۱ تن اسلب شد که این میزان با افزایش ۷٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۵۱۱ هزار و ۷۳۹ تن) همراه بود. میزان تولید آهن اسفنجی این شرکت تا پایان مرداد ماه امسال، ۷۳۸ هزار و ۹۴۹ بود که حاکی از افزایش ۲۹٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال (۵۶۹ هزار و ۷۸۴ تن) است. علاوه‌براین، شرکت فولاد هرمزگان طی پنج ماهه ابتدایی امسال، ۱۱ هزار و ۴۶۷ تن بریکت و ۳۵ هزار ۳۲۰ تن آهک تولید کرده است. مجموع تولید شرکت فولاد هرمزگان در پایان پنج ماهه ابتدایی سال جاری، به یک میلیون و ۳۶۶ هزار و ۱۶۷ تن محصول رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش (یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۱۵۳ تن)، با افزایش ۱۷ درصدی همراه بوده است.

حجم فروش اسلب به عنوان مهم‌ترین محصول شرکت فولاد هرمزگان در بازارهای داخلی و صادراتی طی پنج ماهه ابتدایی امسال، به ۵۸۰ هزار و ۲۸۱ تن رسید که این میزان، افزایش ۱۵٫۷ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال پیش (۵۰۱ هزار و ۴۷۴ تن) نشان می‌دهد. درآمد حاصل از فروش اسلب «هرمز» در بازار داخلی طی پنج ماهه ابتدایی امسال، به ۶۳ هزار و ۸۳۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۴۲ هزار و ۳۱۹ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال) همراه بود. شرکت فولاد هرمزگان در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، موفق به کسب درآمد ۴۹ هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریالی از فروش اسلب در بازارهای صادراتی شد که حاکی از افزایش ۲۸٫۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۳۸ هزار و ۳۶۴ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال) است. «هرمز» در پنج ماهه ابتدایی امسال توانست درمجموع به درآمد ۱۱۳ هزار و ۱۱۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریالی از فروش اسلب در بازارهای داخلی و صادراتی دست پیدا کند که این میزان با افزایش ۴۰٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۸۰ هزار و ۶۸۳ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال) همراه بود. مجموع درآمد شرکت فولاد هرمزگان در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، به ۱۲۱ هزار و ۹۹۵ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۵۰٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۸۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال) همراه بوده است.

 

برنامه‌ریزی فولاد هرمزگان در راستای کاهش مصرف انرژی

شرکت فولاد هرمزگان با تدوین خط ‌مشی و تشکیل کمیته انرژی، موفق به استقرار سیستم مدیریت انرژی (ISO50001) در سال ۱۳۹۳ شد. این شرکت در سال ۱۳۹۴، گواهینامه (ISO50001:2011) و در سال ۱۳۹۸، گواهینامه (ISO50001:2018) را در راستای ارتقای سیستم مدیریت مصرف انرژی دریافت کرد. در واقع فولاد هرمزگان از ابتدای فعالیت خود، نگاه ویژه‌ای به مقوله مصرف بهینه انرژی داشته و هر ساله نسبت به استقرار سیستم‌های جدید مدیریت انرژی و همچنین به‌روزرسانی آن‌ها اقدام کرده است؛ ضمن اینکه این شرکت هم‌زمان با استقرار سیستم‌های مدیریت مصرف انرژی، تحت نظارت سازمان ملی استاندارد نیز قرار گرفته است و محصولات این شرکت بر اساس استانداردهای روز صنعت فولاد تولید می‌شود.

شرکت فولاد هرمزگان به رکوردهای قابل‌توجهی در حوزه مصرف بهینه انرژی در سال گذشته دست یافته است که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت رکورد کمترین میزان مصرف ویژه برق (۹۷۶ کیلووات ساعت به ازای هر تن اسلب) و کمترین میزان مصرف ویژه گاز (۲۸۷ نرمال مترمکعب به ازای تولید هر تن اسلب)، کمترین میزان مصرف ویژه برق در ناحیه فولادسازی (۷۴۷ کیلووات ساعت به ازای هر تن اسلب)، کمترین میزان مصرف ویژه برق در کوره قوس الکتریکی (۶۷۰ کیلووات ساعت به ازای هر تن مذاب) و کمترین میزان مصرف انرژی کل (انرژی حرارتی و الکتریکی) به ازای تولید هر تن اسلب (۱۳٫۸ گیگاژول) اشاره کرد. کاهش مصرف انرژی در واحد احیا مستقیم این شرکت با نصب مخازن (HP) و (LP) گاز نیتروژن در کارخانه تولید گازهای صنعتی، تثبیت مصرف گاز در کوره آهک‌پزی، کاهش مصرف برق واحد آهک‌پزی به میزان یک کیلووات ساعت به ازای تولید هر تن آهک (Lime) و کاهش مصرف برق واحد آب‌شیرین‌کن با اصلاح سیستم پیش تصفیه به میزان ۰٫۲ کیلووات ساعت، از دیگر دستاوردهای شرکت فولاد هرمزگان در بهینه‌سازی مصرف انرژی بوده است. علاوه‌براین، راه‌اندازی ترانس‌های (MVA190) و ارتقای اتوماسیون در پست اصلی برق شرکت و افزایش ظرفیت تولید کوره‌های فولادسازی از طریق نصب (Sidewall Lance)، دو پروژه مهم فولاد هرمزگان به شمار می‌آیند که راه‌اندازی آن‌ها، منجر به کاهش مصرف انرژی الکتریکی در این مجموعه عظیم فولادی خواهد شد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=28609

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.