• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز،

دروازه ورود آب خلیج فارس به استان پهناور فارس است

  • کد خبر : 35699
  • 18 آذر 1402 - 10:42
دروازه ورود آب خلیج فارس به استان پهناور فارس است
روز پنج‌شنبه 16 آذر ماه 1402، عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز برای انتقال 6 میلیون مترمکعب آب در سال به این مجموعه صنعتی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

روز پنج‌شنبه ۱۶ آذر ماه ۱۴۰۲، عملیات اجرایی انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز برای انتقال ۶ میلیون مترمکعب آب در سال به این مجموعه صنعتی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، محسن مصطفی‌پور، مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در این مراسم با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی‌های دقیق و پیگیری‌های منظم همه ارکان این مجتمع، این روز را روز بسیار مبارکی عنوان کرد و اظهار داشت: بسیار خرسندیم که در راستای توسعه و صنعتی شدن شهرستان نی‌ریز قدم برداشتیم.

وی ضمن خیرمقدم به مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر و سایر مدیران ارشد این شرکت سرمایه‌گذاری، با اشاره به هم‌دلی به وجود آمده بین مسئولان، بیان کرد: اینجا شهری است که مردمان آن وقتی اراده می‌کنند، کار را به سرانجام می‌رسانند.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز اتصال و اتکا به یک آب پایدار را یکی از مهم‌ترین عوامل در راستای صنعتی شدن نی‌ریز عنوان کرد و افزود: انتقال آب از خلیج فارس به نی‌ریز، تصمیمی جسورانه بود که جز با تلاش‌های صورت گرفته و حمایت‌های تمام مسئولان شهرستان به سرانجام نمی‌رسید.

مصطفی‌‎پور ضمن تقدیر از حمایت‌ها و کمک‌های سهام‌داران مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، در خصوص خط انتقال آب خلیج فارس، مطرح کرد: نزدیک به ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری خواهیم کرد زیرا آبی که از خلیج فارس آمده و کاربرد صنعتی دارد، از ارزش بالایی برخوردار بوده و قطعا در آینده نزدیک تعالی و توسعه نی‌ریز را همراه خواهد داشت. این آب از دروازه مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز وارد استان فارس وارد شده و تحول عظیمی در استان فارس ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، مطرح کرد: مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز امروز افتخار خود را سقایی منطقه به نام حضرت ابوالفضل (ع) می‌داند و با استعانت از کمک‌های باب الحوائج، در آینده سهام‌داران غدیر می‌توانند بگویند که بخش عمده از توسعه استان فارس از همین اقدام به سرانجام خواهد رسید.

مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در پایان از حمایت‌ها، هم‌دلی‌ها و کمک‌ها در راستای این اقدام بزرگ در شهرستان‌های نی‌‎ریز و سیرجان و استان کرمان تقدیر و تشکر کرد.

مهدی عبوری، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر نیز در این مراسم ضمن تشکر از همراهی و هم‌دلی مسئولان، گفت: در مجموعه فولاد غدیر نی‌ریز، فقط قسمت احیا به بهره‌برداری رسیده بود. یکی از برنامه‌های دولت جدید، تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بود که در این زمینه حمایت‌های خوبی صورت گرفت؛ همچنین در بحث تامین معادن اتفاقات خوبی رخ داده و امروز مجوز برداشت از معادن طی دو هفته اخیر انجام شده که اتفاق مبارکی است

وی با اشاره به تکمیل کارخانه گندله‌سازی با ظرفیت ۲٫۵ میلین تن در سال در مجتمع فولاد نی‌ریز، ضرورت انجام مطالعات در خصوص تکمیل‌تر شدن زنجیره فولاد را امری مهم قلمداد کرد و افزود: این اقدامات با پیگیری، جسارت و مدیریت محسن مصطفی‌پور و همکاری اعضای هیئت مدیره و همت کارکنان غدیر نی‌ریز انجام شده است و به نمایندگی از مجموعه غدیر از وی قدردانی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر ضمن تقدیر از اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی، ادامه داد: بزرگ‌ترین اتفاق در باب مسئولیت اجتماعی، تولید اشتغال است و این امر با ایجاد کارخانجات پیاپی می‌تواند به وجود آید. برای بهتر شدن وضعیت معیشت مردم منطقه، از اقدامات مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز پشتیبانی می کنیم و از هیچ اقدامی دریغ نخواهیم کرد.

عبوری در ادامه ناترازی انرژی در حوزه برق و گاز کارخانجات را یکی از چالش‌های پیش روی صنایع خواند و مطرح کرد: وظیفه ما حفظ جریان تولید است و برای جریان تولید، نیازمند پشتیبانی هستیم. امروز شاهد آغاز به‌کار خط انتقال آب خلیج فارس به مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز هستیم که با هزینه‌ای بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و با ظرفیت ۶ میلیون مترمکعب در سال انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این موضوع، به دنبال تامین برق پایدار از طریق نیروگاه‌های با انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم و تامین گاز از طریق «LNG» را با همکاری شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار مجموعه غدیر قرار داده‌ایم.

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان غدیر، بیان کرد: در ابتدای حضور محسن مصطفی‌پور، فقط یک واحد اسفنجی در اینجا فعال بود. بنابراین باید قدر مدیران فعال را بدانید که با نگاه توسعه‌‎ای به صنعت، پروژه‌های راکد را فعال کردند و امروز شاهد پیشرفت واحد گندله‌سازی و بهره‌برداری از واحد فولادسازی هستیم و به زودی شاهد تکمیل این زنجیره در مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز خواهیم بود.

حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی ضمن تقدیر از اقدام بزرگ مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، یادآور شد: با چه زبانی بگوییم که امروز، افسانه‌ای تبدیل به واقعیت شده و مدیرعامل مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز، یک اقدام ماندگار در تاریخ مجموعه غدیر و شهرستان را به ثبت رسانده است. از این رو، به همه این مدیران تبریک عرض می‌کنیم و قطعا این آب سرآغازی بر رفع همه مشکلات صنعت، معدن و اشتغال در سطح منطقه خواهد بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35699

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.