• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

دریافت مجوزهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت‌های معدنی چین

  • کد خبر : 29764
  • 06 مهر 1402 - 9:23
دریافت مجوزهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر در شرکت‌های معدنی چین
برخی از منابع مطلع اخیرا به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که واحدهای معدنی در چین، مصرانه به دنبال دریافت مجوزهای دولتی به منظور افزایش رقابت در میان فولادسازان برای تولید فروآلیاژهای سبز در مجموعه‌های خود هستند.

برخی از منابع مطلع اخیرا به موسسه «Fastmarkets» اعلام کردند که واحدهای معدنی در چین، مصرانه به دنبال دریافت مجوزهای دولتی به منظور افزایش رقابت در میان فولادسازان برای تولید فروآلیاژهای سبز در مجموعه‌های خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات‌ آنلاین» و به‌ نقل از موسسه «Fastmarkets»، کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین (NDRC) در تلاش است حداقل ۳۰ درصد از ظرفیت تولید فروآلیاژها در چین استانداردهای بهره‌وری انرژی در این صنعت را رعایت و اجرایی کنند. به گفته برخی منابع، واحدهای تولیدی که قادر به رعایت این استانداردها نباشند، احتمالا تعطیل خواهند شد.

دریافت مجوزهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار در این زمینه مثمر ثمر خواهد بود؛ چراکه صنعت فروآلیاژها بسیار انرژی‌بر بوده و یک بخش بسیار مهم در توسعه و گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر محسوب می‌شود.

در همین زمینه، وزارت اطلاعات و فناوری صنعتی چین (MIIT) اعلام کرد که برای واحد‌های تولید فروآلیاژهای معمولی و ویژه که تولید زیست‌پایشی داشته باشد، این مجوزها صادر خواهد شد.

به گفته شیائوها ژانگ، سخنگوی شرکت «Bosai Mining (Group) Co» شرکت‌هایی که این مجوزها را دریافت کرده‌اند تصویر ذهنی برند فروآلیاژ تولیدی خود را در بازار بهبود خواهند بخشید.

وانلی شی، دبیرکل انجمن صنعت فروآلیاژ چین عنوان کرد: واحدهای ذوب برای دریافت مجوزهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر از زمان مطرح شرایط دریافت این مجوز اعلام آمادگی کرده‌اند.

ژی وانگ، سخنگوی شرکت «Qunxian» به عنوان تولیدکننده فروسیلیکومنگنز، فعال در منطقه مغولستان داخلی چین در مصاحبه‌ای که در پایان ماه آگوست ۲۰۲۳ با موسسه «Fastmarkets» انجام داد، اظهار داشت: یکی از مشتریان فولادساز این شرکت، تقاضای محصولات آلیاژی سبز را ارائه داده است. بنابراین ضروری است که شرکت «Qunxian»، اقدامات لازم در جهت تولید محصولات زیست‌پایشی را آغاز کند.

لازم به ذکر است که برای تولید یک تن فروسیلیکومنگنز، حدود سه هزار و ۹۰۰ کیلووات ساعت برق و ۵۵۰ کیلوگرم کک مصرف می‌شود. همچنین بیشتر فولادسازان برای اکسیدزدایی و گوگرد‌زدایی از فروسیلیکومنگنز استفاده می‌کنند.

به گفته شیائو بانگو، معاون سازمان برنامه‌ریزی و تحقیقات صنعت متالورژی چین (MPI)، تولید و فرایند فروش و خرید محصولات سبز عمدتا بازدهی بالایی دارد.

وی افزود: راه‌اندازی پروژه‌های ساختمانی مهم در منطقه «XiongAn» در پکن، نیازمند دریافت مجوز برای استفاده از مواد اولیه سبز هستند؛ بدین معنا که هر فولادساز که بخواهد در قراردادهای تامین پروژه‌ها مشارکت داشته باشد، باید از لحاظ رعایت استانداردهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر مورد ارزیابی قرار گیرد. این موضوع بدین معناست که نیاز به دریافت مجوز برای استفاده از مواد اولیه مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر در صنایع بالادستی افزایش خواهد یافت.

یکی از معامله‌گران در این صنعت بیان کرد: این اقدام تاثیر کمی بر تجارت تولیدکنندگان فروکروم خواهد داشت. مقدار تولید فروکروم در چین پایین است و تقریبا تمامی فروکروم تولیدی بدون اینکه نیازی به هزینه‌های اضافی مرتبط با دریافت مجوزهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشد، در بازار داخلی این کشور به مصرف می‌رسد.

لازم به ذکر است که برای تولید یک تن فروکروم، به حدود سه هزار و ۶۰۰ کیلووات ساعت برق و ۵۰۰ کیلوگرم کک نیاز است. فروکروم، یک عنصر ضروری در تولید محصولات فولاد زنگ نزن اکسید شده بوده و در برابر خوردگی مقاوم است.

به گفته برخی منابع، برخلاف وضعیت مازاد عرضه آلیاژ منگنز در بازار چین، افزایش حجم تقاضا از سوی تولیدکنندگان فولاد زنگ‌نزن و محدودیت در دسترسی به مواد اولیه محلی به این معنی است که روند عرضه و تقاضا در بازار فروکروم چین بسیار مناسب است. به همین دلیل اکثر واحدهای ذوب فروکروم در چین تمایل کمی برای دریافت مجوزهای مبتنی بر انرژی‌های تجدیدپذیر خواهند داشت.

به گفته یکی از تولیدکنندگان مستقر در منطقه مغولستان داخلی چین، تمایل برای دریافت مجوز به منظور تولید فروسیلیکومنگنز احتمالا مورد استقبال بیشتری قرار خواهد گرفت.

این تولیدکننده اظهار داشت: رعایت استانداردها در تولید فروآلیاژهای سبز در واحدهای معدنی می‌تواند به طور موثری تصویر ذهنی برند شرکت‌های تولیدکننده فروآلیاژی را در راستای تولید محصولات سبز و افزایش ظرفیت عرضه آن‌ها بهبود ببخشد.

وی تصریح کرد: این شرکت تولیدکننده فروسیلیکومنگنز در آینده پس از دریافت مجوز، تولید محصولات سبز را مطابق با استانداردهای تعریف شده آغاز خواهد کرد.

این فعال معدنی خاطرنشان کرد: شرکت‌های تولیدکننده فروآلیاژ به منظور بهینه‌سازی بیشتر و بهره‌وری انرژی در استفاده از مواد اولیه، باید تولید محصولات و استفاده از آن‌ها را مطابق با استانداردهای تعیین شده انجام دهند. بنابراین می‌توانند از مزایای صرفه‌جویی در انرژی، کاهش هزینه و بهبود بهره‌وری در میان مدت و بلندمدت بهر‌مند شوند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29764

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.