• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

در هفت‌ماهه اول سال، ۶۷۵ هزار تن صادرات داشته‌ایم

  • کد خبر : 6057
  • 19 آبان 1398 - 0:58
در هفت‌ماهه اول سال، ۶۷۵ هزار تن صادرات داشته‌ایم
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بر اساس برنامه امسال، دست‌یابی به صادرات یک میلیون و 200 هزار تن در این واحد صنعتی هدف‌گذاری شده که تا پایان هفت‌ماهه اول امسال، با صدور 675 هزار تن، بیش از ۵۶ درصد از پیش‌بینی ما محقق شده است‌ و پیش‌بینی می‌شود با روند مطلوب صادرات، به اهداف طراحی شده دست یابیم.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: بر اساس برنامه امسال، دست‌یابی به صادرات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در این واحد صنعتی هدف‌گذاری شده که تا پایان هفت‌ماهه اول امسال، با صدور ۶۷۵ هزار تن، بیش از ۵۶ درصد از پیش‌بینی ما محقق شده است‌ و پیش‌بینی می‌شود با روند مطلوب صادرات، به اهداف طراحی شده دست یابیم.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، منصور یزدی‌زاده در این مورد اظهار داشت: چنانچه ذوب آهن تا پایان به صادرات یک میلیون و ۵۰ هزار تن هم امسال برسد، نیاز ارزی خود را تامین کرده و در این زمینه مشکلی نخواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در خصوص وضعیت مطالبات فعالان زغال‌سنگ از شرکت ذوب آهن افزود: در حال حاضر میزان مطالبات بزرگ‌ترین تامین‌کننده زغال ذوب آهن به یک‌چهارم رسیده و پرداخت‌های خوبی به تامین‌کنندگان زغال سنگ این واحد انجام شده و امسال برخلاف سال‌های گذشته، برای تعیین قیمت مشکلی نبود.

یزدی‌زاده در خصوص عوارض ۲۵ درصدی برای صادرات سنگ آهن گفت: بر اساس اعلام معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت، اعمال عوارض ۲۵ درصدی بازدارنده نبوده و اکنون روزانه دو تا سه فروند کشتی حامل سنگ‌آهن از آب‌های سرزمینی کشور خارج می‌شود.

بر اساس گزارشی از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) امسال تامین یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن سنگ‌آهن را در دستور کار قرار داده اما این رقم ۴۰ درصد نیاز ذوب آهن را برطرف خواهد کرد.

وی در پایان تاکید کرد: امروز فولادسازی‌های کشور نیاز به سنگ‌آهن داخلی دارند و این موضوع، فقط مشکل ذوب آهن نیست، بلکه علاوه بر فولادسازان بزرگ، واحدهای کوچک هم با مشکل تامین سنگ‌آهن مورد نیاز روبه‌رو شده‌اند.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=6057
  • نویسنده : رضا عزیزی

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت