• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

دستیابی به اهداف «HSE» در فولاد مباركه

  • کد خبر : 18753
  • 25 اردیبهشت 1402 - 9:05
دستیابی به اهداف «HSE» در فولاد مباركه
جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه، با حضور مدیران، روسای مراکز، مدیران عامل پیمانکاران و جمعی از کارشناسان حوزه ایمنی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد.

جلسه ارتقای ایمنی پیمانکاران واحد تعمیرات مرکزی شرکت فولاد مبارکه، با حضور مدیران، روسای مراکز، مدیران عامل پیمانکاران و جمعی از کارشناسان حوزه ایمنی در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حسین مدرسی‌فر، مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست فولاد مبارکه در این جلسه با تاکید بر اهمیت مدیریت ایمنی پیمانکاران، بیان کرد: مدیریت ایمنی، فرایندی ترکیبی از مهارت‌های مهندسی، عملیاتی و مدیریتی است.

وی افزود: اطمینان از تعهد به مدیریت ایمنی فرایند، ایجاد سیستم ارزشیابی خطرات، تجزیه‌ و تحلیل ریسک استقرار، حفظ سیستم مدیریت و کنترل ریسک، تلاش در راستای تعالی با بهره‌گیری از تجارب و آموزه‌های پیشین، بهبود مستمر در راستای اطمینان از اثربخشی سیستم، مدیریت ایمنی فرایند و برقراری و حفظ هوشیاری در سازمان در مورد آسیب‌پذیر بودن در مقابل مخاطرات، از المان‌های مهم مدیریت ایمنی فرایند است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه عنوان کرد: حصول اطمینان از آگاهی پیمانکاران در خصوص روش‌های اجرایی سازمان و هم‌راستایی آن‌ها با اهداف «HSE» سازمان، از اهمیت زیادی برخوردار است.

مدرسی‌فر ادامه داد: در نظر گرفتن برنامه‌های استاندارد ایمنی و سوابق پیمانکاران، دانش مرتبط با ایمنی تجهیزات حفاظت فردی، مشخص کردن مسئولیت‌ها و روند آموزشی در تایید صلاحیت پیمانکار و بازنگری فرایند تایید صلاحیت پیمانکاران، از جمله مهم‌ترین عوامل در تایید صلاحیت پیمانکاران در شرکت فولاد مبارکه است.

وی با تاکید بر اهمیت واکنش در شرایط اضطراری، تصریح کرد: پیمانکاران باید از رویه‌های واکنش در شرایط اضطراری سازمان مطلع باشند و آن را رعایت کنند. از جمله مهم‌ترین این موارد، اطلاع‌رسانی شرایط اضطراری مربوط به فرایندهای مشترک با پیمانکاران است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌ زیست شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت پیاده‌سازی مدیریت ایمنی پیمانکاران در مدیریت ایمنی فرایند، اظهار داشت: بازنگری سیستم‌های تایید صلاحیت و ارزیابی پیمانکاران، تدوین گردشکار عملیات هم‌زمان برای فعالیت‌های پیمانکاران و یکپارچه‌سازی منافع فولاد مبارکه و پیمانکاران، از موارد مهمی است که باید به آن توجه کرد.

مدرسی‌فر تاکید کرد: همچنین مشارکت پیمانکاران در گزارش حوادث و سوانح و حوادث فرایندی و شغلی برگزاری «Induction Safty» قبل از شروع فعالیت و برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت ایمنی فرایند برای آن‌ها، از دیگر موارد مهم در خصوص پیاده‌سازی مدیریت ایمنی پیمانکاران در مدیریت ایمنی فرایند در فولاد مبارکه است.

گفتنی است در ادامه این نشست، کارشناسان ایمنی شرکت‌های کیان‌ پارس اصفهان و پیشگامان فن‌اندیش تهران، به ارائه گزارشی از عملکرد ایمنی مجموعه‌های خود پرداختند و پس از آن نیز گزارشی از عملکرد ایمنی پیمانکاران تعمیرات مرکزی ارائه شد.

در بخش پایانی همایش نیز از کارگران برتر ایمنی واحد تعمیرات مرکزی فولاد مبارکه و برخی از شرکت‌های پیمانکار این واحد تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=18753

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.