• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

ذوب آهن اصفهان، پیشران توسعه شبکه راه‌آهن سراسری و نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 32628
  • 11 آبان 1402 - 7:11
ذوب آهن اصفهان، پیشران توسعه شبکه راه‌آهن سراسری و نهضت ملی مسکن
روز پنج‌شنبه 11 آبان ماه، وزیر راه و شهرسازی کشور در حاشیه مراسم افتتاح راه‌آهن همدان سنندج گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، افتخار ملی را رقم زد و در حال حاضر کلیه خطوط راه‌آهن سراسری با ریل ملی ساخت داخل توسعه می‌یابد.
روز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه، وزیر راه و شهرسازی کشور در حاشیه مراسم افتتاح راه‌آهن همدان سنندج گفت: شرکت ذوب آهن اصفهان با تولید ریل، افتخار ملی را رقم زد و در حال حاضر کلیه خطوط راه‌آهن سراسری با ریل ملی ساخت داخل توسعه می‌یابد.
به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهرداد بذرپاش با بیان این مطلب، عنوان کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین با تولید محصولات ساختمانی می‌تواند پیشران نهضت ملی مسکن شود و این وزارتخانه حمایت‌های لازم از این شرکت عظیم فولادی را به عمل می‌آورد.
مهدی کوهی، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان نیز در حاشیه این مراسم، مطرح کرد: آنچه حلاوت و شیرینی افتتاح این پروژه را در اذهان ماندگار می‌سازد و همچنین لبیکی دوباره بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت «ساخت داخل» بوده، بهره‌گیری از دانش و توان نیروی انسانی مجرب ذوب آهن اصفهان به عنوان تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا است.
وی افزود: این مجتمع عظیم صنعتی کل ریل مورد نیاز این پروژه را مطابق با به‌روزترین استاندارد ریل دنیا (EN۱۳۶۷۴) تولید کرد تا یک بار دیگر ثمره دانش و تجربه جوانان ایران زمین بدون کوچک‌ترین وابستگی، عمران و آبادانی را در این مرز پر گهر به بار بنشیند.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه شرکت ذوب آهن اصفهان با تلاش و همت متخصصان و کارگران خود موفق شده است نقش مهمی در توسعه صنعت حمل‌ونقل ریل ایفا کند و بسیار خرسندیم که این صنعت استراتژیک با تلاش‌های صورت گرفته، متکی به توان داخلی است و به ویژه در تامین محصول ریل با هیچ مشکلی مواجه نیست.
بر اساس این گزارش، پروژه راه‌آهن همدان سنندج که عملیات اجرایی آن حدود ۱۸ سال پیش آغاز شد و تا قبل از دولت سیزدهم ۶۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، طی حضور دو ساله دولت سیزدهم به مرحله نهایی رسید و با بهره‌گیری از بیش از ۱۸ هزار تن ریل ذوب آهن اصفهان، امروز پنج‌شنبه ۱۱ آبان ماه با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.
با این افتتاح، چشم انتظاری بیش از دو دهه‌ای مردم غیور استان کردستان برای شنیدن سوت قطار در راه‌آهن همدان سنندج به ایستگاه آخر رسید و بیست و سومین مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شد.
انتهای پیام//
لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32628

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.