• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن اصفهان عنوان کرد:

راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یك ذوب آهن

  • کد خبر : 41175
  • 12 اسفند 1402 - 15:15
راه‌اندازی سیستم موقعیت‌یاب ماشین‌آلات در باتری یك ذوب آهن
مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن گفت: فرایند بارگیری و تخلیه باتری‌‌های کک‌سازی به وسیله تجهیزات مختلفی از جمله ماشین‌های شارژ، تخلیه و هدایت‌کننده کک به واگن و واگن دریافت‌کننده کک داغ انجام می‌شود که این ماشین‌آلات باید در هماهنگی باشند.

مدیر تولیدات کک و مواد شیمیایی شرکت ذوب آهن گفت: فرایند بارگیری و تخلیه باتری‌‌های کک‌سازی به وسیله تجهیزات مختلفی از جمله ماشین‌های شارژ، تخلیه و هدایت‌کننده کک به واگن و واگن دریافت‌کننده کک داغ انجام می‌شود که این ماشین‌آلات باید در هماهنگی باشند. در این راستا، برای باتری ۳ پروژه‌ای تحت عنوان سیستم موقعیت‌‌یاب تعریف شد که در این سامانه موقعیت ماشین‌ها و پارامترهای فرایندی اندازه‌گیری برای اپراتورها به نمایش در می‌آید.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، محمدعلی علایی در رابطه با مزایای موقعیت‌یاب، بیان کرد: این سامانه کمک بسزایی به کاهش حوادث، تحت کنترل قرار گرفتن فرایند تولید و کاهش خطاهای انسانی می‌کند. بنابراین نصب و راه‌اندازی این سامانه روی باتری یک، با نیازسنجی و طرح مدیریت تحقیق و توسعه و انتخاب پیمانکار وارد فاز اجرایی شد که حجم عمده کار انجام شده است و به زودی به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

مرتضی شیرین‌پرور، مدیر تحقیق و توسعه شرکت ذوب آهن نیز در ادامه به شرح دستیابی به این فناوری پرداخت و گفت: بر اساس اعلام ضرورت تجهیز ماشین‌آلات باتری یک به سیستم موقعیت یاب، قراردادی با شرکت آژمان صنعت بسته شد تا با آخرین تکنولوژی و فناوری‌های روز دنیا این سیستم طراحی و با کمک همکاران در بخش اتوماسیون و ارتباطات و تولیدات کک و مواد شیمیایی نصب شود. سامانه موقعیت‌‌یاب نصب شده با سیستم «IPS« و با دقت ۱۰ میلی‌متر به مدت ۶ ماه در حال کار است و امیدواریم بتوانیم از این فناوری به‌روز در دیگر بخش‌های مجتمع بزرگ ذوب‌ آهن اصفهان استفاده کنیم.

حسین رضایی، مهندس ارشد اتوماسیون شرکت ذوب آهن تصریح کرد: پس از دریافت سیگنال موقعیت‌‌یاب و پردازش آن در نرم‌‌افزار مربوطه، موقعیت هر یک از ماشین‌هایی که روی باتری در حال کار هستند، مشخص شده و روی صفحات «HMI» به نمایش در می‌آید که زمان بارگیری و تخلیه به دقت تعیین می‌شود و همچنین این امکان وجود دارد دیگر پارامترهای مورد نظر بهره‌بردار نیز ارسال و آرشیو شود.

نوید سدری، مدیرعامل شرکت آژمان صنعت عنوان کرد: سامانه موقعیت‌‌یابی به طور کامل در شرکت آژمان صنعت بومیسازی و ثبت اختراع شده است و با مطرح شدن چالش موقعیت‌‌یابی تجهیزات از سوی شرکت ذوب‌ آهن اصفهان این سیستم معرفی شد. خوشبختانه به خوبی توانستیم مشکلات موجود در محیط‌های صنعتی از قبیل در معرض غبار و گرما بودن سنسورها را برطرف و این سامانه را با موفقیت راه‌اندازی کنیم.

مهدی ترابیان، رئیس هیئت مدیره آژمان صنعت ضمن قدردانی از شرکت ذوب آهن به سبب حمایت و معرفی این دستگاه، خاطرنشان کرد: شرکت آژمان صنعت با هدف رفع چالش‌های صنعت مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و ایده‌های جدید مهندسی به عنوان یک شرکت دانش‌بنیان تاسیس شد و محصولات متعددی به صنایع مختلف عرضه کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=41175

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲
مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

فولاد مبارکه، بزرگ‌ترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲

12اردیبهشت
کارگر نمونه و نخبه کشوری از شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر انتخاب شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.