• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

راه‌اندازی کمیته همکاری کره‌ جنوبی و مغولستان در حوزه فلزات کمیاب

  • کد خبر : 34253
  • 30 آبان 1402 - 15:00
راه‌اندازی کمیته همکاری کره‌ جنوبی و مغولستان در حوزه فلزات کمیاب
مقامات سئول خبر دادند کره‌ جنوبی و مغولستان روز دوشنبه 20 نوامبر 2023، کمیته مشترکی را برای همکاری در تامین فلزات کمیاب و سایر مواد معدنی حیاتی راه‌اندازی کردند.

مقامات سئول خبر دادند کره‌ جنوبی و مغولستان روز دوشنبه ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳، کمیته مشترکی را برای همکاری در تامین فلزات کمیاب و سایر مواد معدنی حیاتی راه‌اندازی کردند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از ایرنا، دو کشور توافق کردند برای تضمین عرضه پایدار فلزات کمیاب و تضمین رقابت صنعتی پایدار در حوزه معدنی با یکدیگر همکاری کنند؛ همچنین دو طرف پروژه‌ای را برای ایجاد یک مرکز مشترک برای مشارکت در استخراج فلزات کمیاب به عنوان بخشی از کمک رسمی توسعه کره جنوبی به مغولستان آغاز کردند.

لی هو هیون، معاون وزیر صنعت کره جنوبی در امور انرژی در مراسمی در اولان باتور با حضور مقامات دولتی دو کشور، بیان کرد: امیدواریم این پروژه فرصتی برای مغولستان باشد تا تبدیل فلزات کمیاب خود به محصولات با ارزش افزوده بالا را دنبال کند و کره نیز پایگاه زنجیره تامین داخلی خود را مستحکم کند.

تشکیل این کمیته در پی توافقی است که اسفند ماه سال گذشته حین دیدار لووساننامسرای اویون اردن، نخست وزیر مغولستان از سئول حاصل شد.

مغولستان، دارای ذخایر فلزی مختلف از جمله عناصر خاکی کمیاب است. این کشور آسیای میانه، هشتمین تولیدکننده بزرگ مولیبدن در جهان است که یک فلز کلیدی برای ساخت آلیاژهای فولادی محسوب می‌شود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=34253

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.