• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
در پایان پنج ماهه ابتدایی 1402،

رشد تولید در شرکت سنگ آهن گهرزمین محقق شد

  • کد خبر : 29355
  • 03 مهر 1402 - 5:03
رشد تولید در شرکت سنگ آهن گهرزمین محقق شد
شرکت سنگ آهن گهرزمین در پایان پنج ماهه ابتدایی سال جاری، موفق به افزایش 18.75 درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

شرکت سنگ آهن گهرزمین در پایان پنج ماهه ابتدایی سال جاری، موفق به افزایش ۱۸٫۷۵ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، سنگ‌آهن به عنوان اصلی‌ترین ماده اولیه تولید فولاد به شمار می‌آید و بر اساس اعلام سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده آمریکا (USGS)، ذخیره قابل استخراج سنگ‌آهن جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، در حدود ۱۸۰ میلیارد تن برآورد شده است. در این میان، بالغ بر ۷۰ درصد این ذخایر در چهار کشور استرالیا، برزیل، چین و هند شناسایی شده و ایران در پایان سال گذشته میلادی با در اختیار داشتن حدود دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن ذخیره سنگ‌آهن، در جمع ۱۰ کشور برتر دارای ذخایر این ماده معدنی ارزشمند قرار گرفت. در همین راستا، میزان تولید سنگ‌آهن جهان در پایان سال ۲۰۲۲، بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن گزارش شد که سهم چهار کشور برتر تولیدکننده یعنی استرالیا، برزیل، چین و هند به ترتیب ۸۸۰، ۴۱۰، ۳۸۰ و ۲۹۰ میلیون تن بود. ایران نیز با تولید ۷۵ میلیون تن، در رده هشتم برترین تولیدکنندگان سنگ‌آهن جهان در پایان سال گذشته میلادی قرار گرفت.

با توجه به توسعه و پیشرفت روزافزون صنعت فولاد کشور طی سالیان اخیر و همچنین ضرورت تامین خوراک مورد نیاز فعالان این صنعت، تولید سنگ‌آهن بیش از پیش در دستور کار شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی قرار گرفته است. بر همین اساس، شرکت سنگ آهن گهرزمین به عنوان یکی از سه تولیدکننده برتر سنگ‌آهن در کشور، عملکرد قابل قبولی را در پایان پنج ماهه ابتدایی سال جاری از خود بر جای گذاشته و موفق به رشد تولید و درآمد حاصل از فروش کنسانتره و گندله در این مدت شده است.

افزایش ۱۲۶ درصدی تولید گندله در گهرزمین

میزان تولید کنسانتره شرکت سنگ‌ آهن گهرزمین در پنج ماهه نخست امسال، به سه میلیون و ۱۱۵ هزار و ۹۹۷ تن رسید که با افزایش ۱۸٫۳۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (دو میلیون و ۶۳۲ هزار و ۳۶۷ تن) همراه بود. گهرزمین در پنج ماهه ابتدایی سال جاری، دو میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۸۱ تن گندله تولید کرد که این میزان، رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ (یک میلیون و ۱۰۴ هزار و ۵۰ تن) را نشان داد. شرکت سنگ آهن گهرزمین در پنج ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، موفق به تولید پنج میلیون و ۱۱ هزار و ۷۳۰ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شد که این میزان با افزایش ۱۳٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (چهار میلیون و ۴۱۱ هزار و ۷۳۶ تن) همراه بود؛ ضمن اینکه گهرزمین در این مدت، ۶ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۵۰۵ تن کلوخه سنگ‌آهن تولید کرد. مجموع تولید شرکت سنگ آهن گهرزمین در پنج ماهه ابتدایی امسال، به ۱۶ میلیون و ۸۹۶ هزار و ۸۱۳ تن رسید که این میزان حاکی از افزایش ۱۸٫۷۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۴ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۳۱۱ تن) است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=29355

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.