• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش کرد:

رشد تولید همگام با شتاب‌دهی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان

  • کد خبر : 30981
  • 19 مهر 1402 - 8:47
رشد تولید همگام با شتاب‌دهی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فولاد هرمزگان
شرکت فولاد هرمزگان موفق به افزایش 41 درصدی تولید و 23.6 درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات خود در شهریور ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن شده است.

شرکت فولاد هرمزگان موفق به افزایش ۴۱ درصدی تولید و ۲۳٫۶ درصدی درآمد حاصل از فروش محصولات خود در شهریور ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن شده است؛ علاوه‌براین، اجرای طرح‌های توسعه‌ای این شرکت مانند احداث کارخانه مگامدول سوم با هدف تولید یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن آهن اسفنجی، احداث واحد نورد با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ورق گرم و احداث واحد تولید گازهای صنعتی شماره ۲ سرعت بیشتری به خود گرفته و از پیشرفت فیزیکی قابل‌قبولی برخوردارند که این مسئله نویدبخش افقی روشن برای این شرکت مطرح فولادی کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، شرکت فولاد هرمزگان شهریور ماه پربار و موفقی را پست سر گذاشت و رکوردهای قابل‌توجهی در تولید و درآمد حاصل از فروش اسلب و آهن اسفنجی به ثبت رساند. این موفقیت‌ها در حالی به دست آمد که شرکت‌های بزرگ فولادی کشور تا روزهای پایانی این ماه، با چالش محدودیت برق مواجه بودند و تولید شمش و انواع محصولات فولادی در اغلب این شرکت‌ها با کاهش همراه شد.

بررسی عملکرد فولاد هرمزگان در شهریور ماه ۱۴۰۲

شرکت فولاد هرمزگان در شهریور ماه ۱۴۰۲، موفق به تولید ۱۰۲ هزار و ۲۷۷ تن اسلب شد که این میزان با افزایش ۱۴۱ درصدی نسبت به ماه قبل از آن (۴۲ هزار و ۴۲۴ تن) همراه بود. میزان تولید آهن اسفنجی این شرکت در شهریور ماه امسال به ۱۵۴ هزار و ۲۷۴ تن رسید که حاکی از افزایش ۷٫۵ درصدی نسبت به مدت مرداد ماه (۱۴۳ هزار و ۴۶۳ تن) است. فولاد هرمزگان همچنین در شهریور ماه سال جاری، یک هزار و ۲۸۱ تن بریکت و ۹ هزار ۶۳ تن آهک تولید کرد. مجموع تولید شرکت فولاد هرمزگان در ششمین ماه ۱۴۰۲، به ۲۶۶ هزار و ۸۹۵ تن محصول رسید که این میزان در مقایسه با ماه قبل از آن (۱۸۹ هزار و ۴۵۳ تن)، با افزایش ۴۱ درصدی همراه شد.

شرکت فولاد هرمزگان علاوه بر تامین نیاز بازار داخل به اسلب، صادرات این محصول را هم در دستور کار خود قرار داده و علی‌رغم چالش‌هایی که در این حوزه وجود دارد، همواره حضور موفقی در بازارهای خارجی داشته است. این شرکت در شهریور ماه امسال، ۴۸ هزار و ۳۳۱ تن اسلب در بازارهای صادراتی فروخت که این میزان با افزایش ۴۷٫۳ درصدی نسبت به مرداد ماه (۳۲ هزار و ۷۹۳ تن) همراه بود؛ ضمن اینکه هرمز در ششمین ماه ۱۴۰۲، موفق به فروش ۳۸ هزار و ۲۷۴ تن اسلب در بازار داخلی شد که حاکی از افزایش ۲۱٫۴ درصدی نسبت به پنجمین ماه امسال (۳۱ هزار و ۵۱۵) بود. حجم فروش اسلب فولاد هرمزگان در بازارهای داخلی و صادراتی طی شهریور ماه ۱۴۰۲، به ۸۶ هزار و ۶۰۵ تن رسید که این میزان با افزایش ۳۴٫۶ درصدی نسبت به مرداد ماه (۶۴ هزار و ۳۰۸ تن) همراه بود.

درآمد حاصل از فروش اسلب «هرمز» در بازار داخلی در شهریور ماه امسال، به هفت هزار و ۷۲۵ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۲۸٫۱ درصدی نسبت به ماه پیش از آن (۶ هزار و ۲۸ میلیارد و ۲۸۷ میلیون ریال) همراه شد. شرکت فولاد هرمزگان در شهریور ماه سال جاری، موفق به کسب درآمد هشت هزار و ۳۵۸ میلیارد و ۱۸۴ میلیون ریال از فروش اسلب در بازارهای صادراتی شد که بیانگر افزایش ۴۱٫۳ درصدی نسبت به مدت مرداد ماه امسال (پنج هزار و ۹۱۳ میلیارد و ۴۱۰ میلیون ریال) بود. «هرمز» در شهریور ماه ۱۴۰۲ توانست به درآمد ۱۶ هزار و ۸۳ میلیارد و ۸۸۱ میلیون ریالی از فروش اسلب در بازارهای داخلی و صادراتی دست پیدا کند که این میزان با افزایش ۳۴٫۶ درصدی نسبت به ماه قبل از آن (۱۱ هزار و ۹۴۱ میلیارد و ۶۹۷ میلیون ریال) همراه بود. مجموع درآمد شرکت فولاد هرمزگان در شهریور ماه امسال ۱۴۰۲، به ۱۹ هزار و ۳۳۵ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۲۳٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۱۵ هزار و ۶۳۸ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال) همراه شد.

افزایش سرعت اجرای طرح‌های توسعه‌ای «هرمز»

شرکت فولاد هرمزگان علاوه بر برنامه‌ریزی‌های لازم جهت تحقق شعار سال مبنی بر رشد تولید، نگاه ویژه‌ای نیز به طرح‌های توسعه‌ای خود دارد. پروژه‌های توسعه‌ای این شرکت در سه بخش آهن‌سازی، فولادسازی و زیرساخت‌ عملیاتی می‌شوند. در بخش آهن‌سازی، طرح توسعه مگامدول سوم با هدف تولید یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال، در مرحله اجرا قرار دارد و عملیات خاک‌برداری و بتن‌ریزی فونداسیون سازه‌های مختلف و نصب بخشی از اسکلت فلزی سازه‌ها و همچنین ساخت تجهیزات داخلی در کارگاه‌های ساخت و خرید تجهیزات خارجی این پروژه در حال انجام است. پروژه مگامدول چهارم با هدف تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در سال نیز در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد. افزایش تعداد سیلوهای آهن اسفنجی، یکی دیگر از طرح‌های توسعه‌ای «هرمز» در این بخش است؛ این پروژه با هدف افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی آهن اسفنجی با توجه به توسعه ظرفیت واحد آهن‌سازی، اطمینان از وجود میزان ذخیره کافی آهن اسفنجی برای واحد فولادسازی، آزادسازی فضا جهت اجرای طرح‌های توسعه‌ای، کاهش ضایعات آهن اسفنجی و کاهش آلایندگی زیست‌محیطی انجام  می‌شود. این پروژه در بهمن ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و هم‌اکنون در مرحله اجرای فونداسیون مخازن ذخیره‌سازی، سازه‌های ساختمانی، نوارنقاله‌ها و همچنین تامین داخلی و خارجی تجهیزات مورد نیاز قرار دارد.

در بخش فولادسازی، شرکت فولاد هرمزگان به دنبال احداث واحد نورد با ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن ورق گرم در سال است که این پروژه، در مرحله تکمیل مطالعات فنی و تهیه اسناد مناقصه برای انتخاب پیمانکار قرار دارد. لازم به ذکر است که با اجرای پروژه فوق، ظرفیت تولید واحد فولادسازی شرکت از ۱٫۵ میلیون تن، به ۳٫۲ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت. در همین راستا، افزایش ظرفیت تولید کوره‌های فولادسازی در دستور کار فولاد هرمزگان قرار گرفته تا از این طریق بهبود کیفیت ذوب، کاهش مصرف انرژی الکتریکی، کاهش مصرف نسوز و الکترود در واحد فولادسازی شرکت محقق شود.

در بخش زیرساخت‌ها، شرکت فولاد هرمزگان پروژه‌های متعددی را در دست اقدام دارد که از جمله می‌توان به احداث واحد تولید گازهای صنعتی شماره ۲ جهت افزایش ظرفیت تولید گاز اکسیژن، از هفت هزار نرمال مترمکعب به ۱۷ هزار نرمال مترمکعب اشاره کرد.  تهیه و ارسال مدارک مهندسی و خرید تجهیزات داخلی و خارجی این پروژه انجام شده و عملیات خاک‌برداری، آرماتوربندی و بتن‌ریزی سازه‌های مختلف آن در دست اقدام است. یکی دیگر از پروژه‌های فولاد هرمزگان در حوزه زیرساخت، احداث تصفیه‌خانه پساب‌های صنعتی با هدف بازچرخانی آب و ایجاد شبکه جمع‌آوری پساب‌های صنعتی است. بخش عمده‌‌ای از اقدامات مهندسی و نصب سازه فلزی این پروژه به همراه تامین خارجی تجهیزات مکانیکی و ابزار دقیق مورد نیاز انجام شده و از پیشرفت فیزیکی قابل‌قبولی برخوردار است. راه‌اندازی ترانس‌های (MVA190) و ارتقای اتوماسیون در پست اصلی برق، یکی دیگر از پروژه‌های فولاد هرمزگان در حوزه زیر ساخت است که با هدف در مدار قرار گرفتن دو ترانسفورماتور جدید و همچنین به‌روزرسانی سیستم اتوماسیون و مانیتورینگ پست اصلی برق اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است که شرکت فولاد هرمزگان علاوه بر سرعت‌‌بخشی به اجرای پروژه‌های توسعه‌ای خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های توسعه‌ای برخی شرکت‌ها در سطح استان هرمزگان کرده است که از جمله می‌توان به طرح نوسازی، ارتقای تصفیه‌خانه و انتقال پساب تصفیه‌شده شهر بندرعباس به صنایع غرب این شهر در شرکت تامین و توسعه زیرساخت خلیج‌ فارس، احداث واحد تولید آهک کلسینه در شرکت سنگ و فولاد هرمزگان و احداث کارخانه احیامستقیم به ظرفیت تولید ۱٫۷۲ میلیون تن آهن اسفنجی در شرکت ستاره سیمین هرمز اشاره کرد.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30981

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.