• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
«فلزات آنلاین» گزارش می‌دهد:

رشد تولید هم‌زمان با استفاده از تکنولوژی سازگار با محیط زیست در «ارفع»

  • کد خبر : 30405
  • 13 مهر 1402 - 10:55
رشد تولید هم‌زمان با استفاده از تکنولوژی سازگار با محیط زیست در «ارفع»
در نیمه نخست سال 1402، شرکت آهن و فولاد ارفع در حالی موفق به رشد تولید 4.3 درصدی شمش و 10.5 درصدی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال پیش شده که اخیرا اقدام به خرید، نصب و بهره‌برداری از دستگاه تمام‌اتوماتیک برش خرسک، ته تاندیش و قراضه‌های فولادی به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست در صنعت فولاد کرده است.

در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، شرکت آهن و فولاد ارفع در حالی موفق به رشد تولید ۴٫۳ درصدی شمش و ۱۰٫۵ درصدی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال پیش شده که اخیرا اقدام به خرید، نصب و بهره‌برداری از دستگاه تمام‌اتوماتیک برش خرسک، ته تاندیش و قراضه‌های فولادی به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست در صنعت فولاد کرده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، نیمه نخست سال ۱۴۰۲ در حالی به پایان رسید که معضل قطعی برق در تابستان اخیر، بیش از پیش عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی به ویژه تولیدکنندگان شمش را تحت تاثیر قرار داد. شرکت آهن و فولاد ارفع به عنوان یکی از شرکت‌های برجسته فولادی کشور نیز از این مسئله مستثنی نبود و ناچار به توقف تولید به مدت ۸۵۹ ساعت در روزهای گرم امسال شد. با این وجود، این شرکت توانست در ادامه روندروبه‌رشد خود در سال جاری، رکوردهای قابل‌توجهی را در تولید و درآمدزایی به ثبت برساند که این امر، بیانگر مدیریت هوشمندانه و برنامه‌ریزی هدفمند «ارفع» در راستای رشد تولید و افزایش درآمد در بلندمدت است.

ثبت ۱۶ رکورد تولید «ارفع» در نیمه نخست ۱۴۰۲

رکورد روزانه تولید در واحد احیا مستقیم شرکت آهن و فولاد ارفع در فروردین ماه امسال، طی سه روز متوالی ۱۰ تا ۱۲ فروردین به ترتیب به میزان سه هزار و ۵۷۰ تن، سه هزار و ۵۷۴ تن و سه هزار و ۵۸۰ تن شکسته شد. در ادامه و در سومین ماه سال، «ارفع» موفق به ثبت رکورد تولید آهن اسفنجی در روزهای ۱۸ و ۱۹ خرداد ماه به میزان سه هزار و ۵۸۷ تن و سه هزار و ۶۰۰ تن شد. اوج رکوردشکنی‌های روزانه ارفع در واحد احیا مستقیم به شهریور ماه امسال برمی‌گردد؛ جایی که این شرکت ابتدا موفق به ثبت رکورد تولید سه هزار و ۶۱۱ تن آهن اسفنجی در روز ۱۰ این ماه شد و در ادامه توانست رکوردهای تولید سه هزار و ۶۲۰ تن و سه هزار و ۶۲۳ تن را در روزهای ۱۲ و ۱۳ به ثبت رساند. شهریور ماه پر بار «ارفع» با ثبت رکوردهای روزانه تولید سه هزار و ۶۲۹ تن و سه هزار و ۶۳۶ تن در روزهای ۱۶ و ۱۷ این ماه در واحد احیا مستقیم به پایان رسید؛ ضمن اینکه این شرکت موفق به ثبت رکورد روزانه تولید شمش به میزان سه هزار و ۴۴۶ تن در ۲۳ فروردین ماه امسال شد. علاوه‌براین، شرکت آهن و فولاد ارفع موفق به ثبت چهار رکورد ماهانه تولید آهن اسفنجی در نیمه نخست امسال شد که به ترتیب در فرودین ماه (۱۰۵ هزار و ۸۸۸ هزار تن)، اردیبهشت ماه (۱۰۶ هزار و ۹۴۶ تن)، تیر ماه (۱۰۷ هزار و ۲۸۰ تن) و شهریور ماه (۱۰۷ هزار و ۷۲۰ تن) بود. همچنین «ارفع» توانست رکورد ماهانه تولید شمش به میزان ۸۷ هزار و ۵۹۹ تن را در فروردین ماه امسال به ثبت برساند.

در نیمه نخست امسال، شرکت آهن و فولاد ارفع در حالی موفق به ثبت رکوردهای مختلف در تولید شمش و آهن اسفنجی شده که در راستای ایجاد، توسعه و حفظ زیرساخت‌های خود، طرح‌های متنوعی را در دست اقدام دارد. از جمله این طرح‌ها می‌توان به فاز یک سیستم انباشت و برداشت مکانیزه گندله، تصفیه‌خانه آب خلیج فارس، افزایش راندمان و ظرفیت تصفیه‌خانه سیاه‌کوه، سیستم اعلان حریق، پایداری سرویس تامین گازهای صنعتی در واحد فولادسازی، احداث سوله پنج هزار متری دوم انبار، اصلاح و توسعه جاده‌های داخل سایت و انجام فعالیت‌های عمرانی، توسعه و بهینه‌سازی ساختمان‌های مورد نیاز، اصلاح و بهینه‌سازی غبارگیرهای ناحیه فولادسازی، ذخیره‌سازی گاز طبیعی به صورت مایع به منظور استفاده در روزهای سرد سال، احداث جاده شرقی جدید مجتمع صنعتی، اصلاح روشنایی‌های سایت و نصب برج نور و طراحی و اجرای سیستم تامین آب لوپ آتش‌نشانی از آبرسانی واحد فولادسازی اشاره کرد.

شرکت آهن و فولاد ارفع در نیمه نخست امسال، به موفقیت‌های بسیاری به ویژه در بخش معدن و همچنین (HSE) دست یافته است. این شرکت پس از ورود به حوزه بالادستی فولاد و با هدف تکمیل زنجیره تامین مواد اولیه، اخیرا اقدام به عقد قرارداد سرمایه‌گذاری در اکتشاف تکمیلی و استخراج سنگ‌‍آهن در یکی از بزرگ‌ترین آنومالی‌های اکتشافی سنگ‌آهن کشور واقع در استان یزد محدوده درانجیر به مساحتی حدود ١٢١ کیلومتر کرده است. برآوردهای اولیه از ذخیره موجود در این محدوده، بالغ بر ٦٠ میلیون تن سنگ‌آهن با عیار متوسط ۴۰ تا ۴۲ درصد است که سهم «ارفع» ٥٠ درصد از کلوخه سنگ‌آهن استخراجی در دوره ٢٠ ساله اکتشاف و بهره‌برداری خواهد بود. این شرکت برای اولین بار در صنعت فولاد کشور، اقدام به خرید، نصب و بهره‌برداری از دستگاه تمام‌اتوماتیک برش خرسک، ته تاندیش و قراضه‌های فولادی کرده که یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های سازگار با محیط زیست در صنعت فولاد است. شرکت آهن و فولاد ارفع، اجرای فرایند شناسایی و مدیریت ریسک‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست به همراه فرایند پایش پارامترهای زیست‌محیطی به منظور شناسایی آلاینده‌های خارج از حد استاندارد و کنترل را در این زمینه در دستور کار خود قرار داده است.

بررسی عملکرد «ارفع» در ۶ ماهه ابتدایی امسال

شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، موفق به تولید ۴۰۰ هزار و ۴۳۰ تن شمش فولادی شد که این میزان با افزایش ۴٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل (۳۸۵ هزار و ۵۱۶ تن) همراه بود. در ۶ ماهه نخست امسال، تولید آهن اسفنجی «ارفع» به ۶۳۳ هزار و ۳۹۱ تن رسید که حاکی از افزایش ۱۰٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۵۷۳ هزار و ۵۴۲ تن) است. مجموع تولید شرکت آهن فولاد و فولاد ارفع در پایان ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، به یک میلیون و ۳۳ هزار و ۸۲۱ تن رسید که این میزان با افزایش ۷٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۹۵۹ هزار و ۵۸ تن) همراه بود.

شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماهه ابتدایی امسال، ۲۰۵ هزار و ۱۸۴ تن شمش فولادی در بازارهای صادراتی فروخت که این میزان حاکی از افزایش ۱۰۸٫۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۹۸ هزار و ۴۹۵ تن) بود؛ ضمن اینکه این شرکت ۱۹۷ هزار و ۷۱۳ تن شمش در بازار داخلی فروخت. شرکت آهن و فولاد ارفع در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری، موفق به کسب درآمد ۴۹ هزار و ۶۶ میلیارد و ۲۷۳ میلیون ریالی از فروش شمش در بازارهای صادراتی شد که حاکی از افزایش چشمگیر ۲۳۹٫۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۱۴ هزار و ۴۶۹ میلیارد  و ۱۰۲ میلیون ریال) است. درآمد حاصل از فروش شمش «ارفع» در مجموع بازارهای داخلی و صادراتی طی ۶ ماهه ابتدایی امسال، به ۸۹ هزار و ۸۸۲ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۵۵٫۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۵۷ هزار و ۷۵۱ میلیارد و ۴۲۴ میلیون ر یال) همراه بود. جمع درآمد حاصل از فروش تولیدات «ارفع» در ۶ ماهه ابتدایی ۱۴۰۲، به ۸۹ هزار و ۸۸۲ میلیارد و ۳۰۴ میلیون ریال رسید که این میزان با افزایش ۴۲٫۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش (۶۲ هزار و ۹۶۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون ریال) همراه بود.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=30405

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.