• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی مس مطرح کرد:

رشد هفت برابری برنامه حفاری اکتشافی نسبت به سال ۱۳۹۷

  • کد خبر : 32654
  • 11 آبان 1402 - 9:01
رشد هفت برابری برنامه حفاری اکتشافی نسبت به سال ۱۳۹۷
معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی مس گفت: رشد هفت برابری برنامه حفاری اکتشافی سال جاری در مقایسه با سال 1397، نشان از تداوم خیره‌کننده افزایش حفاری های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی مس گفت: رشد هفت برابری برنامه حفاری اکتشافی سال جاری در مقایسه با سال ۱۳۹۷، نشان از تداوم خیره‌کننده افزایش حفاری های اکتشافی شرکت ملی صنایع مس ایران است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران، شهریار متوکل با اشاره به اینکه فصل نوین برنامه‌های توسعه‌ای شرکت ملی صنایع مس ایران در حوزه اکتشاف منابع جدید معدنی، از سال ۱۳۹۷ با تدوین استراتژی‌های اکتشافی به‌روز و کارآمد آغاز شده و تا به امروز نتایج درخشانی به همراه داشته است، اظهار داشت: افزایش کمی و کیفی عملیات حفاری با توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان حفاری و استقرار بیش از ۷۰ دستگاه حفاری در سایت‌های مختلف در سراسر کشور، بخش مهمی از استراتژی جدید شرکت ملی صنایع مس ایران را در زمینه فعالیت‌های اکتشافی تشکیل می‌دهد.

وی افزود: مقایسه متراژ حفاری‌های انجام شده طی سال‌های اخیر، نشان از تداوم خیره‌کننده رشد حفاری‌های اکتشافی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۷ در شرکت ملی صنایع مس ایران است؛ به‌گونه‌ای که برنامه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۷، از رشد تقریبا هفت برابری و نسبت به سال گذشته، از افزایش حداقل ۵۰ درصدی حکایت دارد.

عضو هیئت‌ مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران با اعلام این خبر، اکتشافات موفق را رمز توسعه مجتمع‌های معدنی و پیش‌نیاز بهره‌برداری و گسترش معادن برشمرد و گفت: در سال جاری، برنامه‌ریزی جهت دستیابی به رکورد بالاترین میزان حفاری‌های اکتشافی سالانه در تاریخ شرکت ملی مس، با رشد ۵۰ درصدی عملیات حفاری نسبت به سال قبل و رسیدن به میزانی بیش از ۳۰۰ هزار متر انجام شده؛ درحالی‌ که بالاترین رکورد مربوط به سال ۱۴۰۱ به میزان  ۲۰۰ هزار و ۳۳۲ متر بوده است.

متوکل با تاکید بر تحقق تمامی برنامه‌های اکتشافی شرکت ملی مس، افزود: در مجموع بیش از ۲۲۵ هزار متر عملیات حفاری اکتشافی تا پایان مهر ماه توسط شرکت ملی صنایع مس انجام شده که بیش از ۳۶ درصد جلوتر از برنامه زمانی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: رکورد حفر عمیق‌ترین گمانه‌ اکتشافی تاریخ اکتشافات معدنی کشور به عمق دو هزار و ۳۶ متر در سایت میدوک در شهریور ماه سال جاری به ثمر رسیده که نتایج حاصل از این حفاری بسیار امیدبخش بوده است.

معاون اکتشافات و توسعه معدنی شرکت ملی صنایع مس ایران، مطالعات اکتشاف سطحی را بخش دیگری از فعالیت‌های این مجموعه برشمرد و بیان مرد: مقایسه مطالعات سطحی در یک دهه اخیر اعم از زمین‌شناسی، ژئوشیمی، ژئوفیزیک و توپوگرافی نیز رشد قابل‌توجهی را نشان می‌دهد.

متوکل مطرح کرد: بررسی مطالعات سطحی مطابق برنامه سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۳۹۷، حاکی از رشد چهار برابری و نسبت به سال ۱۴۰۱، دارای رشد ۳۰ درصدی است. این مطالعات در سال ۱۳۹۷، بالغ بر ۶۰۰ کیلومترمربع بوده که در سال ۱۴۰۱، به رقم یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع رسیده و بر اساس برنامه پیش‌بینی شده برای سال ۱۴۰۲، به یک هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع خواهد رسید.

وی با اعلام رشد مطالعات اکتشافی سطحی در شرکت ملی صنایع مس ایران، یادآور شد: تا پایان مهر ماه ۱۴۰۲، مجموعا بیش از یک هزار کیلومترمربع مطالعات اکتشافی سطحی در محدوده‌های مستعد معدنی به اجرا درآمده است.

عضو هیئت‌ مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در پایان خاطرنشان کرد: ماحصل مطالعات انجام شده در سال ۱۴۰۲، منجر به ارتقای بیش از ۸۰۰ میلیون تنی کلاس منابع زمین‌شناسی (ارتقای منابع زمین‌شناسی استنباطی به منابع زمین‌شناسی اندازه‌گیری‌ شده و شناسایی‌ شده) و افزایش حدود ۲ درصدی کل منابع زمین‌شناسی شرکت ملی مس و رسیدن به حدود ۱۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن (در عیار حد ۰٫۱۵ درصد مس) در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ شده است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=32654

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.