• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل اطلس پگاه مطرح کرد:

رشد کمی و کیفی تولید همگام با ارائه محصولات جدید در بازار

  • کد خبر : 40145
  • 25 بهمن 1402 - 6:24
رشد کمی و کیفی تولید همگام با ارائه محصولات جدید در بازار
مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل اطلس پگاه گفت: هم‌زمان با احداث و راه‌اندازی شرکت صنایع مفتولی زنجان در سال 1363، تامین بخشی از محصولات مورد نیاز خود را از این مجموعه فولادی آغاز کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل اطلس پگاه گفت: هم‌زمان با احداث و راه‌اندازی شرکت صنایع مفتولی زنجان در سال ۱۳۶۳، تامین بخشی از محصولات مورد نیاز خود را از این مجموعه فولادی آغاز کرده‌ایم. از آنجایی که رویکرد مدیریت ارشد شرکت صنایع مفتولی زنجان، همواره معرفی محصولات جدید به بازار همگام با متنوع‌سازی، رشد کمی و کیفی تولید و ارائه خدمات پس از فروش مطلوب بوده است، همچنان به همکاری خود با این مفتول‌ساز برجسته کشور و خاورمیانه ادامه می‌دهیم و رضایتمندی کامل از کیفیت تولیدات این شرکت داریم.

مصطفی مالکی تهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» بیان کرد: تاریخچه فعالیت مجموعه ما به سال ۱۳۲۰ شمسی برمی‌گردد؛ زمانی که کسب‌وکار خود را در قالب یک کارگاه حقیقی در عرصه تولید و بازرگانی انواع لوازم فلزی ساختمانی و کشاورزی آغاز کردیم و در ادامه تصمیم به ثبت یک شرکت حقوقی با نام تجارت بین‌الملل اطلس پگاه گرفتیم. در حال حاضر ما فعالیت خود را بر روی بازرگانی محصولاتی همچون انواع الکترودها شامل الکترود آلومینیوم، جوشکاری «TIG»، چدن، روکش‌کاری سخت، فولادهای آلیاژ بالا و ضد زنگ، فولادهای آلیاژی با پایه مس و پایه نیکل، فولادهای معمولی و کم‌آلیاژ، سیم‌جوش‌های زیرپودری و «MAG-CO2» و انواع مفتول‌ها شامل مفتول آرمور «ARMOR»، پیش‌تنیده، شاخه گالوانیزه و مسوار، طوقه لاستیک، فنر، فولادی کشیده شده «HC، LC و چهارگوش»، فولادی گالوانیزه «ACSR» و گالوانیزه معمولی متمرکز کرده‌ایم.

پیاده‌سازی نگاهی نو در شرکت صنایع مفتولی زنجان

وی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۶۳ تا به امروز، بخشی از نیاز مجموعه به محصولات فوق را از شرکت صنایع مفتولی زنجان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین تولیدکنندگان مفتول فولادی در کشور تامین کرده‌ایم، عنوان کرد: به جرات می‌توان گفت که شرکت صنایع مفتولی زنجان، برترین تولیدکننده مفتول فولادی در سطح کشور و حتی خاورمیانه به شمار می‌آید؛ به نحوی که مدیریت ارشد و همچنین هیئت مدیره این شرکت، همواره به دنبال معرفی «Launch» محصولات جدید به بازار و  کاهش محسوس تولید محصولات قدیمی بوده‌اند و متنوع‌سازی و توسعه سبد محصولات بر پایه استاندارد و تکنولوژی‌های روز تولید را در دستور کار خود قرار داده‌اند. در واقع همین نگرش، منجر به ماندگاری و تداوم حضور ۴۰ ساله شرکت صنایع مفتولی زنجان در صنعت فولاد کشور شده است و به دنبال آن، هم‌اکنون شاهد رشد کمی و کیفی تولیدات این شرکت و عرضه گسترده در بازارهای داخلی و بین‌المللی هستیم.

مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل اطلس پگاه با تاکید بر اینکه «تولید بر اساس نیاز بازار»، یکی از نقاط قوت شرکت صنایع مفتولی زنجان به شمار می‌آید، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز این شرکت نسبت به سایر مفتول‌سازان فولادی در کشور، بررسی شرایط حاکم بر بازار و تامین نیازهای مشتریان است؛ به نحوی که برای مثال ما چندین سری برای یک محصول خاص اعلام نیاز کرده‌ایم و در مقابل شرکت صنایع مفتولی زنجان پس از تحلیل و بررسی‌ کارشناسانه شرایط بازار، اقدام به تامین این محصول هم‌زمان با توسعه سبد تولیدات خود کرده است.

مالکی تهرانی با بیان اینکه شبکه ذی‌نفعان شرکت صنایع مفتولی زنجان به دنبال همکاری با این شرکت همواره منتفع شده‌اند، اظهار داشت: برخی از شرکت‌های فولادی، محدودیت‌هایی همچون دسترسی به اطلاعات تولید و فروش شرکت را برای مشتریان خود اعمال می‌کنند؛ در حالی که مشتریان شرکت صنایع مفتولی زنجان با محدودیتی در این زمینه مواجه نیستند و روابط دو سویه مناسب و شفافی میان هر دو طرف وجود دارد. از طرفی، شرکت صنایع مفتولی زنجان بابت هر کلاف فولادی (به وزن ۸۰ کیلوگرم) که به مشتریان خود می‌فروشد، یک پرونده «File» جداگانه را برای آن تعریف می‌کند و در صورتی که هرگونه عیب در محصول فروخته شده وجود داشته باشد، به سرعت نسبت به رفع آن از طریق پرونده در نظر گرفته شده اقدام می‌کند. با توجه به اینکه این شرکت برای هر کلاف فولادی خود چنین خدماتی را در نظر گرفته است، بدون شک در میزان سفارشات با تناژهای بالا، خدمات پس از فروش گسترده‌تر و متنوع‌تری برای مشتریان خود متصور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه رسوب متوازن نیروی انسانی و حضور سه نسل متفاوت در راس مدیریت شرکت صنایع مفتولی زنجان، یکی دیگر از رموز برتری و موفقیت این شرکت بوده است، مطرح کرد: حضور توامان سه نسل مدیریتی مختلف در این شرکت، حاکی از آن است که کلیه امور مرتبط با آموزش و به‌کارگیری دانش و تجارت نیروی انسانی در راستای بهبود فرایندها و به طور کلی مدیریت عام در شرکت صنایع مفتولی زنجان، به درستی اجرا و پیاده‌سازی شده و نهایتا منجر به رضایتمندی مشتریان و توسعه بازارهای هدف این شرکت در این بازه زمانی ۴۰ ساله شده است.

شرکت صنایع مفتولی زنجان، دوستدار محیط زیست

مدیرعامل شرکت تجارت بین‌الملل اطلس پگاه در ادامه به طراحی، ساخت و اجرای اولین خط اسیدشویی «Pickling Line» بسته در خاورمیانه توسط شرکت صنایع مفتولی زنجان در راستای حفاظت از محیط زیست اطراف خود اشاره کرد و گفت: این شرکت با هدف جلوگیری از ورود بخارات سمی ناشی از خط اسیدشویی به محیط زیست، اقدام به ساخت اولین خط اسیدشویی بسته در کشور و نیز خاورمیانه کرده است. مادامی که شرکت صنایع مفتولی زنجان حفظ محیط زیست پیرامون خود و همچنین سلامت کارکنان را در اولویت قرار می‌دهد، بدون شک نگاه ویژه‌ای نیز به تولید و فروش محصولات استاندارد و باکیفیت و همچنین ارائه خدمات پس از فروش مطلوب به مشتریان و شبکه ذی‌نفعان خود خواهد داشت. لازم به ذکر است که اندازه‌گیری سرب خون کارکنان این شرکت، همواره به صورت دوره‌ای و منظم صورت می‌پذیرد و اگر سرب خون افراد از یک حد مشخص بیشتر باشد، به سرعت نسبت به جابه‌جایی محل کار و اقدامات تکمیلی و درمانی لازم اقدام خواهد شد. در واقع می‌توان اذعان کرد که یک توسعه پایدار همه‌جانبه در شرکت صنایع مفتولی زنجان طی چهار دهه فعالیت شکل گرفته است و ما با افتخار به همکاری خود با این شرکت مطرح فولادی ادامه خواهیم داد.

مالکی تهرانی با تاکید بر اینکه علی‌رغم روند نوسانی قیمت فولاد طی ماه‌های اخیر، بازار جهانی این فلز استراتژیک و پراهمیت همواره رو به رشد بوده است، خاطرنشان کرد: صنعت فولاد به قدری در رشد اقتصادی کشورهای در حال توسعه و توسعه‌یافته جهان حائز اهمیت است که برای مثال علی‌رغم تشدید تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده آمریکا علیه ایران طی سالیان اخیر، نامی از بندر چابهار در هیچ یک از تحریم‌های کنونی دیده نمی‌شود. آمریکا به عنوان چهارمین فولادساز بزرگ جهان، بخش عمده‌ای از سنگ‌آهن مورد نیاز خود را از یکی از بزرگ‌ترین معادن سنگ‌آهن روباز بکر جهان در کشور افغانستان یعنی «حاجی‌گک» تامین می‌کند و برای حمل آن، با دو گزینه بندر چابهار و کشور پاکستان مواجه است. با توجه به مسیر سخت و نا امن کوهستانی پاکستان و زمان‌بر شدن فرایند حمل سنگ‌آهن، آمریکا چاره‌ای جز استفاده از مسیرهای آبی منتهی به بندر چابهار ندارد و به همین علت تا به امروز هیچ‌گونه تحریمی مرتبط با این منطقه وضع نکرده است. این مسئله در یک نگاه کلان، بیانگر اهمیت بالای صنعت فولاد برای یکی از غول‌های اقتصادی جهان است و بالطبع برای کشورهایی مانند چین، هند و ژاپن نیز به عنوان دیگر بزرگان اقتصادی و فولادی جهان صدق می‌کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه آینده روشنی پیش روی صنعت فولاد ایران و جهان قرار دارد، یادآور شد: صنعت فولاد در ایران با پیشرفت قابل‌توجهی به ویژه طی دو دهه اخیر همراه شده است؛ به نحوی که اکنون با تولید ۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام، کشور ما در میان ۱۰ تولیدکننده برتر فولاد جهان و در رتبه دهم قرار دارد؛ این در حالی است که شاهد رکود جهانی بازار نفت و تاکید بر حرکت به سوی اقتصاد معدن به جای اقتصاد نفت هستیم و امیدواریم با رفع چالش‌های موجود در بخش معدن و صنایع معدنی به ویژه فولاد، شاهد رشد و رونق تولید و اقتصاد کشور باشیم.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=40145

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد
هم‌پای سایر فلزات رنگین در «LME»،

قیمت آلومینیوم افزایش پیدا کرد

12اردیبهشت
دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار
با رشد 38 دلاری رقم خورد؛

دورخیز مس برای فتح کانال ۱۰ هزار دلار

12اردیبهشت
نخستین رویداد چادرو برگزیدگان خود را شناخت

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.