• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
با مساعدت ایمیدرو صورت می‌پذیرد؛

رفع موانع پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان

  • کد خبر : 35837
  • 20 آذر 1402 - 6:13
رفع موانع پروژه خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان
رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکلات احداث خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را انجام می‌دهد.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو گفت: این سازمان اقدامات لازم برای رفع مشکلات احداث خط انتقال آب خلیج فارس به اصفهان را انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین» و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی‌نیا که به همراه معاون و مدیران ایمیدرو برای بررسی پروژه‌های معدن و صنایع معدنی یزد وارد این استان شد، بیان کرد: با توجه به اهمیت پروژه‌های انتقال آب از سواحل جنوبی به کشور برای وزارت صمت و ایمیدرو و همچنین تامین آب مورد نیاز بخش صنعت و معدن، این سازمان تمامی تلاش خود را برای رفع چالش‌های اجرای طرح‌ها از جمله تامین ورق فولادی به‌کار می‌گیرد.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمیدرو، رایزنی با شرکت‌های تولیدکننده ورق فولادی و رفع چالش‌های تامین این محصول است.

رئیس هیئت عامل ایمیدرو یادآور شد: ایمیدرو راهبری اجرای پروژه‌های انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان را برعهده داشته و مساعدت لازم را انجام خواهد داد. تجربه و دانشی که در خط یک انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی به دست آمده است، پشتوانه خطوط بعدی برای این سازمان و همچنین شرکت‌‎های سرمایه‌گذار و پیمانکاران می‌شود.

سید فرهاد قادریان، رئیس قرارگاه آب استان اصفهان عنوان کرد: مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان، نزدیک به یک هزار کیلومتر بوده که ۵۰۰ کیلومتر از این مسیر مربوط به خط سیرجان – اصفهان است.

وی با بیان اینکه مسیرهای عبوری شامل چهار استان می‌شود، افزود: در حال حاضر به پیشرفت ۷۵ درصدی در فاز یک این خط (سیرجان – اصفهان) دست یافته‌ایم و ضروری است که مساعدت‌های لازم برای تامین ورق فولادی مورد نیاز انجام گیرد.

رئیس قرارگاه آب استان اصفهان، سرعت و حجم اجرای طرح فوق را قابل ملاحظه دانست و اظهار داشت: در این طرح شرکت‌های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به همراه صنایع پتروشیمی و سیمان و همچنین استانداری و شهرداری اصفهان، سهام‌دار و بهره‌مند از این خط انتقال آب هستند.

بر اساس این گزارش، عملیات اجرایی خط انتقال آب خلیج فارس به استان اصفهان (فاز نخست سیرجان – اصفهان) از سال ۱۴۰۱ آغاز شده و این طرح تا آبان ماه امسال، ۲٫۸۸ درصد پیشرفت داشته است. میزان سرمایه‌گذاری کل پروژه (خط اول و دوم) در این خط، ۱۳۸ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

استان‌های هرمزگان، کرمان، یزد و اصفهان در مسیر این خط از پروژه انتقال آب قرار دارند؛ همچنین میزان اشتغال‌زایی در این خط هشت هزار نفر اعلام شده و شرکت تامین آب اصفهان مجری این پروژه است.

انتهای پیام//

لینک کوتاه : https://felezatonline.ir/?p=35837

نوشته‌های مشابه

12اردیبهشت
عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید نوار نقاله الشتر آغاز شد
12اردیبهشت
بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو
در راستای حمایت و رفع موانع تولید انجام شد؛

بازدید رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب لامرد از سالکو

12اردیبهشت
ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد
با هدف استقرار نظام آراستگی،

ممیزی اولیه ۵S در سایت پارسیان انجام شد

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.